To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - obieg zamknięty - pomozecie ?

kcmarion - 22 Kwiecień 2016, 21:46

Odgrzewam temat...

Dziś wymieniałem filtr kabinowy, zdemontowałem też silnik dmuchawy do przeglądu bo czasami miał problemy z pracą i... przestał działać obieg zamknięty. Klapka cały czas otwarta, nie zamyka się. Po włączeniu obiegu wewnętrznego słychać jedynie jakby stuk przekaźnika. Czy Koledzy zdiagnozowali przyczynę awarii po pracach związanych z wymianą filtra. Co mogło się stać?

perzu126 - 23 Kwiecień 2016, 11:07

Pewnie siłownik...
wiskontii - 23 Kwiecień 2016, 11:56

https://picasaweb.google.com/lh/photo/k8jw4O1SbuKLyzo7QPQlOce6dIo6jxvJmhOj6LdOaUA?feat=directlink
https://drive.google.com/file/d/0B9kGbM-BT8F7TmtUMXkzWlM2dWM/view?usp=sharing
Tu jest winowajca

kcmarion - 10 Maj 2016, 19:30

Dzięki Panowie, na szczęście obieg zamknięty zaczął działać bez żadnej ingerencji.
renahal - 15 Listopad 2017, 01:10

W innym miejscu tego forum opisałem jak przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny.
Zostałem poddany krytyce (częściowo słusznej) i nazwany druciarzem.Nie obchodzą mnie opinie innych i opiszę jak sobie poradziłem,może komuś to pomoże.
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elektrozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Miałem do dyspozycji tylko obieg wewnętrzny.Naciskanie klawisza REST (u mnie przełącza rodzaj obiegu)nic nie dawało,obieg był cały czas wewnętrzny i ciągle miałem zaparowane
szyby,aż ciekło.
Do rurki zdjętej z elektrozaworu podłączyłem rurke akwarystyczną długości ok pół metra i wypuściłem na zewnątrz do kabiny.Po dmuchnięciu w rurkę zamknął się obieg wewnętrzny,otworzył się natomiast obieg powietrza z zewnątrz.Słychać wtedy charakterystyczny dźwięk działającej klapki
Należy jeszcze sprawdzić szczelność elektrozaworu podciśnienia i ewentualnie go zaślepić i pamiętać o założeniu rury plastikowej do prawego nawiewu.
Nie należy naciskać przycisku obiegu wewnętrznego.
Po otwarciu obiegu zewnętrznego szyby czyste,nic nie paruje.
Nie jest to naprawa technologiczna,ale jest bezpiecznie i widoczność jest dobra.
Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat.
_________________



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group