To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat)

syzor - 10 Luty 2008, 14:27
Temat postu: W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat)
witam serdecznie...

kupiłem niedawno kolejnego już merca w210 2,2 cdi i mam z nim pare problemów więc zwracam sie o pomoc i wyjaśnienie:
1 problem - szarpie przy przerzucaniu z 1 biegu na 2 (w pozycji STANDARD) - potem idzie dobrze,
2 problem - ogrzewanie nie działa (obydwie strefy ustwione na max ciepłe a w środku zimno aż nogi marzną) temperatura silnika OK,
3 przy skręcaniu kołami w prawo lub w lewo słychać nieprzyjemny odgłos jak gdyby pompa wspomagania nie miała oleju (nie moge pod maską doszukać sie zbiorniczka do wspomagania)

gorąco pozdrawiam

prazmo - 14 Luty 2008, 07:49

mam ten sam problem dot. szarpania z 1 na 2 i przy hamowaniu .. nie wiem co się dzieje..
Jarek_W - 14 Luty 2008, 09:40
Temat postu: Re: W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat)
syzor napisał/a:
kupiłem niedawno kolejnego już merca w210 2,2

fajnie - miłego użytkowania
syzor napisał/a:
1 problem - szarpie przy przerzucaniu z 1 biegu na 2 (w pozycji STANDARD) - potem idzie dobrze,

Więc standardowo - sprawdzić poziom oleju, jego zapach, odczytać błędy ze skrzyni
syzor napisał/a:
2 problem - ogrzewanie nie działa (obydwie strefy ustwione na max ciepłe a w środku zimno aż nogi marzną)

Mógłbyś napisać jaka to klima i jakie sterowanie ogrzewaniem

A czy z nawiewów leci powietrze zimne czy nie leci wcale. Jak leci to obadaj zawory ogrzewania z prawej strony pod maską - czy się otwierają. Może czujnik wewnętrzny być walnięty ale przy ustawieniu na HI ( jak się domyślam masz klimatronika) i tak powinno grzać. Możesz samodzielnie odczytać parametry z klimatronika.

Jary - 14 Luty 2008, 11:22

Jarek_W napisał/a:
Więc standardowo - sprawdzić poziom oleju, jego zapach, odczytać błędy ze skrzyni


A przy okazji, jak będziesz pod autem, stan łączników elastycznych wału i podporę :mb:

syzor - 14 Luty 2008, 12:47

jeżeli chodzi o ogrzewanie to problem z głowy - wymiana dwuch gumek w elektrozaworach załatwiła sprawe.

olej w skrzyni wymieniłem i filtr też - szarpanie przy przechodzeniu z 1 na 2 zostało - czy to może być modulator??

no i to wspomaganie - w inych mercach które miał jednak kółkiem sie kręciło lżej. płyn w zbiorniczku jest ok - czego mam jeszcze suzkać??

mlodya - 15 Luty 2008, 17:31

wiec tak mam 2.2 cdi z 2002 roku -- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo---a co do wspomagania tez sie podlanczam pod temat :) ten sam problem tylko ze te dzwieki ustaja przy rozgrzanym aucie
Maly V8 - 15 Luty 2008, 20:35

mlodya napisał/a:
-- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo-


Hahaha dobre :lol: ....i nie zapomnij o ciśnieniu w kole zapasowym :mrgreen:

mlodya - 16 Luty 2008, 02:21

Maly V8 napisał/a:
mlodya napisał/a:
-- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo-


Hahaha dobre :lol: ....i nie zapomnij o ciśnieniu w kole zapasowym :mrgreen:


hahaha dobre w przeczkolu jestes :!:

mialem identyczny problem dokuczliewe szarpanie przy hamowaniu i ruszaniu wymiana swiec pomogla

Maly V8 - 16 Luty 2008, 10:09

Nie wiem czy cztasz ale problem tkwi w ASB a nie w silniku i szarpniecie jest przy z mianie z pierwszego biegu na drugi, obawiam się że to pierwsze oznaki że ze skrzynia dzieje się coś złego, najgrubszym ołówkiem trzeba liczyc 3,5 tyś pln, polecam lekture stronki :arrow: http://olczak.home.pl/vademecum/index.html ......no i wymiane świec zarowych :lol:
syzor - 18 Luty 2008, 11:54

a może by pogrzebac jeszcze przy modulatorze? to też ma wpływ na płynne zmienianie biegów prawda??

a no i jeszcze jedno - magicy przy wymianie oleju w skrzyni nie wymienili mi oleju w konwertorze (wlali tylko 3,5 litra oleju). czy żeby w konwertorze wymienić olej to trzeba wymeinić uszczelke pod miską i filterek??

Jarek_W - 21 Luty 2008, 21:02

syzor napisał/a:
a może by pogrzebac jeszcze przy modulatorze? to też ma wpływ na płynne zmienianie biegów prawda??


A jest tam modulator ??? Ta skrzynia jest już sterowana elektrycznie.
syzor napisał/a:
magicy przy wymianie oleju w skrzyni nie wymienili mi oleju w konwertorze (wlali tylko 3,5 litra oleju). czy żeby w konwertorze wymienić olej to trzeba wymeinić uszczelke pod miską i filterek??


Na obecną chwilę masz wymieszany nowy olej ze starym. Jest to wariant często realizowany przez magików. Ja bym już odpuścił spuszczanie oleju z konwertera i wlewanie nowego. Masz nowy filtr i połowę nowego oleju.
Jak wyglądał płyn i dno miski po jej odkręceniu. Czy śmierdział, czy były tam jakieś szlamy ??

syzor - 22 Luty 2008, 15:11

olej był juz tak przepalony ze śmierdział i maił prawie czerwona barwę. Ale żadne elementy skrzyni nie wyleciały:)

dziś zauważyłem że przy zmianie z trójki na czwórke sie troche ślizga ale tylko przy rozgrzanym silniku.

Jarek_W - 23 Luty 2008, 11:29

syzor napisał/a:
olej był juz tak przepalony ze śmierdział i maił prawie czerwona barwę. Ale żadne elementy o rzyni nie wyleciały:)

Czy wiesz jak było auto eksploatowane wcześniej. Czy było ostro jeżdżone ? - gwałtowne ruszanie, full power czesto

syzor napisał/a:
dziś zauważyłem że przy zmianie z trójki na czwórke sie troche ślizga ale tylko przy rozgrzanym silniku.

Po tym co napisałeś i wcześniej wygląda to na eksploatacyjne zużycie pewnych elementów w skrzyni. Może tarczki lub jakaś taśma.
Jakby dobry zakład od ASB podjął się ją naprawić za sumę do 1 kzł to bym oddał i się nie zastanawiał. Może się okazać że jak będziesz jeździł to objawy się będą pogłębiać i wtedy koszta ewentualnej naprawy będą szły w górę. Nie mówię już o sytuacji kiedy by padła całkiem co raczej nie wydaje mi że może nastapić szybko i gwałtownie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group