To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Ogrzewanie pomocy

Wirus84 - 6 Styczeń 2008, 04:33
Temat postu: Ogrzewanie pomocy
Witam posiadam Merca Okulara :) W210 z 2000roku po lifcie 220CDi z manualna klimatyzacja i mam problem z grzaniem w srodku cos sie stało ze moja strona czyli kierowcy wogule nie grzeje cały czas leci zimne powietrze gdzie bym nie ustawil czy na nogi czy na szybe natomiast po stronie pasazera normalnie tak jak ma byc ciepłe wszedzie i mozna regulowac temperature. I tez cos wiatrak słabo dmucha a filter przeciwpyłkowy mam nowy. pozdrawiam prosze o szybka pomoc bo mi nogi zamarzna;/ :(
ondreyos - 6 Styczeń 2008, 05:31

prawdopodobnie masz problemy z przelaczaniem nawiewow - czyli slynne ekektrozaworki (swoja droga - poszukac sie nie chcialo :P )
mam podoba sytuacje - niewazne, jak ustawie nawiew (czy na nogi, czy szybe itp) zawsze delikatnie dmucha z wszystkich dziur, zadnej roznicy nie odczuwam. kiedys sie za to wezme ;)
a tu jeszcze maly cytat z forum :
Cytat:
a ja miałem u siebie taki przypadek, że po zakupie nie działał mi klima - nie było sprzęgła na komporesorku - po zamontowaniu wszystko ruszyło ale zimne powietrze wydostawało sie tylko kanałem środkowym - boczne grzały jak leci :) - mechanik powiedział, że kilka dni mam tak jeździc i jeśli sie nie poprawi to wracać do niego :) - po kilku godzinach z lewegj strony pojawiło się już chłodne powietrze a z prawej grzało ciągle - pojechałem do mechanika i on rozebrał elektrozaworki (najpierw sprawdzał czujnikiem temp jak się rozchodzi powietrze po przewodach) - te elktrozaworki to takie metalowe tulejki pod szybą po prawej stronie (pasażera) w komorze silnika - posmarował je czyś (może nawet wd40 :) - i zadziałały i jest do teraz OK.
Pozdr

zbychmbw210 - 6 Styczeń 2008, 14:19

Witam zobacz jeszcze filtry które znajdują sie za schowkiem po stronie pasażera jeśli są zabrudzone a chyba są no to nie ma co szukać nawiewu do kabiny instrukcja wymiany tych filtrów a są dwa jest w pudełku opisane jest wszystko co i gdzie rozkręcić koszt około 60 zeta i proponuje nie stosować innych niż oryginału są lepsze i nawet tańsze[/u]
Wirus84 - 7 Styczeń 2008, 02:36

Dzieki wielkie koledzy :) jutro sie za to zabiore i dam znac co i jak mi wyszło :D pozdrowienia dla was:)
jjankiello - 7 Styczeń 2008, 03:43

ondreyos napisał/a:
problemy z przelaczaniem nawiewow - czyli slynne ekektrozaworki
Trochę kolego uprościłeś zagadnienie, bo przełączanie stref nadmuchu to jedno, a zaworki to drugie. Zaworki odpowiadają za załączanie przepływu płynu chłodzącego przez nagrzewnicę i na każdą stronę jest jeden osobny. Podejrzewam, ze wlasnie jeden (ten od kierowcy) się zaciął.

Można spróbować (z nagrzewaniem ustawionym na minimum) kilka razy zdjąć i założyć wtyczkę z zaworków. Czasem pomaga to rozruszać zacinający sie zawór, bo brak zasilania (zdjęcie wtyczki) powoduje pełne otwarcie.

ondreyos - 7 Styczeń 2008, 15:11

a co w takim razie kieruje przelaczaniem nawiewow (nogi, szyba, na kabine itp)? jak sie dowiadywalem, to wlasnie radzono mi sprawdzic te zaworki...
Adaśko - 7 Styczeń 2008, 15:21

Witam.
ondreyos napisał/a:
co w takim razie kieruje przelaczaniem nawiewow

Wydaje mi się że czujniki temperatury w kabinie są odpowiedzialne za to którędy powietrze ma być puszczone, coś na zasadzie różnic temperatur między górą, a dołem np (właśnie w jednym z moich postów pytałem się gdzie może być czujnik dolny, wydaje mi się że powinien być). Zaworki tylko dozują płyn do nagrzewnicy jak jest za zimno wszędzie to dają na maxa, a jak jest za ciepło przytykają się. :mb: ma dwie nagrzewnice, stąd są dwa zawory na każdą. Tak chyba działa klimatronic. Jeżeli mylę się to proszę mnie poprawić.

ondreyos - 7 Styczeń 2008, 15:38

Cytat:
Wydaje mi się że czujniki temperatury w kabinie są odpowiedzialne za to którędy powietrze ma być puszczone,
:?: :?: :?: :?: :?:
myslalem, ze to ja przekrecajac galke od regulacji nawiewow okreslam, ktoredy ma dmuchac, a nie jakis czujnik...mozesz jasniej napisac, o co w tym chodzi?

zeby bylo jasniej - ja pytalem, jaki mechanizm odpowiada za przelaczanie nawiewow w odpowiedzi na ruchy w/w galka/pokretlem. skoro to nie sa elektrowzaworki to gdzie szukac zrodla problemu?

