To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - jakie amortyzatory?

grzesiekx - 15 Listopad 2008, 01:02

phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow :) Moze sie nie znał :P Juz sam nie wiem :) Postaram sie jeszcze podjechac gdzies indziej je sprawdzic :)

Pozdrawiam.

phanteon - 15 Listopad 2008, 01:05

grzesiekx napisał/a:
ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow


Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi :) . Polska.

bubu_piotr - 15 Listopad 2008, 06:02

grzesiekx,
Mi też tę ciemnotę wciskali, że nie robią testów amorków przy przeglądzie.
Ale tylne jak piszę, że słabe to sprawdż je dokładnie organoleptycznie (może z wyjątkiem smakowania :mrgreen: ) czy się nie pocą. Jak będą się pocić i dodasz wynik badania to nie czekaj , tylko zwalaj i załóż nowe. Może być też tak , że się już wypociły (gazowe też się pocą :idea: ) a Ty dawno nie patrząc pod autko tego nie zauważyłeś.
Powiem tak:
Najlepszym testem amorów z tyłu jest rondo z torowiskiem (zwłaszcza trochę nierównym)
Jak przy skręcaniu na rondzie i przejeżdzaniu przez torowisko (kumasz o co mi chodzi ?) tył zaczyna na nierównym uciekać to znaczy, że amorki nie trzymają (zakładając , że reszta zawieszki jest OK)
Znam też takie przypadki, że amorki mające po 70 % nadawały się do wywalenia !, ale i takie, że dociążone pracowały w innym zakresie (skoku) i np. przy dociążonym było Ok a na pustym kiszka. :cry:
Najlepiej podjedż na inną stację diagnostyczną i sprawdż raz jeszcze te amorki i tylną zawieszkę. Koszt niewielki - około 20 zł.
A jak Ci żal to do dobrego machera od geometrii (powiedż, że chcesz ustawić geometrię a on musi sprawdzić zawieszkę i jak będzie kiszka to nie ustawi ,a jak nie ustawi to nie skasuję :lol: )
I tu chyba wyszła poznańska oszczędność :oops:
Pozdrawiam.

grzesiekx - 15 Listopad 2008, 08:18

phanteon napisał/a:
Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi :) . Polska.
I to mnie najbardziej dobija.

bubu_piotr, niestety w slupsku nie mam torowisk ale rond mase w ktore swietnie bokiem sie wchodzi :) Geo robilem z 2 miesiace temu przod i tyl wiec zawiecha powinna byc dobra bo wymienialem wtedy calu drazek przedni i sprawdzali cala zawieche, mowili ze wszystko cacy, ten na przegladzie tez dlugo grzebal przy kazdym kole i powiedzial, ze idealna :) Podjade sprawdze gdzies indziej te amory i porownamy wyniki :)

Camel- - 15 Listopad 2008, 09:44

Mój znajomy ma 124 ze Szwecji, wiec sam regenerował całe zawieszenie (miało powierzchniową rdzę na czym tylko się dało). Zmienił dwie tulejki których praktycznie nie było, no i mowi ze podsamochodem wszystko ideał.

Tylko wiecie panowie jaka jest różnica? Różnica wartości siły. Przecież na drodze, siły na zawieszenie są dużo większe. Ja stawiam na tuleje :) A poduszki wóżka w pewnym momencie drastycznie padają, więc kolega by prawie ujechać nie mógł. Wiem, bo zmieniałem ;)

Javoreczek - 15 Listopad 2008, 11:27

grzesiekx napisał/a:
phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow :) Moze sie nie znał :P


Znał się, bo badania skutecznosci amorów sie nie przeprowadza. Jedynie kontrole wizualną na okolicznośc wycieków.
Polecam lekturę
http://www.stacja.com.pl/...2250/2250_1.htm

Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.

phanteon - 16 Listopad 2008, 01:39

Javoreczek napisał/a:
Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.


Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów.

lojek - 16 Listopad 2008, 10:29

phanteon napisał/a:
Javoreczek napisał/a:
Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.


Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów.



Bo badania takie diagności wykonują jak maja do tego sprzęt ale nie jest to obowiązkiem ja robiłem przegląd na stacji kontroli to nawet nie miała przyrządu do badania amorków a stacja funkcjonuje oczywiście nie robi ona pierwszych przeglądów.

taksiarz83 - 18 Listopad 2008, 04:03

ostatnio robilem pierwszy przeglad i zdziwilo mnie ze gosc badal przejrzystosc szyb a za amorki sie nawet nie wzial
lojek - 18 Listopad 2008, 19:42

Wszyscy gadu gadu ale nikt nie napisał jakie amorki poleca koledze
Camel- - 18 Listopad 2008, 20:13

Bilstein B4 :P
smochy_bronx - 19 Listopad 2008, 12:17

założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony, ale to kwestia gustu. Auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu. Nie pasjonuje mnie szybka jazda, poruszam sie głownie po miescie dlatego bardziej pasowala by mi charakterystyka zawieszenia a'la ponton:)
Łukasz - 19 Listopad 2008, 13:45

smochy_bronx napisał/a:
założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony,
auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu.


Połącz to jeszcze z zawiechą od sporta ;)
Każdy zakręt twój :D 8) :mb:

Camel- - 19 Listopad 2008, 14:44

!Łukasz!, są B4 do Sporta? :) My montowaliśmy B4 do Lanosa, gdzie na seryjnych polskich amortyzator samochód zachowywał się jak nowa Skoda Octavia, tak po zmianie, był komfortowy i za razem nic nie bujało, dobrze trzymał się w zakrętach... Także sam jestem ciekaw co uzyskałeś u siebie Smochy :)
Łukasz - 19 Listopad 2008, 14:50

Camel- napisał/a:
!Łukasz!, są B4 do Sporta?

Założyłem B4 i jest dobrze :D
Jest naprawdę twardo :D

CRX kumpla na Bilsteinie B8 jest bardziej komfortowy niż mój na B4



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group