To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Zaparowane szyby

Kruk - 30 Lipiec 2011, 13:04

krzychu.c180, nad nogami pasażera.
krzychu.c180 - 30 Lipiec 2011, 13:08

ok dzieki kruk
Holek - 30 Wrzesień 2011, 23:32

marasik napisał/a:
Rozebrałem atrape wlotu powietrza(przednia szyba) i pchnąłem zamkniętą klapkę wlotu powietrza(klapka znajduje się po stronie pasażera).W kabinie poprostu nie było cyrkulacji powietrza i wlot poewietrza z zewnątrz był cały czas zamknięty.


a czy jak tak klapka jest zamknięta to ciepłe powietrze z silnika będzie się dostawać do kabiny? pytam zanim zdemontuję schowek bo idzie jesień, wszystkie kratki i odcieki wody są czyste ale jak się robi wilgotno to w aucie nic nie widać !!! najbardziej jak dmucham gorącym powietrzem... masakra w zimie jezdzić z otwartymi szybami... :(
(jak naciskam guzik od obiegu zamknętego to słychać że coś tam działa)

chubbchubbs - 1 Październik 2011, 01:11

ja też mam mały problem z szybamai ale czytam i wiem od czaego zacząć zobaczymy :P

a tak z innej beczki po co jets przycick REST jak dobrze pamietam :P

i jak go uruchomic :D

Pyra - 1 Październik 2011, 08:29

Witam
chubbchubbs napisał/a:
a tak z innej beczki po co jets przycick REST jak dobrze pamietam :P

i jak go uruchomic :D

O ile się nie mylę ma dwie funkcje, krótkie przyciśnięcie na wyłączonym silniku włącza ogrzewanie resztkowe, czyli ogrzewa wnętrze korzystając z ciepła zgromadzonego w układzie chłodzenia silnika (oczywiście odpowiednio zabezpieczony przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora i wychłodzeniem silnika).
Druga funkcja to wejście w tryb diagnostyczny klimatronika, po przytrzymaniu przycisku przez kilka sekund. Co jednak znaczą poszczególne pozycje, musisz poszperać na forum.
U mnie pozycja 06 to temperatura silnika.
Pozdrawiam

Holek - 8 Listopad 2011, 22:53

witam ponownie;

ta cholerna klapka to chyba udręka w większości aut - zakleiłem swoją na głucho i parowanie się skończyło ale...

...mechanizm do tej klapki jest bardzo silny - nie wiem ile mi wytrzyma ta moja prowizorka dlatego proszę o pomoc:
czy ktoś z Was wie gdzie się odcina ten elektrozaworek (czy jak to się nazywa) który się zacina? gdzieś za schowkiem może? chcę to ustrojstwo całkiem wyłączyć bo nie używam obiegu zamkniętego a rano jak zapalam to słyszę jak mi pstryka koło pasażera tak jak by chciało zamknąć albo otworzyć klapkę... :?

andrew1987 - 9 Listopad 2011, 16:23

Wyjmij schowek od strony pasażera i dostań się do silniczka sterowanego podciśnieniem.
Odczep kabelek który wchodzi od góry i zaślep go czymś (ja użyłem taśmy izolacyjnej).

Później odkręć podszybie i pchnij tą klapkę do przodu.

Ja tak zrobiłem i już szyby nie parują a obieg zamknięty jest mi do niczego niepotrzebny.

helwet - 9 Listopad 2011, 20:26

ArturCDI napisał/a:
A filtr kabinowy koledzy sprawdzali? Ja bym zaczal od tego
Nie od tego, bo to jest na pewno to. Polecam i będzie ok.
koper666 - 10 Listopad 2011, 19:38

andrew1987 napisał/a:
Wyjmij schowek od strony pasażera i dostań się do silniczka sterowanego podciśnieniem.
Odczep kabelek który wchodzi od góry i zaślep go czymś (ja użyłem taśmy izolacyjnej).

Później odkręć podszybie i pchnij tą klapkę do przodu.

Dokladnie i jak tam zrobiłem :)

Holek - 11 Listopad 2011, 12:23

andrew1987 napisał/a:
Wyjmij schowek od strony pasażera i dostań się do silniczka sterowanego podciśnieniem.
Odczep kabelek który wchodzi od góry i zaślep go czymś (ja użyłem taśmy izolacyjnej).

Później odkręć podszybie i pchnij tą klapkę do przodu.

Ja tak zrobiłem i już szyby nie parują a obieg zamknięty jest mi do niczego niepotrzebny.


dzięki za info

czy to jest może takie coś co wygląda jak przewody do pneumatyki świateł? takie szare kabelki na jakimś małym rozgałęźniku?
klapkę mam już pchniętą i "przylepioną" taśmą - ale właśnie chce to odłączyć całkiem bo jak przyjdą mrozy zaraz to taśma nie wytrzyma a mechanizm jest na prawdę silny;

sorry że tak marudzę ale wolę się upewnić 10 razy zanim zacznę coś rozłączać :)

[ Dodano: 11 Listopad 2011, 12:24 ]
andrew1987 napisał/a:
Wyjmij schowek od strony pasażera i dostań się do silniczka sterowanego podciśnieniem.
Odczep kabelek który wchodzi od góry i zaślep go czymś (ja użyłem taśmy izolacyjnej).

Później odkręć podszybie i pchnij tą klapkę do przodu.

Ja tak zrobiłem i już szyby nie parują a obieg zamknięty jest mi do niczego niepotrzebny.


dzięki za info

czy to jest może takie coś co wygląda jak przewody do pneumatyki świateł? takie szare kabelki na jakimś małym rozgałęźniku?
klapkę mam już pchniętą i "przylepioną" taśmą - ale właśnie chce to odłączyć całkiem bo jak przyjdą mrozy zaraz to taśma nie wytrzyma a mechanizm jest na prawdę silny;

sorry że tak marudzę ale wolę się upewnić 10 razy zanim zacznę coś rozłączać :)

MICHAL200 - 13 Lipiec 2016, 09:43

Ja mam taki problem, ze przy wlaczonej klimie paruje mi przednia szyba od zewnatrz. Rozumiem, roznice temperatur, ale nawet jak ustawie na cieplejszy nawiew to musze machac wycieraczka co chwila. Filtr kabinowy byl wymienany 2 tyg temu.
Ktos cos poradzi? Czeka mnie dluzsza trasa a jest to nie ukrywam meczace.

Dandiee - 13 Lipiec 2016, 14:11

Odpływy? Może są problemy z tym filtrem,po deszczu zawilgnie i później ciągnie wentylator to wilgotne powietrze...
perzu126 - 13 Lipiec 2016, 17:39

Dandiee, ale Michał pisze, że od zewnątrz.
Daniel - 13 Lipiec 2016, 22:54

MICHAL200 napisał/a:
przy wlaczonej klimie paruje mi przednia szyba od zewnatrz.



Duża wilgotność powietrza na zewnątrz.


MICHAL200 napisał/a:
Filtr kabinowy byl wymienany 2 tyg temu.



To nie ma nic wspólnego.


MICHAL200 napisał/a:
Ktos cos poradzi?



Wyłączyć klimatyzację :mrgreen:


MICHAL200 napisał/a:
Czeka mnie dluzsza trasa a jest to nie ukrywam meczace.



Przy większych prędkościach problem nie powinien występować. Ogólnie nie zawracaj sobie tym głowy.

Jak przestanie padać i powietrze osuszy się, to problem zniknie całkowicie.

MICHAL200 - 14 Lipiec 2016, 13:40

Daniel, dzieki. W drugim aucie jest to samo wiec nie zawracam sobie glowy.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group