To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Tryb awaryjny

Mareczek - 22 Styczeń 2008, 19:50
Temat postu: Tryb awaryjny
Niedawno pisałem o problemie z trybem awaryjnym mojej :mb: (2.2 benzyna, 93 rok, bez gazu). Samochód, gdy rozgrzeje się silnik, przełącza się w tryb awaryjny i pracuje tylko na 2 cylindrach. Do 2 i 3 nie dochodzi w ogóle iskra. Oczywiście był na komputerze, a diagnoza pokazała, że uszkodzona jest cewka zapłonowa, co okazało się bzdurą, bo po wymianie cewki na nową, problem nadal występuje. Może ktoś miał podobny problem, bo teraz mechanik twierdzi, że może być uszkodzony komputer (ten sam mechanik, który tak "świetnie" zdiagnozował uszkodzoną cewkę, podobno najlepszy w mieście), ale ze zrozumiałych względów nie bardzo mu już wierzę. Rozmawiałem ze znajomymi, ale co osoba, to opinia, jeden twierdzi, że przepływomierz, inny że kable wysokiego napięcia, ale jak tak zacznę wymieniać części metodą prób i błędów, to może to trochę zbyt dużo kosztować. Jeśli ktoś mógłby pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny.
qbapascal - 22 Styczeń 2008, 20:24

niestety czasem ASO chyba jest niezbędne w takich przypadkach
Adaśko - 22 Styczeń 2008, 20:56

Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać.

Imperator0 - 22 Styczeń 2008, 21:33

Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...
Mareczek - 23 Styczeń 2008, 11:15

Adaśko napisał/a:
Witam
Kiedyś miałem to samo, pokazywał raz na jednym cylindrze zapłon, raz na drugim, nie było nic na temat błędu przepływonierza, a jednak padł mi przepływomierz. Spróbuj odłączyć przepływówkę i się przejechać.


A możesz powiedzieć gdzie dokładnie siedzi ten przepływomierz i czy jego odłączenie nie spowoduje jakichś kłopotów?

Adaśko - 23 Styczeń 2008, 11:20

U mnie jest jak stoisz przed autem po prawej stronie (od strony kierowcy) powinieneś znaleźć na rurze dolotowej od filtra powietrza do silnika wtyczka jest albo okrągła, albo podłużna( zależy od modelu), odłączenie dla sprawdzenia nic nie zaszkodzi. Ja zrobiłem 20km na walniętym przepływomierzu, założyłem nowy i po dwóch miesiącach sprawdzałem na kompie i było czysto. Wydaje mi się że niektóre rzeczy w naszych :mb: kasują się same kiedy błędy nie powtarzają się.

[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:24 ]
Dodam jeszcze, że jak kończyła się przeplywówka i szarpał mi, to po odłączeniu mocy nie miał, ale pracował w miarę równo (moc miał tak na pół gwizdka). U mnie była duża różnica w mocy, bo kompresor nie włączał się bez przepływomierza.

[ Dodano: 23 Styczeń 2008, 11:27 ]
Zobacz jeszcze http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645, tak jak kolega wyżej pisał.

infosoft - 23 Styczeń 2008, 11:48

Imperator0 napisał/a:
Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...

widzę żeś z Wwy, więc prawdopodobnie ten mechanior, który rozpruł kabelki również, a więc może podasz na niego jakiś namiar ?

Imperator0 - 23 Styczeń 2008, 11:57

Oczywiście. Mechanior znajduje się na Mechofera za torami w lewo. Tel. 501-059-536. Dzwoniąc powiedz mu że niedawno robili elektryke w C klasie 280 i pruli kable. Jak do niego podjedziesz(jeśli sam nie dasz rady sprawdzić) to poproś żeby sprawdził w jakim stanie jest elektryka doprowadzająca masy(!) na cewki oraz pozostała wiązka. Pozdrawiam i powodzenia życzę.

P.S. jeśli ktoś czyta to forum rzeczywiście to z pewnością zauważy że wielu wymieniało przeplywki,lambdy itp, a efekty w 80 % były mizerne. Szukajcie najpierw najprostrzych i najtańszych rozwiązań :wink:

Mareczek - 23 Styczeń 2008, 14:21

Imperator0 napisał/a:
Temat przerabiałem i rozwiązałem - słabo szukałeś Mareczek. Poszukaj w moich postach...


Czytałem, problem w tym że elektryk wcześniej dokładnie sprawdzał przewody i nie było żadnych przebić.

Imperator0 - 23 Styczeń 2008, 14:49

Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. :!:
Mareczek - 23 Styczeń 2008, 18:42

Imperator0 napisał/a:
Nie chodzi o przebicia na kablach WN. Nie mógł Ci sprawdzić wiązki nie rozcinając jej. Po za tym tam nie ma przebić bo cewki są sterowane masą. To są zakłócenia sterowania. :!:


Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych.

Imperator0 - 23 Styczeń 2008, 20:00

po 1:

Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat.

po 2:

Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz.

infosoft - 23 Styczeń 2008, 20:18

Imperator0 napisał/a:

Czyli co, jak wymienie kable wysokiego napięcia, to problem zniknie? Przyznam, że bardzo by mi to odpowiadało, bo to na szrocie groszowe sprawy, raptem kilkadziesiąt złotych.



przecież chwilę wcześniej zostało stwierdzone, że NIE CHODZI O KABLE WN, patrz ten link i zamieszczone tam rysunki:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=3645

Mareczek - 23 Styczeń 2008, 21:52

Cytat:
Jeśli już czegoś wina to nie wina kabli WN tylko w instalacji - jednak nie przeczytałeś uważnie mojego postu na ten temat. Są tam nawet zdjęcia łopatologiczne na ten temat.


Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.

Cytat:
Jeśli chcesz na szrocie kupować kable WN które w sklepie do mojego kosztują 150 zł to równie dobrze możesz kupić używane filtry,klocki itp. Jaki tego sens - sam sobie odpowiedz


Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz.

Imperator0 - 23 Styczeń 2008, 22:49

Mareczek napisał/a:


Przeczytałem, tylko tak jak mówię, samochód był sprawdzany pod kątem elektryki dość dokładnie i żadnych anomalii nie wykryto, ale może trzeba sprawdzić to dokładniej.



Sens jest taki, że płaci się mniej. W sklepie oryginalne kosztują 270zł (tyle sobie życzą za Beru), to po pierwsze. Po drugie na szrotach, o których mówię, na części są rozbierane także samochody praktycznie nowe, nawet spod igły, więc części też są nowe. Sam widziałem, jak rozbierali rozbitego Mercedesa klasy C z przebiegiem kilkuset km. A jak nie są nowe, to są bardzo tanie, np. kompletną maskę do W202 dostaniesz za 300zł (w co najmniej 5 czy 6 kolorach). U nas bez grila taniej niż za 400zł raczej nie kupisz.


Jeszcze raz Ci powtarzam - nie mógł sprawdzić stanu przewodów INSTALACJI bo ona jest ukryta w koszulkach i idzie od sterownika do cewek - żeby to sprawdzić trzeba rozpruć kawałek instalacji - najlepiej przy cewkach.

Maska za 300 400 zł to norma i u nas - ja spokojnie za tyle jestem Ci w stanie taką zorganizować i też w kilku kolorach.

A kable beru do 6 cylindrowego silnika(3 kable) kosztują dokładnie 146 zł - tyle dałem.
Ja Ci daję radę w/g mojego byłego problemu i jego rozwiązania. Nie musisz z niego korzystać - może to przepływka....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group