To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Wentylator chłodnicy

Mapak - 16 Listopad 2010, 19:45

A u mnie dopiero się załączył po włączeniu EC na konsoli. :|
MickB. - 25 Styczeń 2011, 20:49

Dziś problem z wiatrakami dopadł i mnie. Jeden z nich sam się włączył, gdy auto stało pod blokiem. Zanim się o tym dowiedziałem akumulator już był do ładowania. Być może przyczyną jest jakieś zwarcie. Nie wiem, czy u mnie występuje ten moduł sterujący czy tylko przekaźniki. Koledzy tu pisali, że jeśli jest moduł to on może być przyczyną takich problemów. Ale patrząc na schematy moduł ten zasilany jest z bezpiecznika nr 29, a bezpiecznik ten jest już po stacyjce. W takim razie skąd bierze prąd skoro zapłon jest wyłączony? Poradźcie koledzy, jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator. Wyjmowanie bezpieczników nic nie daje, a nie widzę żadnej łatwo dostępnej złączki, którą można by rozłączyć.
Samochód po małym lifcie. Kluczyk scyzoryk.

Krynek - 26 Styczeń 2011, 13:06

MickB. napisał/a:
jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator.

A przy prawym górnym rogu obudowy (wiatraków) nie masz tam wtyczki do wentylatorów ?

MickB. - 26 Styczeń 2011, 14:19

No właśnie nie widzę. Przewody idą od silników chyba w takich wyprofilowanych "korytkach" w ramce wentylatorów, a potem widzę już tylko czarny gruby kabel wychodzący spod górnej części pasa przedniego. Następnie wchodzi on do grubszej wiązki pod pompą ABS. Cholerka, nie widać tu żadnej wtyczki. Może jak odkręcę tę ramkę, na której są zamontowane wentylatory to coś mi się "rozjaśni". :)
tpop - 23 Sierpień 2011, 11:11

Witam,

Czy wentylator chłodnicy modelu c180 2000r czyli po lifcie będzie pasował do mojego c180 elegance przed liftem? Potrzebuję kupić ale sprzedawca na allegro nie jest pewien więc pytam was.
Dokładnie o taką część mi chodzi

Javoreczek - 23 Sierpień 2011, 11:43

A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było :shock:

tpop - 23 Sierpień 2011, 11:57

Javoreczek napisał/a:
A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było :shock:
a diabli wiedzą. Ale raczej tak bo tez mam taką wtyczkę z boku i kable. Szczerze mówiąc to na moje amatorskie oko wygląda chyba identycznie jak ten na zdjęciu.
badmojo - 5 Kwiecień 2013, 15:00

Czy ktoś wie po osiągnięciu jakiej temperatury włącza się wentylator chłodnicy w 2,2CDI 125KM?
Pracuje on na kilku "biegach", ale chodzi o to kiedy włącza się by wesprzeć chłodzenie silnika.

Przy założeniu, że wyłączyliśmy klimę.

kopken - 29 Kwiecień 2013, 22:45

Choroba szalonego wentylatora dopadła również mój pojazd :?
Ale może przedstawię bohatera MB:
- kluczyk scyzoryk,
- jeden wentylator na chłodnicy (bez wisko),
- reszta potrzebnych informacji jest w stopce,

W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie. Na szczęście występowało to po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale niezależnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Wydaje mi się, że na początku tej "choroby" wentylator czasami falował na obrotach - raz szybciej raz wolniej, aż w końcu działa tylko na maxie.
Dzisiaj sprawdziłem moduł ukryty w nadkolu według instrukcji znalezionych m.in. w tym temacie, a wyniki są takie, że po odłączeniu cienkich przewodów wchodzących na kostkę modułu wentylator przestawał się kręcić (?!) :shock:
Nie wiem czy to dobrze czy to źle ?
Jaka może być inna przyczyna ? Bo rozumiem, że z przeprowadzonej próby można wysnuć wniosek, że moduł jest sprawny - prawda ?

