To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - jaki silnik najlepiej zagazowac??

Kolber - 27 Styczeń 2008, 00:43

ja mam 2.3 z instalką sekwencyjną..

w trasie przy dynamicznej jeździ pali ok 10-12l (w zależności od stacji)

po mieście ciut więcej.. w zależności od tego jak się jeździ...

osiągi moim zdaniem są wystarczające, mam ASB więc pewnie i ciut gorsze osiągi niż ze skrzynią manualną :)

Nie jeździłem :mb: ze słabszymi silnikami więc nie mam punktu odniesienia... ale gość od którego kupowałem MB miał jeszcze C180 w automacie i mówił, że przy C230 to to nie jeździ :mrgreen:

Pozdro

Patryk - 27 Styczeń 2008, 02:00

greg321, skoro dużo jeździsz, kup diesla. Skoro budynie wytrzymują jazdę niemieckich taksówkarzy to napewno wytrzyma twoją eksploatację.
Topek - 27 Styczeń 2008, 14:40

Jak chcesz benzyne to weś coś większego. Moim zdaniem Mercowi z 2.3 benzyną brakuje dynamiki. Przy wyprzedzaniu z dwoma pasażerami jest ciężko. Elastyczności w zakresie 1 -2 tyś obrotów brak. Silnik budzi się dopiero powyżej 3 tyś obrotów przy czym jest głośny. Jak teraz miałbym kupować benzyne i zainstalować gaz to wziąłbym 2.4 albo 2.8.
m00n - 27 Styczeń 2008, 14:49

ja tez zaluje ze nie wzialem 2.8 :(
greg321 - 27 Styczeń 2008, 16:52

jestem juz prawie przekoanany do 240, 280 to juz troche za duzzostaja jeszcze silniki z kompresorem niby 4 cylindry ale pociagniete do 200 km moga byc awaryjne i jeszce gaz do tego
ciezka sprawa z tymi silnikami albo slaby 1.8 albo juz kompresor albo v6
brakuje mi wlasnie takiej wersji 2.3 ale nie ma po lifcie

marcmerc - 27 Styczeń 2008, 22:16

jak chcesz miec tanie auto w eksploatacji i to na gazie to nie zastanawiaj sie i kupuj fiata uno fire 1,0 tego to nawet nie bedzie szkoda wyrzucic do rowu jak sie w trasie zepsuje :)
pstrag - 27 Styczeń 2008, 23:40

ŻADEN !!
greg321 - 28 Styczeń 2008, 00:37

niech wypowiadaja sie na temat lpg osoby ktore jezdza na lpg nie dieslem!!!
Jary - 28 Styczeń 2008, 08:28

greg321 napisał/a:
niech wypowiadaja sie na temat lpg osoby ktore jezdza na lpg nie dieslem!!!


Jeżdziłem na lpg, ale pośleź wypowiedzi na temat lpg w MB na tym i innych forach MB, jest tam studnia wiedzy i dlatego od długiego już czasu jeżdżę tylko dieslami :mb:

Adaśko - 28 Styczeń 2008, 11:18

greg321 napisał/a:
jestem przedstawicielel handlowym
duzo jezdze i bardzo czesto sie zatrzymuje ,srednio 30 razy dziennie gasze silnik
nie wiem czy diesel to wytrzyma
Szczerze to nie rozumię czegoś, chcesz z jednej strony oszczędności (co jest zrozumiale że zagazowanie wchodzi w grę) z drugiej strony dochodzą dwie skrajności
greg321 napisał/a:
jestem juz prawie przekoanany do 240, 280 to juz troche za duzzostaja jeszcze silniki z kompresorem niby 4 cylindry ale pociagniete do 200 km moga byc awaryjne i jeszce gaz do tego
ciezka sprawa z tymi silnikami albo slaby 1.8 albo juz kompresor albo v6

Według mnie nie ma kompromisu dla oszczędności i luksusu, a przy tym wytrzymałości przy takiej eksploatacji. Jeśli chodzi o Twoją teorię na temat diesla że może nie wytrzymać częstych zatrzymywań i uruchomień to co powiesz na ten temat, że od zarania dziejów do katowania najlepiej nadaje się właśnie :mb: diesel, podam krótki przykład-taksówki, niemcy żadnego innego na taksówce nie mają jak tylko diesla, nie powiesz mi że one są pieszczone w czasie eksploatacji :mrgreen: i ile wytrzymują.
Podsumowując to według mnie (to jest moje zdanie) najlepszy dla ciebie byłby dobry wolnossący dieselek np 250

