To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - 200 CDI problem z moca

grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 12:26
Temat postu: 200 CDI problem z moca
Witam. Ostatnio kupilem W210 200 CDI z przebiegiem 400 tys. km. i mam taki problem turbina zalacza sie dopiero od 3 tys obrotow a tak chyba nie powinno byc. Po drugie czasami zdaza sie ze przestaje ciagnac powyzej tych 3 tys obrotow (na kazdym biegu) tzn do 3 idzie i pozniej staje i koniec dopiero jak zgasze silnik i zapale ponownie wszystko wraca do normy tak jak by w jakis tryb awaryjny wchodzil. Co to moze byc ?? :)

Pozdrawiam.

buli.mercedes - 7 Styczeń 2008, 12:52

może to naprawdę tryb awaryjny. może masz jakiś błąd co powoduje spadek mocy itp . Najlepiej jedź na komputer i niech Ci wszystko wykasują wtedy powinno być lepiej :)
Patryk - 7 Styczeń 2008, 13:21

Mielismy kiedys taki problem w ojca 200 CDI. Samochod nie jechal powyzej 3000 rpm.
Powodem bylo rozszczelnienie intercoolera, w wyniku czego silnik dostawal za malo powietrza i wpadal w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu wszystko wracalo do normy, az do 3000 rpm. I tak w kolko. :mb: kopcil wtedy zdecydowanie bardziej.
Na poczatek sprawdz przewody od coolera, moze tam tkwi przyczyna
Pzdr.

buli.mercedes - 7 Styczeń 2008, 14:04

To dosyć częsty problem w modelach CDI już nie raz słyszałem o takich przypadkach i za każdym razem nie przekraczał 3000 rpm , po wykasowaniu błędów powinno być ok ale jak to nie pomoże to trzeba będzie szukać usterki mechanicznej możliwe że to będzie coś z coolerem jak napisał kolega wyżej :)
TomeQ - 7 Styczeń 2008, 14:38

Witam.Wymieniłem u siebie przepływomierz i już działa płynnie.Wcześniej stawał na 3000 i dopiero przy pedale w podłodze zaczynał wskażnik powoli iść w góre.
volcanoadam - 7 Styczeń 2008, 15:14

Tryb awaryjny nie jest niczym nadzwyczajnym i wlacza sie w wielu sytuacjach. Komputer w wiekszosci sytuacji pokaze gdzie tkwi problem.
grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 15:26

Bylem pare dni temu na komputerze wykazal pare jakis bledow jeden byl zwiazany z doladowaniem a drugi z egr-em. Wykasowalem je i jutro jade ponownie zobaczyc jakie wrocily mam nadzieje ze pokaze cos wmiare dokladnego :)

Pozdrawiam.

Patryk - 7 Styczeń 2008, 18:21

Życzę aby wszystko wróciło do normy, ale błędy skąś się biorą i nie zawsze reset pomaga.
Pzdr

grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 19:43

Wiem wiem :) usunelem je narazie zeby zobaczyc jakie bledy wroca, bo bledy zwiazane ze swiaca zarowa lub innymi duperelami ktore byly juz wymienione nie wroca :) Mam nadzieje tylko ze ani turbina ani intercoler nie bedzie do wymiany :) A wogole to do intercolera idzie to powietrze przez EGR ?? Moze on jest walniety i otwiera sie dopiero od 3 tys obrotow ? :)
Patryk - 8 Styczeń 2008, 00:09

grzesiekx,
Poszukałem trochę o EGR. Generalnie może być tak jak mówisz.
Sprawdź co na to spece z Masters'a:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267 i jeszcze to:

http://www.auto-swiat.pl/...DA=190920071427

grzesiekx - 8 Styczeń 2008, 01:28

Patryk, wielkie dzieki poczytalem troche o tym EGR i bardzo mozliwe ze to wlasnie w tym tkwi problem zobaczymy co jeszcze na komputerze wyjdzie :) Szkoda tylko ze na tych innych forach pisza o roznych dislach ale nikt o CDI :) bo z tego co wyczytalem w kazdym dieslu innaczej dziala ten EGR :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 8 Styczeń 2008, 10:42 ]
Własnie wrocilem z komputera i mam takie 3 bledy:
1403 - Exhaust-gas recircul ctrl circuit
1470 - Pressure converter boost pressure
1664 - supplementry heater

Pierwsze to cos z egr
drugie doladowanie turbiny
a trzecie to dogrzewacz

Jeszcze mam problem bo czasami zapala sie jakis blad od hamulcow i na komputerze wyszedl blad czujnika kąta skrętu. Wie ktos ile moze kosztowac taki czujnik i gdzie on wogole sie znajduje?

Jeszcze jeden problem mozliwe ze zwiazany z tym brakiem mocy to slychac przy dodawaniu gazu jakby gdzies powietrze uciekalo, jakies syczenie to jest normalne czy mam szukac jakiejs nieszczelnosci ? Bo na pierwszy rzut oka nigdzie nie widac zeby lecialo powietrze dlatego nie wiem czy powinno tak byc czy nie :)

Pozdrawiam.

Patryk - 8 Styczeń 2008, 16:27

grzesiekx,
Jak turbo dostaje za mało powietrza to jest taki objaw.
1470 może wynikać z 1403.
U nas bylo podobnie i przyczyną byla nieszczelność ukł. dolotowego,ale dopiero 3 spec to zauważył ( na podnośniku dodał gazu - rozszczelnił się cooler na rancie, ale może to być jakaś złączka).
Posprawdzaj dokładnie dolot, a jak nic nie znajdziesz to trzeba będzie EGR i przepływomierz sprawdzić
Pozdrawiam.

grzesiekx - 9 Styczeń 2008, 19:16

Patryk,
Jutro jade do mechanika to go poprzegladam ladnie calego, dobrze by bylo zeby to tylko jakas pierdolka :)

Dzieki. Pozdrawiam.

[ Dodano: 28 Luty 2008, 20:39 ]
Problem rozwiazany był pekniety trojnik od podcisnienia kolo silnika od dmuchawy (nad nogami pasazera) po wymianie wszystko chodzi pieknie :) Nie myslalem ze te 116KM tyle potrafi :)

Pozdrawiam

woytek82 - 26 Lipiec 2010, 10:30

Witam,

U mnie pojawił się podobny problem z tymczasowym spadkiem mocy, ale nieco innny niż powyżej. Problem pojawia się dopiero na 4 biegu gdy przy prędkości ok 80km (2000rpm) wcisne gaz do deski i przy ok 3000rpm czuje dosłownie na 1s spadek mocy i potem znowu przyspiesza do 120km na 3500rpm. Odczuwa się wrażenie jakby na 1s stracił przyczepność , bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza. Nie zauważyłem tego problemu na innych biegach 2, 3, 5 ok. Wydaje mi się, że problem może tkwić gdzieś podczas załączania się turbiny i to nie za każdym razem. Dziwny fakt że inne biegi przyśpieszają ok. Czy ktoś z was miał taki przypadek. Jak nie znajde dokładnego opisu problemu to jade na serwis podłączyć pod kompa i zobaczymy.

Macie jakieś pomysły co to może być. Z tego co wyczytałem na forum to przyczyny mogą tkwić w: turbinie, przepływomierz, intercooler albo nieszczelność jakiegoś układu związanego z podciśnieniem.

Pozdr.

Cdi 220, 98r. C-klasse

mbsly - 26 Lipiec 2010, 10:36

woytek82 napisał/a:
bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza

a nie jest to przy przelaczaniu z 4 biegu na 5 w skrzyni automatycznej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group