Adaśko - 29 Kwiecień 2013, 22:52

kopken napisał/a:
W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie.
ciepło się zrobiło, więc klima zaczyna pracować, on nie chłodzi silnik tylko czynnik w klimatyzacji jeżeli ciśnienie wzrośnie
kopken napisał/a:
Nie wiem czy to dobrze czy to źle
jak najbardziej dobrze zachowuje się
kopken - 30 Kwiecień 2013, 00:11

To znaczy, że przyczyną tak wysokich obrotów wentylatora może być usterka czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji ?
Jaka jest recepta ?

[ Dodano: 30 Kwiecień 2013, 14:11 ]
A jednak, pomimo sprawdzenia modułu tak jak opisywane było to na forum, okazało się że uszkodzony jest właśnie tenże moduł sterowania wentylatorem :shock: Wykazała to diagnostyka różnicowa - wyjmij potencjalnie uszkodzony i włóż działający :roll:
Po wymianie na używkę praca wentylatora wróciła do normy.

a-smodeuszz - 17 Kwiecień 2014, 21:10

To i ja się podepnę :)

U mnie sprawa wygląda następująco:
- świeci się kontrolka płynu chłodniczego;
- wskazówka temperatury w liczniku martwa;
- wentylator pracuje na wysokich obrotach.

Dane pojazdu w podpisie, nie mam ani scyzoryka, ani rybki ;) Ot taki zwykły kluczyk :)

Javoreczek - 18 Kwiecień 2014, 11:18

a-smodeuszz napisał/a:
- świeci się kontrolka płynu chłodniczego;


Po przekręceniu kluczyka zapalają się wyszysktkie kontrolki, a po uruchomieniu gasną. Czy kontrolka płynu świeci się cały czas z taką sama jasnością, czy troche ciemnieje gdy zgasną pozostałe?

a-smodeuszz napisał/a:
- wskazówka temperatury w liczniku martwa;


To normalne w tym modelu. Ciesz się, że tylko wskazówka od temperatury :wink:
przyczyny znajdziesz w archiwum

a-smodeuszz napisał/a:
- wentylator pracuje na wysokich obrotach.


Który? Ten od strony silnika kręci sie zawsze, tylko czasem mocniej, czasem słabiej. Na nie rozgrzanym silniku powinien dac się zatrzymać zwiniętą w rulon gazetą.

a-smodeuszz - 21 Kwiecień 2014, 00:02

Świeci cały czas tak samo. Płyn w zbiorniku wyrównawczym niemal "pod korek".

Prędkościomierz lubi się przywiesić, delikatne stuknięcie w szybkę licznika i się budzi :) A obrotomierz działa od razu, albo po 5 minutach jazdy.

Tak, chłodzi ten, który znajduje się przy chłodnicy, od strony silnika, bezpośrednio sprzęgnięty paskiem... wielorowkowym? klinowym?

licznik2 - 10 Maj 2014, 19:40
Temat postu: Wentylator chłodnicy
Przeczesałem całe forum i niestety nic nie dało się zrobić z tym wiatrakiem..
Mój problem polega na tym, że wentylator ciągle chodzi na maxa po włączeniu silnika (na zapłonie nie). Osobiście posiadam gwiazdkę c200, dziadek ma c220 (oba 99r, kluczyki rybki z podczerwienią), aby wykluczyć którąś z usterek związanych z wadliwym działaniem któregoś z modułów przełożyłem ze sprawnej gwiazdy i moduł sterowania i moduł SAM w skrzynce, niestety nic to nie dało, wentylator chodzi nadal.
Jeśli odczepię te 2 sterujące cienkie kabelki wentylator nie załącza się.
Dzieje się tak i na włożonym i na wypiętym czujniku temp. (chyba, że gdzieś jest drugi?)
Jeśli jest jakaś różnica to mam nienabitego klimatronika, dziadziuś w c220 ma manualną klimę. Temperatura na liczniku stoi na 40 st.C, ale to najprawdopodobniej wina taśmy, bo i wyświetlacze głupieją.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group