To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wahacz górny

asasyn18 - 21 Styczeń 2015, 19:42

Rusty_Cherry, jakieś to są podróby czy coś ? LEMFORDER lemforder-owi nie równy? Pytam tak bo sam będę musiał u siebie wymienić to i owo i narazi "zbieram informacje". A ta firma jest ceniona i ponoć dobra.

Nie mówię że DELPHI jest zły, nawet kupiłem już dwa nowe sworznie w dobrej cenie :P

Rusty_Cherry - 21 Styczeń 2015, 19:54

asasyn18 napisał/a:
Rusty_Cherry, jakieś to są podróby czy coś ? LEMFORDER lemforder-owi nie równy? Pytam tak bo sam będę musiał u siebie wymienić to i owo i narazi "zbieram informacje". A ta firma jest ceniona i ponoć dobra.

Nie mówię że DELPHI jest zły, nawet kupiłem już dwa nowe sworznie w dobrej cenie :P


Oczywiście, że tak. Z każdym towarem tak jest. I nawet w największych hurtowniach zdarzaja się "mańka" :P O ile może być oryginalny, to po prostu z gorszej partii. Tak niska cena musi się skądś brać. Z czymś takim się spotkałem kilkakrotnie - nie wymyślam i nie wróżę z fusów. Był to zwłaszcza problem w Focie. Mniejsza o to. Po prostu nie wiesz na co trafisz. Najlepiej kupować w dużych sklepach internetowych i u lokalnych sklepikarzy (możesz iść i zapytać się o cenę tych wahaczy).

A odbiegając od tematu, Lemforder to oryginalna część, tyle że bez gwiazdy na cześci. Często biorąc jakąś część Lemfordera obok jest numer LMI, rzadko nr Mercedesa, zaś gwiazdy nie ma w ogóle (są pościerane).

Ja wymieniałem całe zawieszenie w swoim oku i mam juz przejechane 45 tys. i nic się nie dzieje. Dokładniej: górne wahacze przód SWAG, dolne tuleje kpl Lemforder, drążki i końcówki kier. MOOG, wszystkie tylne wahacze MOOG, tuleje wózka Lemforder. Jedyne co mi się wybija na amen to łączniki stabilizatora przedniego (pomimo, że to LMI), ale to norma.

ycbo - 11 Kwiecień 2015, 17:04

Napiszcie czy do wymiany górnego wahacza auto ma być podniesione pod próg czy pod wahacz.
W pierwszym przypadku sprężyna jest rozciągnięta a w drugim ściśnięta.

perzu126 - 11 Kwiecień 2015, 18:38

Najlepiej pod próg. Mniejszy kłopot z wybiciem sworznia.
oliva - 11 Kwiecień 2015, 23:26

ycbo, i pamiętaj ,że śrubę od wahacza dokręca się na opuszczonym samochodzie :!:
wiskontii - 11 Kwiecień 2015, 23:30

Nakretkie obojętnie od którego wahacza luzujemy jak wahacz jest napięty wybijamy jak wahacz ma luz czyli nie jest napięty
perzu126 - 12 Kwiecień 2015, 11:09

Dolnego wahacza nie trzeba luzować. Do tej pracy nawet kanał jest nie potrzebny.
ycbo - 12 Kwiecień 2015, 12:53

Dzięki za informacje. Rozumiem że jak podniosę pod próg i odkręcę górny wahacz na zwisającym zawieszeniu to nic się nie stanie ze sprężyną i całą resztą, po prostu odkręcę wyjmę stary i włożę nowy skręcę nakrętkę sworznia a potem po założeniu koła i opuszczeniu na ziemię dokręcę śrubę poziomą w przegrodzie. Myślałem że jak zawieszenie zwisa to górny wahacz będzie napięty i trzeba go zluzować podnosząc trochę dolny wahacz lewarkiem.
oliva - 12 Kwiecień 2015, 14:11

Podnieś samochód, odkręć śrubę sworznia do połowy, przywal młotkiem parę razy żeby stożek puścił.
Podlewaruj trochę wahacz dolny i odkręć do końca nakrętkę. Będzie najbezpieczniej.

ycbo - 12 Kwiecień 2015, 16:07

Wielkie dzięki.
perzu126 - 12 Kwiecień 2015, 16:48

Sprezyna Ci nie wystrzeli, bo: trzyma amortyzator, stabilizator oraz dolne gumy whacza. Po prostu podnosisz, odkrecasz srube na górnym sworzniu, pukasz młotkiem w zworzen przytrzymujac drugim młotkiem z drugiej strony. Sworzen puszcza ale nic się nie stanie. Wiecej roboty jest, żeby dostać się do śrub mocujących wachacz nadkolu, bo trzeba zdemontować kilka rzeczy.
ycbo - 14 Kwiecień 2015, 14:31

Wahacze wymieniłem, robota jest faktycznie bardzo prosta - dziękuję za wszystkie rady.
Po prawej stronie otwory długiej śruby mają kształt fasoli prawdopodobnie były kiedyś problemy z ustawieniem pochylenia koła i poprzednik je rozpiłował bo chyba w oryginale są okrągłe.

oliva - 14 Kwiecień 2015, 21:46

Albo jeździł z niedokręconą śrubą i wyrobiły się otwory.
KarczuW202 - 3 Sierpień 2016, 00:33

Sory ze odkopuje ale lepiej tak niz zakladac nowy, powiedzcie mi w jakich cenach sa wachacze gorne? Bo w jednym Motoryzacyjnym powiedziano mi 280zł za sztukę :shock:
Czy ktoś tu cos pomylil?

Abdul - 3 Sierpień 2016, 08:06

KarczuW202, ja za lemforeda chyba tyle płaciłem ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group