Mercedes W210 (okularnica) - 200 CDI problem z moca
grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 12:26 Temat postu: 200 CDI problem z moca Witam. Ostatnio kupilem W210 200 CDI z przebiegiem 400 tys. km. i mam taki problem turbina zalacza sie dopiero od 3 tys obrotow a tak chyba nie powinno byc. Po drugie czasami zdaza sie ze przestaje ciagnac powyzej tych 3 tys obrotow (na kazdym biegu) tzn do 3 idzie i pozniej staje i koniec dopiero jak zgasze silnik i zapale ponownie wszystko wraca do normy tak jak by w jakis tryb awaryjny wchodzil. Co to moze byc ??
Pozdrawiam.
buli.mercedes - 7 Styczeń 2008, 12:52
może to naprawdę tryb awaryjny. może masz jakiś błąd co powoduje spadek mocy itp . Najlepiej jedź na komputer i niech Ci wszystko wykasują wtedy powinno być lepiej
Patryk - 7 Styczeń 2008, 13:21
Mielismy kiedys taki problem w ojca 200 CDI. Samochod nie jechal powyzej 3000 rpm.
Powodem bylo rozszczelnienie intercoolera, w wyniku czego silnik dostawal za malo powietrza i wpadal w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu wszystko wracalo do normy, az do 3000 rpm. I tak w kolko. kopcil wtedy zdecydowanie bardziej.
Na poczatek sprawdz przewody od coolera, moze tam tkwi przyczyna
Pzdr.
buli.mercedes - 7 Styczeń 2008, 14:04
To dosyć częsty problem w modelach CDI już nie raz słyszałem o takich przypadkach i za każdym razem nie przekraczał 3000 rpm , po wykasowaniu błędów powinno być ok ale jak to nie pomoże to trzeba będzie szukać usterki mechanicznej możliwe że to będzie coś z coolerem jak napisał kolega wyżej
TomeQ - 7 Styczeń 2008, 14:38
Witam.Wymieniłem u siebie przepływomierz i już działa płynnie.Wcześniej stawał na 3000 i dopiero przy pedale w podłodze zaczynał wskażnik powoli iść w góre.
volcanoadam - 7 Styczeń 2008, 15:14
Tryb awaryjny nie jest niczym nadzwyczajnym i wlacza sie w wielu sytuacjach. Komputer w wiekszosci sytuacji pokaze gdzie tkwi problem.
grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 15:26
Bylem pare dni temu na komputerze wykazal pare jakis bledow jeden byl zwiazany z doladowaniem a drugi z egr-em. Wykasowalem je i jutro jade ponownie zobaczyc jakie wrocily mam nadzieje ze pokaze cos wmiare dokladnego
Pozdrawiam.
Patryk - 7 Styczeń 2008, 18:21
Życzę aby wszystko wróciło do normy, ale błędy skąś się biorą i nie zawsze reset pomaga.
Pzdr
grzesiekx - 7 Styczeń 2008, 19:43
Wiem wiem usunelem je narazie zeby zobaczyc jakie bledy wroca, bo bledy zwiazane ze swiaca zarowa lub innymi duperelami ktore byly juz wymienione nie wroca Mam nadzieje tylko ze ani turbina ani intercoler nie bedzie do wymiany A wogole to do intercolera idzie to powietrze przez EGR ?? Moze on jest walniety i otwiera sie dopiero od 3 tys obrotow ?
Patryk - 8 Styczeń 2008, 00:09
grzesiekx,
Poszukałem trochę o EGR. Generalnie może być tak jak mówisz.
Sprawdź co na to spece z Masters'a:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267 i jeszcze to:
http://www.auto-swiat.pl/...DA=190920071427
grzesiekx - 8 Styczeń 2008, 01:28
Patryk, wielkie dzieki poczytalem troche o tym EGR i bardzo mozliwe ze to wlasnie w tym tkwi problem zobaczymy co jeszcze na komputerze wyjdzie Szkoda tylko ze na tych innych forach pisza o roznych dislach ale nikt o CDI bo z tego co wyczytalem w kazdym dieslu innaczej dziala ten EGR
Pozdrawiam.
