Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wahacz górny
pavel - 22 Luty 2008, 13:42
kudek5 napisał/a: | podkładki nie ma. Pavel a u ciebie ta śruba jest prosta? |
tak, u mnie jest prosta. z gwintem w srodku.
robertjaworski - 22 Luty 2008, 15:51
moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu
pavel - 22 Luty 2008, 15:55
robertjaworski napisał/a: | moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu |
dokladnie jak u mnie. mamy te same roczniki.
newjunior - 19 Marzec 2010, 22:58
U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie??
Łukasz - 19 Marzec 2010, 23:41
newjunior napisał/a: | Jakiej firmy polecacie?? |
Lemforder
Nex@pl - 20 Marzec 2010, 00:30
newjunior napisał/a: | U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie?? |
Wymień obydwa, w sensie lewy też, rade może i dasz, mnie musiał brat pomóc
newjunior - 20 Marzec 2010, 09:57
Nex@pl czemu obydwa, to jakaś reguła??
Nex@pl - 20 Marzec 2010, 10:24
Drugi też niedługo padnie, ja wolałem od razu wymeinić obydwa za jednym zamachem, nie musiałem potem tam zaglądać. Dzień wolnego i ponad rok już spokój.
13696 - 20 Marzec 2010, 10:36
Nex@pl, nie przesadzaj, byc moze drugi wahacz u koleginewjunior, pochodzi jeszcze dlugo a wymienianie na zapas nic nie da ludzie wchodzacy na forum robia to po to zeby oszczedzic pare zl bo zawsze mozna pojechac do serwisu i tam tez podobnie zrobia bo wymienia to i jeszcze pare innych czesci
prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp
Nex@pl - 20 Marzec 2010, 11:36
13696 napisał/a: | prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp |
Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego? Bynajmniej nie był to anglik przekładany. Wymieniony był komplet 6 lat temu.
Kwestia co kto lubi, ja jak robię to patrzę na przyszłość - nie zrobię teraz, będę musiał potem, a ten niby dobry zawsze mogę zostawić awaryjne w razie poważnej usterki owego nowego wahacza.
13696 - 20 Marzec 2010, 11:52
Nex@pl napisał/a: | Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego |
czytanie ze zrozumieniem Nex@pl napisał/a: | zazwyczaj | tego Ci nie bede tlumaczyl zrób sondę na ten temat to bedziesz wiedzial
kolega chce wymienic wahacz do tego zrobic to samemu, widac ze ma duzo kasy??
Nex@pl, nie przesadzaj na zas to mozna odrazu wszystko w zawieszniu wymienic tylko po co, a co do wahacza górnego to zuzycie jest wyczowalne jesli nie to nie jest zuzyty z reszta wymiana jednego zajmie mu przypuśćmu 3 godziny, dwóch 5 godzin 45 minut bo nie bedzie musial kluczy znowu rozkładac a jak i drugi poleci to znowu 3h posiedzi.oszczednosc 15 minut gdyby za jakis czas mu drugi poszedł
Nex@pl - 20 Marzec 2010, 17:20
Dobrze, nie będę się kłócił, jak napisałem jak kto woli, mój czas kosztuje a i tak naprawiam samemu w większości, stąd chcąc zaoszczędzić czas, robie "na zaś"
13696 - 6 Kwiecień 2010, 11:35
no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak
potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada
operacja:
koło ściągamy z wozu
odkrecamy srube sworznia
nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem
teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza
prawie centralnie widoczna na zdjeciu
i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek
no i w sumie juz mamy wahacz w reku
no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza
czas operacji okolo 30minut
malacz - 6 Kwiecień 2010, 14:24
tak jak mówisz trzeba pamiętać żeby dokręcać jak samochód stoi na ziemi
K@MIL - 25 Czerwiec 2011, 20:59
13696 napisał/a: | no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak
potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada
operacja:
koło ściągamy z wozu
odkrecamy srube sworznia
Obrazek
nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem
teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza
prawie centralnie widoczna na zdjeciu
Obrazek
i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek
Obrazek
no i w sumie juz mamy wahacz w reku
Obrazek
no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza
czas operacji okolo 30minut |
proponuje umieścić posta w dziale "zrób to sam" pt: Wymiana górnego wahacza.
|
|
|