To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - świeci się kontrolka SRS

jacon - 25 Maj 2011, 10:04

Klakson działa, sprawdzę czy ta wtyczka co jest wpięta w poduchę się nie wypięła, bo chyba nic innego bez podłączenia na kompa się nie zrobi samemu :roll:

[ Dodano: 22 Czerwiec 2011, 19:43 ]
No i klakson też mi się niespodziewanie skończył, czy to oznacza że na 100% padła taśma ?

g4jo5 - 4 Czerwiec 2012, 12:37

Witam

Żeby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. Niedawno miałem małą przygodę ze stacyjką (złamany kluczyk, zablokowana kierownica). Stacyjkę udało mi się wymontować dopiero razem z częścią kolumny kierownicy. Zregenerowana stacyjka wróciła na swoje miejsce (wszystko było robione bez podłączonego akumulatora). Specjalną uwagę zwracałem na taśmę AIRBAGa, co by jej nie uszkodzić. Po tej naprawie wszystko było OK. Do dzisiaj. W trakcie jazdy włączyły mi się na raz kontrolki SRS i ABS'u (i zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania). ABS i SRS niestety nie chcą już zgasnąć. Najgorsze jest to, że samochód po kilku minutach (3-5min.) gaśnie w trakcie jazdy. Po 2-3 minutach można go odpalić, choć przychodzi mu to z trudem, jakby miał rozładowany akumulator. Po dłuższym postoju odpala bez zająknięcia. W trakcie powrotu do domu (na przestrzeni ok 10km) miałem tak 2 razy. Jakoś udało mi się dokuśtykać do domu, odpiąłem aku na pół godziny, ale niestety nic to nie dało. Wyczytałem, że SRS może świecić się zarówno od maty jak i od uszkodzonej taśmy, ale do tej pory było wszystko w porządku. Czy może to być kwestia np. sypiącego się alternatora (nie mam miernika, żeby sprawdzić ladowanie). Akumulator jest nowy, kupiony tydzień temu.

madzara31 - 4 Czerwiec 2012, 14:03

Czy masz klakson ?
g4jo5 - 4 Czerwiec 2012, 14:41

sprawdziłem - mam.
madzara31 - 4 Czerwiec 2012, 17:02

Może faktycznie kwestia ładowania. ABS i SRS odłączyło ze zwykłej oszczędności prądu.Teraz się świecą bo wywala sobie błąd.Dobrym rozwiązaniem będzie sprawdzenie jakim prądem ładowany jest akumulator. Przy sprawdzeniu włącz długie światła, dmuchawę na max i koniecznie grzanie tylnej szyby. Sprawdź i napisz ile idzie na akumulator.
g4jo5 - 4 Czerwiec 2012, 19:31

Z długimi może być problem, bo mam uwalony zespolony przełącznik ;) Ale coś wykombinuję. Już się cieszyłem, że chwilowo naprawy samochodu mam za sobą :/ Muszę tylko wykombinować jakiś miernik.
dobermannn - 4 Czerwiec 2012, 19:34

gdy jest zbyt niskie napięcie w pierwszej kolejności wyłączają się systemy bezpieczeństwa i komfortu żeby tylko było można dostać się do warsztatu więc na mój gust jest to kwestia ładowania czyli mierzymy ładowowanko a bez miernika tego się nie da zrobić
g4jo5 - 5 Czerwiec 2012, 19:51

Dzięki za wyjaśnienie, jak tylko uda mi się pożyczyć od kogoś (albo kupić) miernik - sprawdzę ładowanie i wszystko będzie jasne.
dobermannn - 5 Czerwiec 2012, 21:32

jakby co mogę podjechać i ci zmierzyć ładowanie bo widze żeś też z Wawy
g4jo5 - 6 Czerwiec 2012, 11:41

Dziś po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł oraz ogrzewania momentalnie znów zaświeciły się kontrolki - najpierw ABS zaraz po tym SRS więc nie wiem czy trzeba jeszcze mierzyć ładowanie, bo chyba wszystko jest już jasne. Szykuje się remont alternatora :/

Dobermannn, już nie tyle z Warszawy, co z podwarszawskiej Wiązowny, ale jak miałbyś chęć to zapraszam :)

dobermannn - 12 Czerwiec 2012, 21:46

no cóż jest to kawałek drogi bo ja jechałbym z warszawskiej woli ale jak będzie trzeba to pomogę tylko napisz
g4jo5 - 14 Czerwiec 2012, 17:47

Poradziłem sobie :D Wymieniłem altek i na razie tylko rolkę napinacza, bo nie mogłem sobie poradzić z odkręceniem wiatraka (śruby tak się zapiekły, że w żaden sposób nie mogłem ich ruszyć), a muszę jeszcze zmienić pompę wody bo strasznie hałasuje :/ Na razie samochód chodzi i nawet jeździ, hamuje i trąbi więc jest w miarę OK ;)

W każdym razie dzięki za pomoc merytoryczną :)

Shaft - 31 Lipiec 2012, 12:25

A ja mam świecącą cały czas kontrolkę SRS, pojechałem na komputer i ukazał się błąd:

Obwód lampki kontrolnej A1e15


Po podłączeniu do komputera, nie dało się skasować tego błędu. Nie mam również klaksonu.

Czy w moim przypadku przyczyną jest również ta taśma do poduszki powietrznej w kierownicy? Ktoś mógłby przybliżyć jej wymiane?

chechel - 7 Sierpień 2012, 20:15

Witam. Potrzebuję pomocy bo szukam i znaleść nie mogę.
A mianowicie mam autko po dzwonku były wystrzelone napinacze.
Podłączałem go pod Star Diagnosis i właśnie pokazało te pasy i problem z opornością.
W sobotę wymieniłem pasy i teraz pokazuje mi komp jako błąd zapamiętany a nie aktualny, ale wykasować go nie mogę. Może powinienem jeszcze coś wymienić?
Ma ktoś może jakiś pomysł? Z góry dziękuję.

Javoreczek - 7 Sierpień 2012, 21:02

Sterownik poduszek i napinaczy w zamierzeniu konstruktorów jest jednorazowy, więc po odpaleniu któregos z systemów bezpieczeństwa błędu się w prosty sposób nie usunie. Magik ze specjalnym softem do kasowania takich rzeczy potrzebny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group