To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej silnikowy

madzara31 - 18 Marzec 2008, 12:27

Texaco ma małą renome?Nie mają reklam na tv,a klient nie płaci dodatkowych kosztów.
Marian25td - 18 Marzec 2008, 12:28

Witam dokładnie zgadzam się z tym swierdzeniem Ja leje do swojej gwiazdy Lotos 10w40 i jestem zadowolony z beczki po 16 zł Pozdrawiam
karik712 - 29 Kwiecień 2012, 01:38

jaki olej lać do 250 TD? Kupiłem go miesiąc temu, jest wciąż na syntetyku i podobnież nie potrzebował dolewek od wymiany do wymiany. Poprzedni właściciel lał liqui moly 5 w40 takie jak to
http://allegro.pl/liqui-m...2283129608.html

Osobiście nigdy nie stosowałem oleju takiej firmy, a w poprzednim aucie przez lata praktykowałem Motula i byłem bardzo z niego zadowolony.
Co myślicie na temat tych produktów :
http://sklep-oleje.pl/MOT..._40_5L-221.html

http://sklep-oleje.pl/MOT..._40_5L-215.html

Czy będą to właściwe oleje? czy lepiej zostać przy poprzednim?

perzu126 - 29 Kwiecień 2012, 08:19

karik712, Liqui Moly to czołówka jeśli chodzi o chemię i oleje! W sumie to Motul też bardzo dobry. W zasadzie wybór to kwestia gustu, pozostań oczywiście przy syntetyku i nie słuchaj opini że syntetyk zniszczy Ci silnik
karik712 - 29 Kwiecień 2012, 12:54

Nie nie nie, spokojnie ;) przy syntetyku pozostaje ;)
zastanawia mnie Tylko to , czy nie zasugerować się tutaj aprobatami. W LM jest to 229.3 a w motulu X-cess do którego bym sie najbardziej skłaniał to 229.5.
Jak na to patrzeć ?

perzu126 - 29 Kwiecień 2012, 19:40

229.5 to norma dla Cdi i to tych nowszych generacji. 229.3 to też norma wystarczająca dla Twojego silnika. Ale tak czy siak każdy z nich to wysoki poziom (lepsze nawet niż castrol czy mobil), więc co nie wybierzesz to napewno zrobisz dobrze dla silnika :wink:
Camel- - 29 Kwiecień 2012, 21:44

229.3 a 229.5 to odpowiedniki aprobat ACEA/API.
Oleje 229.3 spełniają ACEA A3/B2 i API SJ/CF-4
A 229.5 spełniają ACEA B3/B4 i API SL/CG-4.
Czym to się konkretnie różny to można wyczytać na stronach stowarzyszeń. Polecam ACEA, wszystko opisują :)
Generalnie dla naszych silników spokojnie wystarczy 229.3.
Jeśli chodzi o Motula to jak najbardziej polecam, specyfikacje mają dobre, opinie o zachowaniu czystości też, ale ciężko (drogo) trafić oryginał. Dlatego zalecam uważać przy zakupach.

marcinns1991 - 24 Maj 2012, 19:37

Witam, niedawno kupiłem moja celinę, 235 tys przebiegu 95 r 2.2d i jest ona zalana olejem mobil1 5W50 (syntetyk) przy tym przebiegu pewnie czas na pół syntetyk i mam do was takie pytanie, jaki olej półsyntetyczny najlepiej wlać ? Drugie pytanie ile tego oleju wchodzi bo czytałem, że jednym wchodzi 5,5l innym 6.5l jeżeli macie taki sam motor to jak to jest u was ?
Łukasz - 24 Maj 2012, 20:21

marcinns1991 napisał/a:
Witam, niedawno kupiłem moja celinę, 235 tys przebiegu 95 r 2.2d i jest ona zalana olejem mobil1 5W50 (syntetyk) przy tym przebiegu pewnie czas na pół syntetyk i mam do was takie pytanie, jaki olej półsyntetyczny najlepiej wlać ? Drugie pytanie ile tego oleju wchodzi bo czytałem, że jednym wchodzi 5,5l innym 6.5l jeżeli macie taki sam motor to jak to jest u was ?


Bierze Ci olej?

Na pytanie ile zapraszam do działu download i proponuję ściągnąć sobie "Sam Naprawiam" Tam wszystko jest ślicznie opisane.

Jary - 24 Maj 2012, 22:00

marcinns1991 napisał/a:
przy tym przebiegu pewnie czas na pół syntetyk

Lej dalej Taki olej jaki był, a do wymiany jak kupisz 6ltr to Ci wystarczy (razem z filtrem) :wink:

marcinns1991 - 24 Maj 2012, 22:14

Czy bierze olej, trudno powiedziec, mam auto od miesiąca, ale chyba nie powinien brać, wolałbym zmienić na półsyntetyk bo jest tańszy ale tez nie chce wlać najtańszego gnoju niewiadomego pochodzenia, co do sam naprawiam to mam juz na dysku ale nie było czasu tam zajrzeć, wielkie dzieki panowie :)
Łukasz - 24 Maj 2012, 22:44

Poczekaj i sprawdź, szkoda zmieniać olej na gorszy jeżeli motor jest w dobrym stanie.
perzu126 - 25 Maj 2012, 01:14

a nawet gdyby brał olej to wlanie syntetyka nie zaszkodzi silnikowi- trzeba raz na zawsze włożyć między bajki ten mit. Jeśli silnik jest zdrowy to dobry olej mu nie zaszkodzi, a ubytki oleju nie zawsze kfalifikuja silnik do remontu, no chyba że pożera tyle oleju co paliwa :mrgreen:
TraczU - 26 Maj 2012, 18:26

Czytam o tych olejach i sam już nie wiem, Moja c-klasa 210kkm przebiegu 2.3 kompressor + kit, padła mi uszczelka pod głowicą, tzn auto normalnie jeździło ale zrobiła się kawa w układzie chłodzenia więc uszczelkę zmieniam. Auto jeździło na oleju pól syntetycznym bo "taki był" zmieniany po około 10000-12000km ubytki małe bo od wymiany do wymiany dolewałem 500ml czyli tyle ile zostawało po kupnie :) Czy po wymianie uszczelki planowaniu głowicy i doprowadzeniu auta do 100% porządku wlać olej syntetyczny czy zostać przy pól syntetyku. Nie było na nim problemów, w oleju i w filtrze przy wymianach nie było widocznych opiłków.
perzu126 - 26 Maj 2012, 20:39

Moim zdaniem jeśli dla Ciebie cena nie ma znaczenia to napewno wlej syntetyk. Nic się nie stanie, bo niby co mogłoby się stać? Zrobisz dobrze silnikowi :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group