To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Wolno pracująca wycieraczka-przeciąga ruchy

abok - 25 Grudzień 2007, 11:03
Temat postu: Wolno pracująca wycieraczka-przeciąga ruchy
Witam!! Mam problem z wycieraczką przedniej szyby.Jak pracuje to w środkowej fazie ruchu jakby coś ją przytrzymywało i bardzo spowalnia ruch.Dzieje sie tak na wszystkich jej biegach.Czyjest to wina silniczka czy złej pracy cięgien wycieraczki?? Może ktoś spotkał się z taką awarią i będzie mogł mi pomóc w usunięciu tej usterki?!
Gerri - 25 Grudzień 2007, 11:21

Temat był już poruszany parę razy.
Na górze jest takie okienko: "szukaj" - wpisujesz do wyszukiwarki słowo "wycieraczka" i otrzymujesz na przykład to:

http://www.w202.pl/viewto...ght=wycieraczka

MikiPOZ - 25 Grudzień 2007, 11:23

Temat bardzo duzo razy poruszany na forum ....

wystarczy opcja szukaj

Ja tyko podpowiem, ze wlacz wycieraczke w poziom II wczesniej zdejmi obudowe i popryskaj czyms smarujacym.... Tylko nie wd40 i bedzie dobrze...

Poszukaj na forum

comza - 25 Grudzień 2007, 12:48

Próbowałeś wogóle poczytać forum, czy odrazu poszedłeś na łatwiznę zadając pytanie ? :cry:


KLIK

mikrofon1 - 25 Grudzień 2007, 14:32

szukac!! jejku, tak trudno?? a ja mialem ten problem to wd40 trzeba popryskac , podniesc wycieraczke i w teleskopik. pozdro
booz - 27 Grudzień 2007, 09:28
Temat postu: wycieraczka
a jak wrócił temat wycieraczki to ja mam pytanie - czy jest jakaś możliwość (mam C250TD z 1997 - elegance kombi) regulacji szybkości albo raczej częstości śmigania wycieraczki w trybie przerywanym? Nie widzę żadnych przełączników żeby zmienić częstotliwość wycieraczki a często się okazuje że macha za często albo za wolno..
pozdrawiam poświątecznie :)

ondreyos - 27 Grudzień 2007, 16:10

musze cie zmartwic - z tego co wiem,to nie ma takiej mozliwosci. sam tez szukalem, ale totalnie niczego nie znalazlem (ani gdzies na desce/tablicy, ani w necie :( )

jest to o tyle dziwne, ze auta z nizszych klas, mniej prestizowe i wygodne czesto maja taka opcje, a tutaj o dziwo brak :shock:

pozdr.

Adaśko - 27 Grudzień 2007, 16:22

No tak, ale niektóre modele mają sensor deszczu, który reguluje częstotliwość pracy wycieraczek, a te które nie mają zmienia się ich częstotliwość w czasie zatrzymania się.
ondreyos - 27 Grudzień 2007, 16:27

jak slysze ''czujnik deszczu'' to mnie ciary po plecach przechodza. nie cierpie, jak auto (lub cokolwiek innego) jest madrzejsze ode mnie - bede chcial miec wycieraczki wlaczone, to sobie je wlacze...

a dziwne jest to, ze nawet samochod rodzicow - mondeo '93, praktycznie golas, posiada regulacje czestotliwosci przemiatania wycieraczkami. na manetce wycieraczek jest takie pokretlo ze skala od 1 do 7. z grubsza oznacza to, co jaki czas (wartosc na pokretle* 3sek) wycieraczki przemiota szybe...

Adaśko - 27 Grudzień 2007, 16:32

A w :mb: masz coś takiego, jak lekko wciśniesz przełącznik kierunkowskazów, to włączy się Tobie jeden cykl i możesz w ten sposób przetrzeć sobie szybkę co pewien czas, jak jest nierównomierny deszcz to i tak musisz regulować sobie częstotliwość pracy pokrętłem i wychodzi na jedno :mrgreen: .
Pozdrawiam

Gerri - 27 Grudzień 2007, 18:10

Adaśko napisał/a:
No tak, ale niektóre modele mają sensor deszczu, który reguluje częstotliwość pracy wycieraczek, a te które nie mają zmienia się ich częstotliwość w czasie zatrzymania się.


