To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - obieg zamknięty - pomozecie ?

silverhammer12 - 12 Styczeń 2008, 17:51
Temat postu: obieg zamknięty - pomozecie ?
Witam

Panowie po prostu mam dosc parujących szyb.
Auto to 200 T CDI z 99' z klima

- filtr wymieniony
- kanaly wentylacyjne (konstrukcyjne) drozne
- auto suchutkie (pod dywanikami tez )
- szyby odtluszczone
- Plynu nie ubywa i szyby nie sa tluste (nagrzewnica odpada, zreszta przod nie paruje jak wlacze nawiew a kanaly wentylacyjne wszystkie sa suche

Paruja zawsze szyby tylne i tylnych drzwi (nawet klima nie daje rady)
I jedyne co mi zostalo to obieg zamkniety. Stad moja prosba moze ktos pomoze jak do tego sie dobrac co i jak sprawdzic i co porozkrecac ?

z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc
Pozdrawiam

oliva - 12 Styczeń 2008, 18:36

Wydaje mi się że zaparowane szyby (tył i boki) to uroki obecnej pory roku i pogody.Jest wilgotno na dworzu i różnice temperatur między wnętrzem auta a otoczeniem. Ja u siebie latem nie miałem kłopotu z szybami a teraz są i w tamtą zimę też były.

Pozdrawiam

silverhammer12 - 12 Styczeń 2008, 19:03

rozumiem ze masz kolego podobny problem wiec nie jestem sam ;) , jezeli jest to normalne to jednak strasznie drazni, ja bynajmniej wyrobilem sobie nawyk ze wychodzac scieram ta wilgoc z tylnych szyb, ale problem i tak jest, szamponem tez probowalem i antyroszeniowymi specyfikami ale jednak to nie to samo, widac przyjdzie zacisnac zeby i dotrwac do cieplych dni :D
marcmerc - 12 Styczeń 2008, 20:40

nie wiem jak to jest w kombi ale u mnie nie parują szyby wcale nawet jak na tylnej kanapie oddychają trzy osoby, ale mam wrażenie że coś musi być u was nie tak ja tak kiedyś mialem w skodzie kombi i okazalo sie ze w drzwiach tylnych zbierala sie woda ale w :mb: to mi sie nie chce wierzyc ze tak moglo by byc, choc warto może sprawdzic
silverhammer12 - 12 Styczeń 2008, 21:38

hmmm raczej nic mi tam nie chlupocze w drzwiach, szyba po zamknieciu i podniesieniu jest sucha, a dodatkowo mam skorzana tapicerke wiec material tez nie nasiaka, nic to postaram sie jeszcze cos powalczyc i jakos doczekac do cieplych dni i moze calkiem go wysusze, chociaz oznak wilgoci w srodku brak

A tak z ciekawosci bo sprawdzic nie zawadzi to gdzie jest ta klapka obiegu zamknietego? wystarczy ze wyjme schowek pasazera? czy musze od dolu jeszcze wyciagac dmuchawe?

PS. dla zainteresowanych dzisiaj wszystko rozlozylem (wyjecie schowka i w sumie jeszcze dmuchawy i filtra) no i elektrozawor cyka az milo, przeswit jest, (jego samego nie rozkrecalem ale nie sadze zeby byl problemem , dmuchawa wiucha ze az hej, wszedzie w kanalach suchawo i w sumie niczego nowego nie odkrylem, poostaje mi poczekac do cieplejszych dni i wtedy na przestrzal przewiac cieplem caly pojazd.
A moze calkiem pozbyc sie filtra?

Pozdrawiam

Adaśko - 15 Styczeń 2008, 14:29

silverhammer12 napisał/a:
I jedyne co mi zostalo to obieg zamkniety
Czy to znaczy, kiedy zaparują szyby włączasz obieg zamknięty? Jeżeli tak to szyby tymbardziej parują w takim układzie. Ja mam kombi i nie mam żadnych problemów z parowaniem szyb, ale jak pisał oliva, w taką pogodę to norma zaparowane szyby.
Axwell - 15 Styczeń 2008, 14:32

szyby parują po ostrym melanzu i przy obiegu zamknietym :wink:
silverhammer12 - 15 Styczeń 2008, 18:23

Czy to znaczy, kiedy zaparują szyby włączasz obieg zamknięty? Jeżeli tak to szyby tymbardziej parują w takim układzie. Ja mam kombi i nie mam żadnych problemów z parowaniem szyb, ale jak pisał oliva, w taką pogodę to norma zaparowane szyby.[/quote]

Nie :) chodzilo mi o to ze z podejrzanych pozostał jedynie obieg zamknięty :) a z tego co wiem jego klapka znajduje od zewnetrzenej strony pasazera w podszybiu wiec w cieply dzien bede musial rozebrac

Axwell - 15 Styczeń 2008, 18:33

silverhammer12 napisał/a:
ale jak pisał oliva, w taką pogodę to norma zaparowane szyby.
owszem jest to norma ale przy nawalonej wentylacji...
Adaśko - 15 Styczeń 2008, 20:19

silverhammer12, no tak, nie zrozumiałem, a teraz widzę że chodzi Tobie o sprawdzenie czy klapka obiegu zamkniętego jest ok. Ma to sens, jeżeli jest zamknięta to możesz mieć efekt parujących szyb.
Axwell - 15 Styczeń 2008, 21:06

ale czy klapka nie jest sterowana pneumatycznie ??
masz na konsolce pomiedzy pokretłami przycisk obiegu ?
jak wciskasz go nie słychać zmian w nadmuchu ?? nie jest silniejszy ??

silverhammer12 - 15 Styczeń 2008, 22:32

hmm bede musial sie temu przysluchac, ostatnio wyjalem schowek, nawet dmuchawe wykrecilem i wszystko tam juz sprawdzilem (przy okazji wyczyscilem :) ), slyszalem jak "cyka" mi elektrozawór wiec pneumatyka dziala, no ale ta klapka moze sie calkiem nie otwierac/domykac lub jest na jakiejs sprezynce ktora sie "zmeczyla" musze sie temu przyjzec (od strony dmuchawy na podszybiu bylo tylko widac taka gabke zabezpieczajaca wlot powietrza) a ze jest to od zewnatrz to raczej poczekam na cieplejszy dzien zeby sie dobrac od gory. moze ktos ja juz ogladal/demontowal i wie jak to tam wyglada?,

Pozdrawiam

Axwell - 15 Styczeń 2008, 23:32

jesli potrzebujesz zdjęc, jutro bede przy aucie, nie ma deski wiec wszystko na wierzchu i bedziesz miał zarys tego co gdzie i jak ...

Pozdrawiam

silverhammer12 - 15 Styczeń 2008, 23:56

Axwell napisał/a:
jesli potrzebujesz zdjęc, jutro bede przy aucie, nie ma deski wiec wszystko na wierzchu i bedziesz miał zarys tego co gdzie i jak ...

Pozdrawiam



Jezeli to nie problem to nie ukrywam ze zdjecia bylyby bardzo pomocne
Z góry dzieki za fatyge

Pozdrawiam

Axwell - 16 Styczeń 2008, 01:15

beda i zdjęcia... Pozdrawiam

[ Dodano: 17 Styczeń 2008, 00:09 ]
Zdjęcia, mam nadzieje ze pomogą...






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group