Mercedes W210 (okularnica) - W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat)
syzor - 10 Luty 2008, 14:27 Temat postu: W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat) witam serdecznie...
kupiłem niedawno kolejnego już merca w210 2,2 cdi i mam z nim pare problemów więc zwracam sie o pomoc i wyjaśnienie:
1 problem - szarpie przy przerzucaniu z 1 biegu na 2 (w pozycji STANDARD) - potem idzie dobrze,
2 problem - ogrzewanie nie działa (obydwie strefy ustwione na max ciepłe a w środku zimno aż nogi marzną) temperatura silnika OK,
3 przy skręcaniu kołami w prawo lub w lewo słychać nieprzyjemny odgłos jak gdyby pompa wspomagania nie miała oleju (nie moge pod maską doszukać sie zbiorniczka do wspomagania)
gorąco pozdrawiam
prazmo - 14 Luty 2008, 07:49
mam ten sam problem dot. szarpania z 1 na 2 i przy hamowaniu .. nie wiem co się dzieje..
Jarek_W - 14 Luty 2008, 09:40 Temat postu: Re: W210 2,2CDI szarpie przy przerzucaniu z 1 na 2 (automat)
syzor napisał/a: | kupiłem niedawno kolejnego już merca w210 2,2 |
fajnie - miłego użytkowania
syzor napisał/a: | 1 problem - szarpie przy przerzucaniu z 1 biegu na 2 (w pozycji STANDARD) - potem idzie dobrze, |
Więc standardowo - sprawdzić poziom oleju, jego zapach, odczytać błędy ze skrzyni
syzor napisał/a: | 2 problem - ogrzewanie nie działa (obydwie strefy ustwione na max ciepłe a w środku zimno aż nogi marzną) |
Mógłbyś napisać jaka to klima i jakie sterowanie ogrzewaniem
A czy z nawiewów leci powietrze zimne czy nie leci wcale. Jak leci to obadaj zawory ogrzewania z prawej strony pod maską - czy się otwierają. Może czujnik wewnętrzny być walnięty ale przy ustawieniu na HI ( jak się domyślam masz klimatronika) i tak powinno grzać. Możesz samodzielnie odczytać parametry z klimatronika.
Jary - 14 Luty 2008, 11:22
Jarek_W napisał/a: | Więc standardowo - sprawdzić poziom oleju, jego zapach, odczytać błędy ze skrzyni |
A przy okazji, jak będziesz pod autem, stan łączników elastycznych wału i podporę
syzor - 14 Luty 2008, 12:47
jeżeli chodzi o ogrzewanie to problem z głowy - wymiana dwuch gumek w elektrozaworach załatwiła sprawe.
olej w skrzyni wymieniłem i filtr też - szarpanie przy przechodzeniu z 1 na 2 zostało - czy to może być modulator??
no i to wspomaganie - w inych mercach które miał jednak kółkiem sie kręciło lżej. płyn w zbiorniczku jest ok - czego mam jeszcze suzkać??
mlodya - 15 Luty 2008, 17:31
wiec tak mam 2.2 cdi z 2002 roku -- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo---a co do wspomagania tez sie podlanczam pod temat ten sam problem tylko ze te dzwieki ustaja przy rozgrzanym aucie
Maly V8 - 15 Luty 2008, 20:35
mlodya napisał/a: | -- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo- |
Hahaha dobre ....i nie zapomnij o ciśnieniu w kole zapasowym
mlodya - 16 Luty 2008, 02:21
Maly V8 napisał/a: | mlodya napisał/a: | -- co do szarpania sprawdz swiece zarowe u mnie pomoglo- |
Hahaha dobre ....i nie zapomnij o ciśnieniu w kole zapasowym |
hahaha dobre w przeczkolu jestes
mialem identyczny problem dokuczliewe szarpanie przy hamowaniu i ruszaniu wymiana swiec pomogla
Maly V8 - 16 Luty 2008, 10:09
Nie wiem czy cztasz ale problem tkwi w ASB a nie w silniku i szarpniecie jest przy z mianie z pierwszego biegu na drugi, obawiam się że to pierwsze oznaki że ze skrzynia dzieje się coś złego, najgrubszym ołówkiem trzeba liczyc 3,5 tyś pln, polecam lekture stronki http://olczak.home.pl/vademecum/index.html ......no i wymiane świec zarowych
syzor - 18 Luty 2008, 11:54
a może by pogrzebac jeszcze przy modulatorze? to też ma wpływ na płynne zmienianie biegów prawda??
a no i jeszcze jedno - magicy przy wymianie oleju w skrzyni nie wymienili mi oleju w konwertorze (wlali tylko 3,5 litra oleju). czy żeby w konwertorze wymienić olej to trzeba wymeinić uszczelke pod miską i filterek??
Jarek_W - 21 Luty 2008, 21:02
syzor napisał/a: | a może by pogrzebac jeszcze przy modulatorze? to też ma wpływ na płynne zmienianie biegów prawda?? |
A jest tam modulator ??? Ta skrzynia jest już sterowana elektrycznie.
syzor napisał/a: | magicy przy wymianie oleju w skrzyni nie wymienili mi oleju w konwertorze (wlali tylko 3,5 litra oleju). czy żeby w konwertorze wymienić olej to trzeba wymeinić uszczelke pod miską i filterek?? |
Na obecną chwilę masz wymieszany nowy olej ze starym. Jest to wariant często realizowany przez magików. Ja bym już odpuścił spuszczanie oleju z konwertera i wlewanie nowego. Masz nowy filtr i połowę nowego oleju.
Jak wyglądał płyn i dno miski po jej odkręceniu. Czy śmierdział, czy były tam jakieś szlamy ??
syzor - 22 Luty 2008, 15:11
olej był juz tak przepalony ze śmierdział i maił prawie czerwona barwę. Ale żadne elementy skrzyni nie wyleciały:)
dziś zauważyłem że przy zmianie z trójki na czwórke sie troche ślizga ale tylko przy rozgrzanym silniku.
Jarek_W - 23 Luty 2008, 11:29
syzor napisał/a: | olej był juz tak przepalony ze śmierdział i maił prawie czerwona barwę. Ale żadne elementy o rzyni nie wyleciały:) |
Czy wiesz jak było auto eksploatowane wcześniej. Czy było ostro jeżdżone ? - gwałtowne ruszanie, full power czesto
syzor napisał/a: | dziś zauważyłem że przy zmianie z trójki na czwórke sie troche ślizga ale tylko przy rozgrzanym silniku. |
Po tym co napisałeś i wcześniej wygląda to na eksploatacyjne zużycie pewnych elementów w skrzyni. Może tarczki lub jakaś taśma.
Jakby dobry zakład od ASB podjął się ją naprawić za sumę do 1 kzł to bym oddał i się nie zastanawiał. Może się okazać że jak będziesz jeździł to objawy się będą pogłębiać i wtedy koszta ewentualnej naprawy będą szły w górę. Nie mówię już o sytuacji kiedy by padła całkiem co raczej nie wydaje mi że może nastapić szybko i gwałtownie.
|
|
|