To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Falujące obroty na biegu jałowym

snajperusa - 18 Lipiec 2011, 22:37

Camel, zrobiłem tak jak pisałeś. Moduł u mnie Mercedes 015...
Wężyk PMS- kolektor w porządku. Podłączony, drożny, bez żadnych zgięć. Po jego odłączeniu silnik chodzi gorzej więc mniemam, że ok. Przy okazji sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe, wszystkie ok, a problem jak był tak jest.
Proszę jeszcze o jakieś porady co to może być, czy sonda może powodować takie objawy, sonda i kable chyba jeszcze od nowości założone, ale na kompie nie było błędów. Gaziarz też mówił, że sonda ok, ale może jednak nie do końca w jakimś zakresie działa.
Proszę o jakieś sugestie

Camel- - 19 Lipiec 2011, 11:58

To teraz sprawdź układ zapłonowy. Świece: w jakim stanie z jaką przerwą, oraz skontroluj kable pod względem uszkodzeń mechanicznym (żadna najmniejsza dziurka nie jest dopuszczalna); możesz zrobić także test nocny (obserwować kable w nocy).
snajperusa - 19 Lipiec 2011, 14:06

Camel w którymś z postów czytałem, że kupowałeś właśnie kable.
Zapodaj link na wszelki wypadek dodam do obserwowanych. Kable sprawdzę nocą

Camel- - 19 Lipiec 2011, 23:40

snajperusa, kupiłem w sklepie Arwit, bo na Allegro były drożej :P
snajperusa - 20 Lipiec 2011, 09:04

A co myślicie o tych kablach firmy Tutela
miał ktoś do czynienia z tą firmą. Jakie zachowują się one w naszych autach.http://allegro.pl/przewod...1709400703.html
nie chce przepłacać jeśli winą nie są kable
w sklepie gość za 200zł miał polskie Janmor ale mechanik mówił, że jak założył gościowi to za kilka dni był z reklamacją
proszę o odpowiedź

[ Dodano: 20 Lipiec 2011, 09:07 ]
Camel a co się działo z Twoimi? Jak masz nowe może podrzuciłbyś na chwilę te stare do mnie na sprawdzenie. Wiedziałbym przed wywaleniem kasy czy tam siedzi problem czy nie?

Camel- - 20 Lipiec 2011, 10:07

snajperusa, ja dlatego też się nie bawie ani w Janmory i inne noname. Stosunkowo dobre opinie zbierają Sentechy, ale chyba nic nie pobije w trwałości kabli Beru czy Boscha.
Podrzucić Ci mogę stare, ale jaki to ma sens, skoro na nich się już jeździć nie dało. Najgorzej było na wolnych obrotach: obroty sobie strzelały co jakiś czas do góry, a na wstecznym nie dało się jechać - tak sobie układ zapłonowy nie dawał rady. Duże obciążenie musiało być na tym biegu. Poza tym przy przyspieszaniu na wolnych obrotoach było słychać jak auto słabnie i wypadają zapłony (tur tur tur spod maski)
Obejrzyj przewody pod kątem uszkodzeń mechanicznych. W nocy także. Jak masz automat to sprawdzić jest bardzo łatwo. Może się okazać, że kable są OK a problemu trzeba szukać dalej, gdzie indziej.

snajperusa - 20 Lipiec 2011, 11:08

Camel myślałem, że wymieniasz profilaktycznie. Na kiepskich nie ma co sprawdzać.
Sentechy chyba w podobnej cenie co Twoje Beru.

A ta Tutela to też kiepska całkiem?
To produkt Selenii, a cena dużo niższa. Może ktoś miał włożone i ma jakieś porównanie.

A czy padnięta/ padająca lambda też może czynić takie cuda? Bo jak pisałem wcześniej wygląda na oryginał.
Pytam, żeby w razie sprawności ukł. zapłonowego mieć następny punky zaczepienia

[ Dodano: 20 Lipiec 2011, 12:04 ]
Taką informację uzyskałem od sprzedawcy przewodów Tutela
"Witam,
Gwarancja 12 m-cy. Trwałość i jakość na najwyższym poziomie. Sam "kabel" jest produkcji USA, natomiast całe przewody z końcówkami są produkowane w Europie.
Pozdrawiam
Paweł"

Camel- - 20 Lipiec 2011, 12:53

To o niczym nie świadczy.
Dobra, na razie nie ma co Cię pociągać na koszta. Sprawdź jeszcze przerwe w świecach.
Przepustnica jest druga, ale rozumiem, że na lince gazu pozostawiłeś odpowiedni luz?

snajperusa - 20 Lipiec 2011, 13:21

Sprawdzę wszystko i będę pisał. Linki nie ruszałem, tylko spryskałam smarem i przetarłem jej koniec.
Camel- - 20 Lipiec 2011, 14:32

snajperusa, musi być na niej luz, żeby przepustnica swobodnie opierała się o początek zakresu.
snajperusa - 21 Lipiec 2011, 09:41

Poniżej fotki jak wygląda u mnie sprawa linki na przepustnicy
Proszę o info czy jest to dobre ustawienie, nic tam nie ruszałem, ale ewentualnie jak skorygować

Camel- - 31 Lipiec 2011, 16:21

Na zdjęciu niżej masz blache. Jak przekręcasz ją w lewo to słyszysz tyknięcie?
snajperusa - 5 Sierpień 2011, 09:00

Jeśli przekręcę zaznaczoną blaszkę w lewo słyszę charakterystyczne cyknięcie.
Czy ze zdjęć wygląda, że luz na lince jest ok.
Dodam, że falowanie u mnie występuje również przy zwiększaniu obciążenia np podczas kręcenia kierownicą w miejscu. Na wstecznym też samochód przy tak samo wciśniętym pedale gazu samochód jedzie żabką, to samo na pierwszym. Proszę o sugestie

Camel- - 8 Sierpień 2011, 15:15

Mogą być jeszcze zaklejające się wtryskiwacze. Przypomnij mi - masz LPG?
lampartos - 9 Sierpień 2011, 15:20

ja miałem problemy z obrotami i wszytko przez map sensor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group