No właśnie - wcale nie musi być pokrętło.
Przykładowo w większych modelach użytkowych Mercedesa regulacja odbywa się następująco: puszczamy wycieraczkę w trybie przerywanym, i jeżeli częstotliwość nam nie odpowiada, to wtedy ją wyłączamy. Jeżeli szyba będzie już na tyle mokra, że powinno nastąpić jej oczyszczenie - to wycieraczkę włączamy ponownie na pracę przerywaną. Od tego momentu wycieraczka będzie się załączać z na nowo ustawioną długością przerwy.

darkenstein - 28 Grudzień 2007, 02:39

abok, moim zdaniem konczy ci sie mechanizm zebaty wycieraczki tez tak mialem i skonczylo sie wymiana kola zebatego . Podnies maske i odkrec z gory mechanizmu pokrywe chyba 5 srob na srobokret krzyzowy i zobacz jak sie ma kolo zebate .
Mister X - 29 Grudzień 2007, 19:52

Na wstępie serdrecznie witam wszystkich forumowiczów.

U mnie był taki sam przypadek zaraz po kupnie auta. Wystarczyło posmarować olejem mechanizm (coś jakby tłok) pod osłoną mocowania wycieraczki. Od tego czasu, a minęło już dwa lata, wycieraczka chodzi bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

ASPEN - 29 Grudzień 2007, 23:16

Tak jak juz napisano. Przesmaruj wysiegnik wycieraczki. Tzn. włącz wycieraczki i zatrzymaj je wyłaczając stacyjkę w położeniu ok. 45 stopni - najwieksze wysunięcie . Psiknij najlepiej silikonem bo nie nuszczy gumowych uszczelek i nie robi sie twardy w czasie mrozu. Unikaj WD40 i tym podobnych preparatów. One tylko na pozór smaruja. Kto nie wierzy niech chwilę porozciera je w palcach . Szybko zrobia sie suche i będa stwarzały duzy opór. Udowodniłem to kiedys koledze na hamulcach w jego rowerze Psiknąłem na obręcze i powiedziałem żeby zahamował. Po zebraniu płynu przy pierwszym przyhamowaniu natąpił pisk i ich zablokowanie. WD 40 jest dobry do wypłukania i usuniecia brudu !!! Potem trzeba ten element NASMAROWAĆ. Ale środkiem , który nie niszczy gumy ani nie krzepnie na mrozie.
man212 - 27 Lipiec 2010, 20:44

Krótko.

Objawy wcześniejsze:
- zacinała się w połowie drogi wycieraczka, na środku szyby i sunęła około 5 cm wolno aż potem już normalnie suneła (na prowadnicach i teleskopie bylo zero smaru ale generalnie teleskop czysty jak i prowadnice)

Objawy dzisiejsze:
- włączam, wycieraczka zatrzymuje sie przed środkiem szyby, buczy, drga, musze ją recznie pchnąć od 1/3 do 2/3 a po 2/3 idzie juz do konca normalnie i sama wraca.

Nasmarowalem prowadnice i teleskop, i wyczyscilem. Nie pomogło. Jak pióro wycieraczki podnosze do góry by nie mialo styczności z szybą i wlączam wycieraczkę to pracuje ona już sama bez pomocy ręki chociaż jakby głośniejsza byla jej praca w tym położeniu. Ogółem jak pióro poloze na szybie, odpale 1 bieg wycieraczki to staje na środku , buczy, musze pchać ją reką przez 1/3 częsci szyby. Jak stanie na 1 biegu, wlącze 2 bieg to buczy głośniej a jak wrzuce 3 bieg to już buczy najgłośniej ale nadal stoi w miejscu.

Także zabieram sie do demontażu wycieraczki stąd pytania:
- Czy te objawy powyższe wskazują na uszkodzony silnik czy plastykową zębatkę?
- Gdzie dokładnie jest plastykowa zębatka, obok silnika ? czy na mechanizmie wycieraczki pod środkową gruchą?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group