[ Dodano: 28 Styczeń 2008, 11:30 ]
W
greg321 napisał/a:
wlasnie trudno dojsc z tym spalaniem
niektorym pal 15l gazu w 1.8 a niktorym 12 w 2.0 kompresor
tak samo diesle
sa tak rozne wyniki ze nie wiem co wybrac
osobiscie jesdze dosyc dynamiczniue ale bez przesady ,zadko przekraczam 3 tys obr
najchetniej wybralbym 240 v6 wydaje sie ze jest to jednostka najmniej wysilona
ale nie moge znalezc wynikow spalania w lpg

Właśnie nigdzie nie dowiesz się ile zużywa gazu poszczególny model, jeżeli myślisz o jakimkolwiek aucie by go zagazować musisz dodać na górkę 20% więcej jeżeli chodzi o trasę, w mieście nigdy nie osiągniesz by np kompresor spalił tobie ok 14l gazu /100 km, bo paliwa na krótkich odcinka pali 13,5 (średnio) wiem bo mam i eksploatuje go prawie zawsze w mieście. Poprzednio miałem zagazowane auto i to nie jest takie kolorowe jakby się zdawać mogło. Awaryjność na początku może być duża, a Ty chyba nie możesz sobie na to pozwolić przy takiej pracy jak opisywałeś, oczywiście możesz mieć szczęście i założyć taką instalację która będzie idealna od początku, ale to jest mało prawdopodobne.
Jeżeli ma ktoś 240v6 zagazowaną (w co wątpię) i napisze że pali 14lgazu /100km na trasie to możesz być pewien że w mieście spali co najmniej 17litrów LPG

voshon - 28 Styczeń 2008, 13:11

C200T automat, wtrysk sekwencyjny, zbiornik w kole, zasięg na zbiorniku około 300 - 350km. Spalanie 14l po mieście, średnio 11-12l. Poprzednio palił benzynki, miasto 12l, średnio 9,5l, jestem zadowolony, uważam że silniczek 2litrowy jest w zupełności wystarczający, koszty akceptowalne, dynamika dobra (wiadomo że nie jest to 6 garów, ale Golfy i inne wynalazki dostają po d .... ie). Polecam ten silniczek :mrgreen:
Patryk - 28 Styczeń 2008, 13:49

voshon napisał/a:
Golfy i inne wynalazki dostają po d .... ie).


Nie uważam że takie stwierdzenie jest na miejscu.

Golf to nie wynalazek i są tam silniki od 1.0 do 3.2...

Przemek - 28 Styczeń 2008, 16:36

Jesli kolega chce cos w miare mocnego i zalozyc lpg to mysle ze 4 cylindrowe c220 lub c230 bylby ok pod wzgledem eksploatacji, kosztow montazu instalacji- tylko sekwencja , jak i zucycia lpg.

Taniej wyjdzie zalozenie instalacji do 4 cylindrowki jak i pozniejsze koszty eksploatacji i zucycia sa mniejsze.

Ja mam c180 z brc sequent 24 i chodzi na niej tak jak na benzynie, spalanie min przy dlugiej trasie i predkosciach do 100 km/h to ok 8.7 -9 litrow gazu

greg321 - 28 Styczeń 2008, 17:44

SZKODA TYLKO ZE TE SILNIKI BYLY PRRZED LIFTEM
PO 97 R JUZ ICH NIE PRODUKOWALI
Z TEGOCO SIE OD WAS DOWIEDZIALEM TO CHYBA BEDZIE c 200
(ALE SPORT :p ZEBY MIAL TROCHE SPORTOWEGO DUCHA)

Przemek - 30 Styczeń 2008, 22:17

c200 tez bardzo dobry wybór, zawsze przed zakupem przeciez mozesz pojezdzic i sam stwierdzisz czy ci odpowiada moc na benzynie, jak zalozysz gaz sekwnecje i dobrze bedzie wyregulowana to ubytku odczuwalnej mocy nie powinno byc.

A co do c230 to niewiem czy instalacja nie wymaga uzycia lepszych- wydajniejszych a zarazem drozszych wtryskiwaczy i reszty, wkoncu to sa 4 cylindry i prawie 200 km, czytalem kiedys ze przy instalacji brc sequent 24 każdy wtryskiwacz gazowy może obsłużyć moc do 30 kW (40,8 KM) wiec 4x40,8 to ciut malo do tych 200 km w kompresorze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group