To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - problem z odkreceniem kierownicy

korczowa4 - 3 Styczeń 2008, 16:28
Temat postu: problem z odkreceniem kierownicy
witam siadl mi przelacznik zespolony i chce odkerecic kierownice urwalem juz 2 klucze a sruba nie puszcza :| czy ktos mial taki problem kiedys ?? przydala by mi sie jakas porada
moze ta sruba jest na jakims kleju albo cos w tym stylu :mb:

sewan - 3 Styczeń 2008, 16:36

Śruba jest zabezpieczona przed samoodkreceniem specjalną pastą (czyli faktycznie jest jakby przyklejona).
Do odkręcenia kierownicy najlepszy jest wkrętak udarowy (taki, jak do odkręcania np tarcz hamulcowych).
Podjedź do jakiegoś warsztatu, to ci odkręcą...

jacon - 3 Styczeń 2008, 17:41

Ja u siebie mam na imbus przykręcaną kierownicę.
Gerri - 4 Styczeń 2008, 21:43

jacon napisał/a:
Ja u siebie mam na imbus przykręcaną kierownicę.


A kto mówi że nie? Zazwyczaj (prawie zawsze) jest na imbus "10"

sewan napisał/a:
Do odkręcenia kierownicy najlepszy jest wkrętak udarowy (taki, jak do odkręcania np tarcz hamulcowych).


Nie polecam. 202 ma dość głupio skonstruowane łożyskowanie wału kierownicy. Poosiowe uderzenie młotkiem spowoduje przesunięcie łożyska i gwałtowne powiększenie luzu promieniowego. Sprawa jest odwracalana, ale wymaga trochę zachodu.
Jak już chcemy się bawić w mechanizację, to lepiej użyć klucza pneumatycznego.

korczowa4 - 4 Styczeń 2008, 21:59

czyli szkoda sie meczyc w domu bo watpie zeby to puscilo :?
Gerri - 4 Styczeń 2008, 22:05

Jeszcze nigdy nie korzystałem z urządzeń pomocniczych (a tych kierownic naodkręcałem się sporo)
Wystarczy klucz z długim ramieniem, do którego zakładam obcięty kawałek imbusa dziesiątki osadzony w nasadce ("Gedor") nr 10. Wyciągam kluczyk ze stacyjki żeby zaskoczyła blokada i heja! Problem zaczyna sie wtedy, jak ktoś poprzednio źle osadził klucz, a ten "objechał" :?

maromer - 5 Styczeń 2008, 00:30

miałem dokładnie ten sam problem z odkręceniem kierownicy, męczyłem się dość długo, ale załatwiłem dobry imbus, poprosiłem silniejszego szwagra o pomoc i poszło
pozdro

LukLin - 5 Styczeń 2008, 10:27

Tak jak kolega Gerri wyżej napisał: wystarczy klucz z długim ramieniem. Im dłuższe ramię tym mniejszą siłą musimy dysponować by odkręcić śrubkę. ;)
korczowa4 - 5 Styczeń 2008, 22:53

to jeszcze sie sprobuje pomeczyc :? i jeszcze dorzuce jedno pytanie a mianowice dziala mi lewy kierunkowskaz a jak wlacze prawy ni niby cos tam sie zalancza bo slychac jak przerywacz probuje dzialac ale nie mruga i nie dzialaja mi dlugie swiatla
mysle ze trzeba pozagladac do przelacznika zespolonego??

Gerri - 6 Styczeń 2008, 00:07

Trzeba. Diagnoza stuprocentowa :wink:
dobermannn - 10 Styczeń 2012, 00:06

podepnę się.
Czy aby na pewno próbę odkręcenia fajery blokada kierownicy w stacyjce wytrzyma ??? :?

TraczU - 10 Styczeń 2012, 00:10

dobermannn, jesli nie była odkecana to NIE. Jesli była i nie jest dowalona to ryzykujesz sporo.
Najlepiej na wyłaczonej blokadzie, popros kogos do pomocy. Musi iść.

Javoreczek - 10 Styczeń 2012, 09:18

U mnie wytrzymała... ale ja nie wiedziałem, że nie wytrzyma :mrgreen:

Czasem lepiej nie pytać :wink:

perzu126 - 10 Styczeń 2012, 10:21

Ja również się męczyłem z odkręceniem. Ale po pierwsze potrzebny naprawdę solidny imbus i długa przedłużka. Spokojnie blokada wytrzyma, w końcu po to jest, żeby wytrzymała :mrgreen:
dobermannn - 10 Styczeń 2012, 11:42

OK. Dzięki jeżeli są takie rozbieżności to robie po staremu czyli za pomocą drugiej osoby.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group