Adaśko - 7 Styczeń 2008, 16:02

No tak, to co opisałem to według mnie tak działa klimatyzacja jak włączysz na AUTO, u mnie bodajże jest sterowane powietrzem (tak jak regulacja reflektorów) jeśli chodzi o ustawienie tzw klapek dzięki którym mamy nadmuch na nogi, czy szybę. Nie wiem jak to jest w ręcznej klimie.
ondreyos - 8 Styczeń 2008, 08:52

no tak, ja mam manualna klime...wiec pytanie, jaki mechanizm jest odpowiedzialny za przelaczanie zapadek od wyboru nawiewu jest nadal aktualne.
Wirus84 - 12 Styczeń 2008, 01:45

Wiatm ponownie:) zrobiłem ten elektro zaworek faktycznie jeden był przyciety bo nawet waz był zimny;/ ok rozebrałem to wyczysciłem i działa waz zrobił sie ciepły ale problem tkwi nadal nie daje ciepłego powietrza na strone kierowcy.Dałem do mechanika i powiedział mi ze to silniczek krokowy. Jest to mozeliwe ze dlatego nie daje ciepłego powietrza na moja strone, czy mehanik chce mnie zrobic w konia i zarobic na mnie??

pozdrawiam

Axwell - 12 Styczeń 2008, 03:23

Krokowy jest od niskich obrotów, a mechanik chce Cie naciąć. Jesli nie grzeje to winę za to ponoszą mechaniczner a moze i elektroniczne podzespoły Całosci ogrzewania, chyba ze żle główkuję...
jjankiello - 12 Styczeń 2008, 03:44

Też sobie nie przypominam, żeby w ogrzewaniu jakikolwiek krokowiec był...
Wirus84 - 12 Styczeń 2008, 13:14

A ten MB okular ma jedna nagrzewnice czy dwie?? bo juz nie wiem co mam robic jezeli piszecie ze nie ma zadnego silniczka krokowego w ogrzewaniu to moze on chce mnie naciagnac na koszty?? poradzcie cos w co moge jeszcze zagladnac??
Gerri - 12 Styczeń 2008, 20:16

ondreyos napisał/a:
no tak, ja mam manualna klime...wiec pytanie, jaki mechanizm jest odpowiedzialny za przelaczanie zapadek od wyboru nawiewu jest nadal aktualne.


Skoro klima jest manualna, to przełączanie odbywa się mechanicznie, poprzez zespół dźwigni i cięgien połączonych z pokrętłem.
Masz odpowiedź na pytanie - ale chyba to nie jest istotą Twojego problemu?

Wirus84 napisał/a:
Wiatm ponownie:) zrobiłem ten elektro zaworek faktycznie jeden był przyciety bo nawet waz był zimny;/ ok rozebrałem to wyczysciłem i działa waz zrobił sie ciepły ale problem tkwi nadal nie daje ciepłego powietrza na strone kierowcy.


Staraj się pisać bardziej zrozumiale - co to znaczy "nie daje ciepłego powietrza"???
DMUCHA ZIMNE czy NIC NIE DMUCHA??? (będziemy sie skupiać na usterce ogrzewania, a okaże się, że to jest usterka nawiewu...)

Próbowałeś zdjąć wtyczkę z elektrozaworów (wtedy powinny się całkowicie otworzyć) i sprawdzić, co się dzieje z temperaturą nawiewu?

W tych rocznikach często spęczaniu ulegają gumowe elementy uszczelniające wewnątrz elektrozaworów (np. wskutek zużytego płynu chłodzącego, zawierającego ślady paliwa lub oleju itp.) Powoduje to, że zawór niby zamyka i otwiera, nie ma jednak pełnego przelotu i grzanie jest mało skuteczne.

Wirus84 napisał/a:
Dałem do mechanika i powiedział mi ze to silniczek krokowy. Jest to mozeliwe ze dlatego nie daje ciepłego powietrza na moja strone, czy mehanik chce mnie zrobic w konia i zarobic na mnie??


Lepiej zmień me(h)anika, albowiem nie wie co czyni...
Regulacja temperatury poprzez przysłony z silnikami krokowymi była w późniejszej S-klasie. Rozdział powietrza poprzez silniki krokowe pojawił się w lepszych wersjach klimy dopiero w W-203.

202 (ani żaden z wcześniejszych modeli) nie miał silnika krokowego do regulacji wolnych obrotów :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group