To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Wolno pracująca wycieraczka-przeciąga ruchy

CZESIO1958 - 27 Lipiec 2010, 20:47

Ja stawiam na zębatkę , a dokladnie przekladnię ślimakową . Która jest integralna częscia silniczka. Przerabiałem ten temat dwa lata temu. Wymienilem cały silniczek nasmarowałem co było do nasmarowania i po bólu.
man212 - 27 Lipiec 2010, 20:59

Czyli mechanizm który jest pod gruchą jest teoretycznie sprawny ? A przekładnia ślimakowa czyli owa zębatka plastykowa jest w środku silnika, który z wyglądu przypomina puszkę i umiejscowiony jest tak troche na prawo po podszybiem ?
I mogę wyjąć sam silniczek, bez demontażu mechanizmu wycieraczki znajdujacego się "w środkowej gruche" ?

CZESIO1958 - 27 Lipiec 2010, 21:47

Kurde wszystko się zgadza lecz nie pamiętam juz jak to bylo z demontarzem.
man212 - 28 Lipiec 2010, 00:23

Demontaż to nie problem, bo świetnie opisany jest w dziale "ZRóB TO SAM" z obszerną fotorelacją. Gdyby sie okazało, że zębatka jest popękana to lepiej kupić używany silnik ze szrotu czy nówka sztuka zamiennik nieoryginalny?

I czy cięzko jest się dostać do przekładni ślimakowej? Trzeba coś przy tej puszcze z silnikiem odkręcać żeby się do niej dostać?

Nex@pl - 28 Lipiec 2010, 09:39

man212 napisał/a:
Gdyby sie okazało, że zębatka jest popękana to lepiej kupić używany silnik ze szrotu czy nówka sztuka zamiennik nieoryginalny?


Ja kupiłem nowy zamiennik, i działał tak samo jak oryginał.

CZESIO1958 - 28 Lipiec 2010, 19:34

Ja wtedy też kupilem nowy zamiennik (dwa lata temu) i mam spokój.
man212 - 28 Lipiec 2010, 20:35

Ten kto projektował podszybie do w202 to szkoda gadać, te zaciski na środku komory silnika to porażka, zdejmowałem je dosłownie 4 h żeby ich nie wyłamać. Także mechanizm wycieraczki mam już widoczny, stąd dalsze pytanka.
1 primo - Silniczek jest połączony z takim czymś w kształcie kółka (które jest pionowe i jest na torxy). Czy owa zębatka znajduje sie w puszcze silnika, czy w tym czymś w kształcie kółka które jest na prawo od silniczka?
2 drugo - Skoro silnik doprowadza wycieraczkę do 1/3 szyby to chyba sam silniczek nie jest uszkodzony i nie trzeba go wymieniać tylko to coś co jest w tym metalowym kółku na torxy? Czy może sie myle?
3 trzecio - czy nowe zamienniki posiadają już silniczek z tą metalową obudową w kształcie kółka na torxy czy silniczek kupuje sie odzielnie i to kółko torxowe odzielnie ?

CZESIO1958 - 28 Lipiec 2010, 20:44

Pod tym "kółkiem" jest przekladnia slimakowa, stanowiaca calość z silniczkiem.
Nie kombinuj lecz wymień caly silniczek. Odkręć dzwigienkę z ośki wystającej z "kółka" odepnik przewody (wtyczka) i wymontuj silniczek. Sposób ustawienia dzwigienki przy zakładaniu nowego silniczka jest prosty więc się nie przejmuj. Mój zamiennik kosztował (jezeli dobrze pamietam ) niecałe 200 zeta z wysyłką

Docent - 28 Lipiec 2010, 21:13

Miałem tak samo.
Masz najprawdopodobniej rozwaloną zębatkę jest on z plastiku,niestety wiąże sie to z wymianą całego silniczka. Niektórzy pisali tu na forum ze ponoć wytoczyli sobie nową ale to chyba szkoda zachodu. Ja kupiłem na allegro zamiennik za 150 zł. (gdzie na szrotach za używki chcieli ok 300) Polecam fotorelację dostępną na forum z wymianą tego silniczka. A cha i uważaj na te osłonę plasikową pod szybą bo ja wyłamałem 2 zatrzaski

znalazłem goscia od którego kupowałem silniczek i to z roczna gwarancja
http://allegro.pl/listing...94068&country=1

chodzi jak orginał

man212 - 28 Lipiec 2010, 21:14



Uploaded with ImageShack.us

Także 1 to silniczek który można sobie zdemontować a czy 2 to integralna część całego mechanizmu wycieraczki i jej sie nie demontuje? Czyli jak poszła zębatka to części oznaczonej numerem 2 nie musze wymieniać, wystarczy tylko część nr 1 czyli silniczek? I gdzie dokładniej znajduje sie owa zębatka w częsci nr 1 czy nr 2 ? Czy może w strefie połączenia częsci nr 1 z nr 2 ?

Docent - 28 Lipiec 2010, 21:21

1 i 2 to całość, cały silniczek w 2 jest zębatka
odkręcasz i wyciągasz całość kabel idzie jak dobrze pamiętam do skrzynki przy bezpiecznikach
jak odkręcisz w 2 trzy śrubki to podniesiesz pokrywę i zobaczysz tę zębatkę

man212 - 28 Lipiec 2010, 21:35

Czyli jak kupie silniczek to już bedzie on fabrycznie połączony z częscią nr 2 ? Bo skoro zębatka jest wyłamana a silnik sprawny bo go słychać więc na logike wypadałoby dokupić tylko część nr 2 :lol: mam racje?
Docent - 28 Lipiec 2010, 21:45

teoretycznie masz racje ale ja nigdzie samej zębatki nie znalazłem a sprawny silniczek lezy u mnie na półce ale naprawdę szczerze polecam te zamienniki z linku zamieszczonego 2 posty wyżej
lunow - 28 Lipiec 2010, 21:49

man212 napisał/a:
więc na logike wypadałoby dokupić tylko część nr 2 :lol: mam racje?


samej czesci nr 2 nie dostaniesz, tylko w całości

man212 - 28 Lipiec 2010, 22:16

Ok wiele mi rozjaśniliście teraz rozumiem. Dzięki. Ok no to kupie z tego linku bo maja gwarancje i nówki, zapewne w zamiennikach zębatka jest wykonana z dobrej jakości polimeru niż ta oryginalna starej konstrukcji a na szrocie gwarancji nie dostane.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group