[ Dodano: 8 Styczeń 2008, 10:42 ]
Własnie wrocilem z komputera i mam takie 3 bledy:
1403 - Exhaust-gas recircul ctrl circuit
1470 - Pressure converter boost pressure
1664 - supplementry heater
Pierwsze to cos z egr
drugie doladowanie turbiny
a trzecie to dogrzewacz
Jeszcze mam problem bo czasami zapala sie jakis blad od hamulcow i na komputerze wyszedl blad czujnika kąta skrętu. Wie ktos ile moze kosztowac taki czujnik i gdzie on wogole sie znajduje?
Jeszcze jeden problem mozliwe ze zwiazany z tym brakiem mocy to slychac przy dodawaniu gazu jakby gdzies powietrze uciekalo, jakies syczenie to jest normalne czy mam szukac jakiejs nieszczelnosci ? Bo na pierwszy rzut oka nigdzie nie widac zeby lecialo powietrze dlatego nie wiem czy powinno tak byc czy nie
Pozdrawiam.
Patryk - 8 Styczeń 2008, 16:27
grzesiekx,
Jak turbo dostaje za mało powietrza to jest taki objaw.
1470 może wynikać z 1403.
U nas bylo podobnie i przyczyną byla nieszczelność ukł. dolotowego,ale dopiero 3 spec to zauważył ( na podnośniku dodał gazu - rozszczelnił się cooler na rancie, ale może to być jakaś złączka).
Posprawdzaj dokładnie dolot, a jak nic nie znajdziesz to trzeba będzie EGR i przepływomierz sprawdzić
Pozdrawiam.
grzesiekx - 9 Styczeń 2008, 19:16
Patryk,
Jutro jade do mechanika to go poprzegladam ladnie calego, dobrze by bylo zeby to tylko jakas pierdolka
Dzieki. Pozdrawiam.
[ Dodano: 28 Luty 2008, 20:39 ]
Problem rozwiazany był pekniety trojnik od podcisnienia kolo silnika od dmuchawy (nad nogami pasazera) po wymianie wszystko chodzi pieknie Nie myslalem ze te 116KM tyle potrafi
Pozdrawiam
woytek82 - 26 Lipiec 2010, 10:30
Witam,
U mnie pojawił się podobny problem z tymczasowym spadkiem mocy, ale nieco innny niż powyżej. Problem pojawia się dopiero na 4 biegu gdy przy prędkości ok 80km (2000rpm) wcisne gaz do deski i przy ok 3000rpm czuje dosłownie na 1s spadek mocy i potem znowu przyspiesza do 120km na 3500rpm. Odczuwa się wrażenie jakby na 1s stracił przyczepność , bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza. Nie zauważyłem tego problemu na innych biegach 2, 3, 5 ok. Wydaje mi się, że problem może tkwić gdzieś podczas załączania się turbiny i to nie za każdym razem. Dziwny fakt że inne biegi przyśpieszają ok. Czy ktoś z was miał taki przypadek. Jak nie znajde dokładnego opisu problemu to jade na serwis podłączyć pod kompa i zobaczymy.
Macie jakieś pomysły co to może być. Z tego co wyczytałem na forum to przyczyny mogą tkwić w: turbinie, przepływomierz, intercooler albo nieszczelność jakiegoś układu związanego z podciśnieniem.
Pozdr.
Cdi 220, 98r. C-klasse
mbsly - 26 Lipiec 2010, 10:36
woytek82 napisał/a: | bo obroty idą do góry, potem spadają jakby złapał przyczepność i znowu przyśpiesza |
a nie jest to przy przelaczaniu z 4 biegu na 5 w skrzyni automatycznej?
|
|
|