To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Klimatyzacja

noc - 25 Sierpień 2017, 21:06

Dużo wrednej roboty.Poobcierane ręce.Trzeba zdemontować kompletnie podszybie ze zbiornikiem wody i całym układem wycieraczek.Plastyki są b.ostre i lubią pękać.
Potem sama rozkosz z śrubami zaworu.
Powodzenia.

Smir - 25 Sierpień 2017, 21:14

Podszybie ostatnio demontowałem wraz z wycieraczką, pisząc o zbiorniku wody masz na myśli to co zostaje nam pod wycieraczką? Bo co do tego to nie widziałem tam żadnych śrub... A zawór rozprężny potrzebny mi jest do podjęcia decyzji o ewentualnym płukaniu układu :(
noc - 25 Sierpień 2017, 21:21

Płukanie wykonujemy bez demontażu zaworu.Do tego są specjalne urządzenia lub specjalne procedury bez urządzeń.
Ściek wody z pojemnikiem nazywa się zbiornikiem wody (dosłowne tłumaczenie z niemieckiego).

Smir - 25 Sierpień 2017, 21:38

Mi bardziej chodziło o to że jeśli w układzie rzeczywiście są jakieś opiłki to najprędzej powinnem znaleźć je właśnie na zaworze, jeśli nie to mnie wyprowadźcie z błędu :D
noc - 25 Sierpień 2017, 22:17

Opiłki to znajdziesz w sprężarce i w filtrze.Oczywiście nie będą to opiłki jakie sobie wszyscy wyobrażają.To starte w pył aluminium powodujące szare zabarwienie powierzchni i oleju.
Po odkręceniu jakiegokolwiek węża z klimatyzacji widać czy układ jest do płukania.
Najlepiej jak krawiec szyje, a lekarz leczy.Czy każdy kto posiada samochód musi się na nim znać?.
Zostawcie naprawy fachowcom.W ostatecznym rachunku prawie zawsze wychodzi to taniej.
Po garażowej naprawie zwykle jedna rzecz jakoś połatana, a 10 części w pobliżu uszkodzonych, powodujących kolejne usterki.

Smir - 27 Październik 2017, 19:59

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Skończyło się to wszystko płukaniem układu, nową sprężarką itd. Nie w tym rzecz, w jakimś stopniu pewnie do zatarcia przyczyniła się awaria wentylatorów. Po włączeniu klimy nie startują. Sprawdziłem bezpieczniki i są w porządku. Dokopałem się do tego modułu pod nadkolem i wypiąłem wtyczkę, ale wentylatory ani drgnęły, przekaźniki sprawdzone i też są w porządku. Co dalej? SD?
Daniel - 27 Październik 2017, 21:08

Smir napisał/a:
w jakimś stopniu pewnie do zatarcia przyczyniła się awaria wentylatorów



Zdecydowanie NIE.


W przypadku awarii wentylatorów, czyli braku chłodzenia skraplacza, czyli nadmiernego wzrostu ciśnienia - układ rozłączy sprężarkę.

Smir - 27 Październik 2017, 21:22

Daniel, być może. Jednak wentylatory tak czy inaczej mi nie chodzą... One mają startować od razu po włączeniu klimy czy dopiero po jakimś czasie?
polofix - 28 Październik 2017, 09:03

Smir napisał/a:
Daniel, być może. Jednak wentylatory tak czy inaczej mi nie chodzą... One mają startować od razu po włączeniu klimy czy dopiero po jakimś czasie?

Po jakimś czasie. A jak jest chłodno to mogą nie wystartować, albo jak wystartują to późno i na chwilkę. Do tego wisko też jakiś przewiew leciutko zawsze daje.
Do zatarcia sprężarki przez niesprawne wentylatory nie dojdzie bo tak jak ci piszą, czujnik rozłączy. A spróbuj wypiąć wtyczkę przy termostacie. Wtedy powinny ruszyć

noc - 28 Październik 2017, 11:44

To nieprawda.

Ten czujnik ciśnienia czynnika B12 nie wyłącza sprzęgła elktromagnetycznego sprężarki.
Ma płynną charakterystykę działania (napięciową).Nie raz bawiłem się w symulację jego działania.Ma stwierdzić czy jest gaz, po przekroczeniu pewnego ciśnienia włącza wentylator chłodnic.Im większe ciśnienie tym szybciej kręci się wentylator.Od regulacji ciśnienia w skrajnych wypadkach jest zawór w sprężarce.
Dokument w WIS nr. GF83.55-P2100-02A.
Nie działanie wentylatora zawsze niszczy sprężarkę.Co gorsza ten sam wentylator chłodzi silnik, więc powinien być sprawny.Kolega nie pochwalił się nr.VIN swojej damy więc informacje są mało dokładne.Gdy będę miał nr.VIN prześlę schemat sprawdzenia warunków pracy wentylatora.

polofix - 28 Październik 2017, 12:52

noc napisał/a:
To nieprawda.

Ten czujnik ciśnienia czynnika B12 nie wyłącza sprzęgła elktromagnetycznego sprężarki.
Ma płynną charakterystykę działania (napięciową).Nie raz bawiłem się w symulację jego działania.Ma stwierdzić czy jest gaz, po przekroczeniu pewnego ciśnienia włącza wentylator chłodnic.Im większe ciśnienie tym szybciej kręci się wentylator.Od regulacji ciśnienia w skrajnych wypadkach jest zawór w sprężarce.
Dokument w WIS nr. GF83.55-P2100-02A.
Nie działanie wentylatora zawsze niszczy sprężarkę.Co gorsza ten sam wentylator chłodzi silnik, więc powinien być sprawny.Kolega nie pochwalił się nr.VIN swojej damy więc informacje są mało dokładne.Gdy będę miał nr.VIN prześlę schemat sprawdzenia warunków pracy wentylatora.

