To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Bierze Olej

Abdul - 22 Czerwiec 2015, 08:21

bartosz109, czujnik poziomu oleju? ;)
bartosz109 - 22 Czerwiec 2015, 08:54

A jak sprawdzić czy jest to wina czujnika?
Abdul - 22 Czerwiec 2015, 09:03

bartosz109, odpal auto, i niech ktoś patrzy na zegary kiedy Ty np. poruszasz kablami przy nim.
bartosz109 - 22 Czerwiec 2015, 09:36

A można jakoś miernikiem?
Veterinarius - 27 Lipiec 2016, 22:29

Witam,

mam pytanie, gdyż ostatnio zauważyłem, że zużycie oleju jest u mnie dość spore.

Od kwietnia do dnia dzisiejszego przejechałem 8 tys. km. Dolałem do silnika w tym czasie w sumie 4 L Mobil One Diesel (zawsze jak dioda pokazuje niski poziom, sprawdzam miernikiem i i dolewam 1 L).

Wychodzi zużycie 0,5 l na 1000 km.

Najszybciej olej schodzi mi na autostradzie, gdzie przy 160 km/h pracuje na obrotach 3,5 tys. Zauważyłem jeszcze jeden problem, przy ostrym gazowaniu, zostawiam za sobą chmurę ciemnego dymu.

Czy to jest ok? Co może być nie tak i czy konieczne jest zabieranie się za to? Jakie koszty?

Dandiee - 27 Lipiec 2016, 23:45

Veterinarius napisał/a:
Czy to jest ok?


Nie jest. Diesel jak bierze olej to już coś jest nie tak. Mój KOMBAJN bizon który mamy od nowości 87r do tego rocznika kosi co rok po 40h a jest tylko serwisowany co rok i olej zmieniamy co 2sezon i żadnych dolewek czy ubytków :P

A co do CDI - nie może brać oleju, mój jeździł na 10w40 ... zmieniłem na 5w40 i dalej tak samo - czyli zero ubytku. Na 10w40 przejeździłem 18tyś km i ciągle bagnet na full :) A swojego nie oszczędzam.

Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ? Czarny dym nie musi byc koniecznie wynikiem brania oleju... mój też kopci i to nawet sporo jak go tak miesiąc "przymulę" to później jak wystrzelę z 2biegu to nic za mną nie widać , ale do sedna.

Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...

Ubytki - czy gdzieś nie ma wycieków

zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P

Veterinarius - 28 Lipiec 2016, 08:55

Dandiee napisał/a:
Veterinarius napisał/a:
Czy to jest ok?

Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ?


MOBIL SUPER 2000 X1 DIESEL 10W40 <- używam go od kilku lat

Dandiee napisał/a:

Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...


Samochód będzie tydzień u mechanika, bo jestem na wakacjach, to sprawdzi przy okazji.

Gdyby to było turbo? To co wtedy? Regeneracja? Jakie koszty?

Dandiee napisał/a:

zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P


Ile zabawy przy pierścieniach tłokowych i jaki koszt? A jak to wygląda, gdyby w grę wchodziły uszczelniacze zaworów?

Kurde, silnik chodzi w miarę ładnie. Przebieg 340 tys. (znając życie pewnie 0,5 mln ma) Oprócz wymiany uszczelki pod wtryskami raz na rok, nic poważniejszego się nie dzieje.

perzu126 - 28 Lipiec 2016, 09:23

No turbo standardowo 1000 z hakiem. Do uszczelniaczy min. zdjęcie wałków rozrządu. Pierścieni bez remontu generalnego nie warto zmieniać.

[ Dodano: 28 Lipiec 2016, 09:24 ]
0,5l to jeszcze bez tragedii. Ciemny dym to objaw złego spalania ropy.

Krivan1 - 29 Grudzień 2019, 12:56

Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?

thepaniq - 29 Grudzień 2019, 13:01

uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy ;-) jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami
Krivan1 - 29 Grudzień 2019, 13:24

thepaniq napisał/a:
uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy ;-) jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami


Przed chwilą Dolalem 0.5 l oleju. Nagle mam cały bagnet... Co jest?

thepaniq - 29 Grudzień 2019, 13:40

a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? ;-)
polofix - 29 Grudzień 2019, 13:53

Krivan1 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?

Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami.

Krivan1 - 29 Grudzień 2019, 14:11

thepaniq napisał/a:
a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? ;-)


Ani w płynie chłodniczym, ani w silniku nie ma mieszanki chłodniczego i oleju, w chłodniczym również nie ma spalin. Uszczelka cała.

[ Dodano: 29 Grudzień 2019, 14:11 ]
polofix napisał/a:
Krivan1 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?

Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami.


Wlewa się to normalnie do silnika?

polofix - 29 Grudzień 2019, 15:07

Tak, dokładnie. Wlewasz, odpalasz, jeździsz. Środek na prawdę godny polecenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group