To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - wymiana amortyzatorów i sprężyn

kcmarion - 2 Sierpień 2016, 22:41

wiskontii napisał/a:
kcmarion, Trudne pytanie nowe amory powinny złagodzić uderzenia,ale rzeczywistość może być inna


chodzi mi o to, że poduszki miałem wymieniane rok-dwa temu, więc powinny być w porządku, ale być może przy całkowicie zużytych poprzednich amorach nie wytrzymały i teraz przy nowych się odezwały.

wiskontii - 2 Sierpień 2016, 22:44

kcmarion napisał/a:
wiskontii napisał/a:
kcmarion, Trudne pytanie nowe amory powinny złagodzić uderzenia,ale rzeczywistość może być inna


chodzi mi o to, że poduszki miałem wymieniane rok-dwa temu, więc powinny być w porządku, ale być może przy całkowicie zużytych poprzednich amorach nie wytrzymały i teraz przy nowych się odezwały.


Takiej obcji niema

Przy rozwalonej poduszce silnik lata jak głupi i trzęsie buda

[ Dodano: 2 Sierpień 2016, 22:49 ]
kcmarion, Jedynie podejrzenie jak Ci wali to moze niewsadził odbijaka do amora :?:

kcmarion - 3 Sierpień 2016, 08:46

wiskontii napisał/a:
[ Jedynie podejrzenie jak Ci wali to moze niewsadził odbijaka do amora :?:


Umówiłem się na ponowne sprawdzenie za tydzień z jazdą próbną, mam nadzieję, że się sprawa wyjaśni. Póki co dzięki za informacje :)

maurycy - 7 Sierpień 2016, 23:33

wiskontii napisał/a:
Przy rozwalonej poduszce silnik lata jak głupi i trzęsie buda

muszę Cię mocno zasmucić :) i mnie poduszki rzekłbym że "nie było w cale" a silnik chodził jak igiełka żadnych niepokojących objawów, oprócz położonego motoru na jedną stronę :D

Daniel - 8 Sierpień 2016, 11:45

maurycy, przy dieslu jednak jest trochę inaczej - poduszki maja znaczenie :P
maurycy - 8 Sierpień 2016, 16:20

Daniel napisał/a:
maurycy, przy dieslu jednak jest trochę inaczej - poduszki maja znaczenie

ale że "aż" tak?? z jakiego powodu??

Daniel - 8 Sierpień 2016, 17:30

maurycy, drgania...
mariuszt0 - 8 Sierpień 2016, 21:33

W sumie diesel ma mocniejsze dupnięcia w cylindrach :D
kcmarion - 13 Sierpień 2016, 21:26

poduszki wymienione, faktycznie były do wymiany (jedna, ale wymienione obie), ale stukanie nie ustąpiło. :evil:


Przy okazji rada na co warto zwrócić uwagę przy wymianie poduszek przy silniku 2,5TD z przebiegiem lub pewnie przy każdym innym w przypadku, gdy z kolektora dolotowego wycieka olej i zalewa silnik i właśnie poduszkę, która przez to szybko się niszczy. Miałem wymienione niecałe dwa lata temu -30kkm i ta zniszczona była cała zalana olejem.

Otóż niektóre poduszki posiadają silikonowe lub gumowe osłony w zestawie - osłony te mają za zadanie właśnie zabezpieczenie poduszki przed lejącym się z góry olejem. Jeśli nie ma w zestawie warto zapytać w warsztacie, może będą mieli ze starych poduszek, a jeśli nie to radzę się głęboko zastanowić nad sensem takiej wymiany. Gdybym miał taką osłonę założoną poprzednio na pewno nie musiał bym jeszcze ich wymieniać, a tak 600PLN wydane.

perzu126 - 17 Sierpień 2016, 06:28

Uważam, że amortyzatory nie mają nic do stanu poduszek silnik.. Zużyte poduszki to szczególnie w dieslu to zatrzesienie silnikiem po rozruchu i gaszeniu. Przy mocno zużytych pewnie spore wibracje na wolnych obrotach.
Daniel - 17 Sierpień 2016, 09:12

kcmarion, a może warto uszczelnić silnik?
kcmarion - 17 Sierpień 2016, 16:56

Daniel napisał/a:
kcmarion, a może warto uszczelnić silnik?


Uszczelnienie dolotu z wymianą uszczelek i silikonem działa tylko na jakiś czas, robiłem już dwa razy. A remont turbiny i/lub silnika to szkoda sporej kasy, ponieważ silnik zachowuje się normalnie, nie ma żadnych innych negatywnych objawów (przejechałem tak ponad 100 000km). Tak więc akceptuję wyciek i dolewanie co jakiś czas.

[ Dodano: 11 Wrzesień 2016, 21:24 ]
W końcu udało się zakończyć sprawę ze stukającymi przednimi amortyzatorami Sachs po ich wymianie. Pomogła zmiana podkładek pod sprężyny na cieńsze. Samochód został obniżony o ok. 1cm, amortyzatory przestały stukać przy przejeżdżaniu przez śpiącego policjanta, dodatkowo także polepszyła się praca samych amorów i to mnie bardzo cieszy ponieważ są mniej twarde i czuję, że pracują - po wymianie miałem wrażenie, że są twarde, aż zbyt twarde. Myślałem, że ten typ tak ma a tu niespodzianka. Tak więc wszystkim, którzy po wymianie mają wrażenie, że amory Sachs są zbyt twarde lub stukają polecam wymianę podkładek sprężyn.

M@NIO - 29 Wrzesień 2016, 16:04

Czy jest gdzieś manual jak wymienić amortyzatory z przodu?
adamd - 29 Wrzesień 2016, 19:04

Bardzo prosto:

1. Lewarujemy i ściągamy koło
2. Podkładamy coś pod wahacz bo amor trzyma wszystko i jak nie podłożymy to sprężyna wypadnie
3. Odkręcamy górne mocowanie amorka w komorze silnika
4. Odkręcamy dolne mocowanie do wahacza
5. Wyciągamy, wkładamy nowy i skręcamy wszystko

To samo dla drugiej strony

wito74 - 29 Wrzesień 2016, 19:37

adamd napisał/a:
2. Podkładamy coś pod wahacz bo amor trzyma wszystko i jak nie podłożymy to sprężyna wypadnie

a co to za herezje kolega szerzy,,,
spokojnie, nic nie trzeba podkładać i żadna sprężyna nie wyleci.
Przed podniesieniem samochodu proponuję najpierw odkręcić górne mocowanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group