Ale gdy wentylatory się nie włączą to ciśnienie w układzie wzrasta i odłącza sprężarkę. Charakterystykę tego czujnika mam w swoim kompie, bo miałem problemy z klimą w Volvo V40 i miał ten sam czujnik i ta sama zasada działania.
Kolega rzeczywiście powinien podać VIN, bo dwa wentylatory z przodu to wiemy tylko tyle, że to przedlift, albo mały lift. Ale one miały różną elektrykę działania wentylatorów. Inne moduły itp

noc - 28 Październik 2017, 13:52

To nie Volvo.
W historii MB od wielu lat nie wyłączało sprężarki z powodu za dużego ciśnienia.
W modelach starszych na filtrze był zawór upustowy do atmosfery W114 W115 W116 W107
Potem zawór przewędrował na tylny dekiel sprężarki i reagował po za nadmiernym ciśnieniem na dużą temperaturę (stop Wooda).W126, starsze W140, W129.Następnie zastosowano porównanie obrotów sprężarki i silnika.Nadmierne obciążenie sprężarki powodowało poślizg paska i wyłączenie sprężarki.W sprężarce 7SB16C jest zawór regulujący ciśnienie w zależności od obciążenia termicznego sprężarki.
Tu : http://www.w210.pl/spreza...19.html#p403564

polofix - 28 Październik 2017, 14:06

noc napisał/a:
To nie Volvo.
W historii MB od wielu lat nie wyłączało sprężarki z powodu za dużego ciśnienia.
W modelach starszych na filtrze był zawór upustowy do atmosfery W114 W115 W116 W107
Potem zawór przewędrował na tylny dekiel sprężarki i reagował po za nadmiernym ciśnieniem na dużą temperaturę (stop Wooda).W126, starsze W140, W129.Następnie zastosowano porównanie obrotów sprężarki i silnika.Nadmierne obciążenie sprężarki powodowało poślizg paska i wyłączenie sprężarki.W sprężarce 7SB16C jest zawór regulujący ciśnienie w zależności od obciążenia termicznego sprężarki.
Tu : http://www.w210.pl/spreza...19.html#p403564

To ja byłem źle przekonany że takie zabezpieczenie jest w tym samochodzie.
Dotyczy to obu rodzai sprężarek? Bo z tego co pamiętam są sprężarki z jednym kablem, i z trzema.

Smir - 29 Październik 2017, 09:36

Nr VIN WDB2020251F658307 jest to 2.0 K z 1997r. czyli polift. Nie twierdzę że nie działające wentylatory były jedyną przyczyną zatarcia sprężarki, bo tam jeszcze inne rzeczy zostały "zawalone", teraz jednak siedzi nowa chłodnica, osuszacz, sprężarka po gruntownej regeneracji + cały układ wypłukany. Póki co sprawdziłem jedynie tak naprawdę bezpieczniki. Czekam na dalsze wskazówki, ponieważ mam nadzieję że rozwiąże problem sam, jeśli nie to odstawię do elektryka. noc, jeśli mógłbyś mi przesłać schemat działania to byłbym wdzięczny :wink:
noc - 29 Październik 2017, 11:43

Cytat "Dotyczy to obu rodzai sprężarek? Bo z tego co pamiętam są sprężarki z jednym kablem, i z trzema.".

Te z trzema pracują w systemie porównania obrotów z obrotami silnika.To starszy system.
Jeden kabel do sprzęgła elektromagnetycznego.Dwa do czujnika obrotów.

[ Dodano: 29 Październik 2017, 12:19 ]
Smir napisał/a:
Nr VIN WDB2020251F658307 jest to 2.0 K z 1997r. czyli polift. Nie twierdzę że nie działające wentylatory były jedyną przyczyną zatarcia sprężarki, bo tam jeszcze inne rzeczy zostały "zawalone", teraz jednak siedzi nowa chłodnica, osuszacz, sprężarka po gruntownej regeneracji + cały układ wypłukany. Póki co sprawdziłem jedynie tak naprawdę bezpieczniki. Czekam na dalsze wskazówki, ponieważ mam nadzieję że rozwiąże problem sam, jeśli nie to odstawię do elektryka. noc, jeśli mógłbyś mi przesłać schemat działania to byłbym wdzięczny :wink:


Masz schemat dokładnie pod nr.VIN.Numery części też pod nr.VIN.
Nie mają żadnych zastępstw muszą mieć ten numer.Inne nie działają w tym modelu.
Prawdopodobnie gdy na włączonej stacyjce wciśniesz na raz oba klawisze AUTO na kilkanaście sekund, to wentylatory ruszą z maksymalną szybkością.Tak można sprawdzić.
Czy w Twojej damie nie mam pewności.Najczęściej wysiada moduł wentylatorów lub włożony jest o innym numerze i działa kiedy chce.Wypala się w skrzynce bezpieczników połączenie pod bezpiecznikiem.
Schemat z przyczyn technicznych tu: http://www.w210.pl/w202-k...24.html#p403600



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group