To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Pytanie o podciśnienie

adrian.s - 21 Luty 2008, 00:38
Temat postu: Pytanie o podciśnienie
Witajcie,

co powinno być w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką?





Czuję jak zatykam palcem, że jest tam podciśnienie. To tak ma być nie zaślepione?
Zaznaczony niebieską strzałką element wygląda tak samo, tylko od góry idą z niego jakieś przewody podciśnieniowe.

Przy okazji, jak już robiłem zdjęcia w komorze silnika, to zauważyłem pętający się kabel zakończony wtyczką, jak na poniższym zdjęciu.




Od czego może on być?

Dzięki i pozdrawiam,
Adrian S.

Maly V8 - 21 Luty 2008, 11:36

Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu.
Adaśko - 21 Luty 2008, 12:25

U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe.
adrian.s - 21 Luty 2008, 23:53

Maly V8 napisał/a:
Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu.


Adaśko napisał/a:
U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe.


Dzięki za informacje :-)

Czy ktoś mógł by zrobić u siebie zdjęcie tego podciśnienia/sondy?

Dzięki
Pozdrawiam
Adrian S.

aloha1970 - 22 Luty 2008, 14:09

Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda
adrian.s - 22 Luty 2008, 14:19

aloha1970 napisał/a:
Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda


Dziękuję za informację.

Mnie bardzo interesuje czy to oznaczone czerwoną strzałka wygląda u was tak samo? Czy to tak ma być? Czy tam czegoś nie brakuje (już mniej istotne dla mnie co to dokładnie jest, ale dziwi mnie że tam jest to tak otwarte bez zaślepienia żadnego). Dlatego proszę o zdjęcie jak macie :-) Z EPC nic nie wywnioskowałem, na allegro nie znalazłem odpowiadających temu zdjęć, a nie mam w zasadzie znajomych z W202. Dlatego proszę o pomoc na forum :idea:

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam!
Adrian S.

[ Dodano: 10 Marzec 2008, 01:16 ]
Witam,

chyba jednak nic tam nie ma, w StarFinder znalazłem takie zdjęcie na potwierdzenie tej tezy:


Pozdrawiam!
Adrian S.

badmojo - 4 Styczeń 2013, 19:41

No to i ja mam pytania o podciśnienie w CDI. A konkretnie.
1. Jaka wartość powinna być na wyjściu z wakum pompy, na biegu jałowym?
2. Czy można bez szkody wypiąć ten wężyk wychodzący z wakum pompy, na biegu jałowym?
3. Jaka wartość powinna być na wyjściach z regulatorów podciśnienia?

Może ktoś z wiedzących też wie w jakiej kolejności i gdzie jeszcze powinno się zmierzyć wartości podciśnienia. Chodzi o to by tą metodą znaleźć nieszczelności lub niesprawności układu podciśnienia.

Przeszukałem już chyba cały net i znalazłem tylko zdawkowe informacje. Znalazłem zaledwie i to niepewną informację, że na wyjściu z regulatora powinno być ok. 700mbarów. Ale w CDI są 2 i z każdego wychodzą 3 wężyki. Będę też dalej szukał i jak coś znajdę to podam.
Jak zwykle wdzięczny za pomoc.

[ Dodano: 5 Styczeń 2013, 18:28 ]
No to mam jeszcze 2 pytania. Może na nie uzyskam odpowiedź.
4. Na końcu węża, który idzie od pompy vacuum jest taki trójnik przymocowany do serwa. Jak się go wypina z serwa? Jest on gumowy, ale boję się by czegoś nie zepsuć. A na forum w210.pl znalazłem informację, że on lubi się przytykać i można go przeczyścić.
2. Czy ktoś ma pełny schemat podciśnienia? Te które znalazłem nie wskazują jak rozchodzi się podciśnienie od serwa do pozostałych odbiorników. Czy całe podciśnienie idzie tą cieniutką szaro rureczką, która wychodzi z ww. trójnika?

reptaill - 9 Styczeń 2013, 00:50

Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego
badmojo - 9 Styczeń 2013, 09:54

reptaill napisał/a:
Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego

Kolego. Komu odpowiedziałeś?
Bo jeśli mi, to nie rozumiem :) A jeśli komuś z wcześniejszych postów, to spójrz na datę. Zostały umieszczone dawno, dawno temu... :)

piasek - 19 Styczeń 2013, 21:03

ja mam pelen schemat tego czego szukasz tylko nie wiem jak dodac to na forum

[ Dodano: 19 Styczeń 2013, 21:17 ]
no to jest


http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=15



tu masz link do tematu z schematem pelnym

badmojo - 20 Styczeń 2013, 22:46

piasek ten znam i mam. Chodziło mi o taki bardziej intuicyjny z opisem, z którym poradzi sobie ktoś kto nie jest mechanikiem. Coś takiego jak tu:
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Podcisnienie#5835648351633750498
albo taki z książki "Sam naprawiam":
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Podcisnienie#5835648613375607986
Niestety oba są od 220D a ja potrzebuję od 220CDI. Chętnie też taki schemat całego układu podciśnienia, nie tylko tego w komorze silnika.

A zdjęcia możesz dodawać albo tak jak ja przez:
https://picasaweb.google.com/
lub jak inni przez chyba www.imageshack.us.
A filmiki przez youtuba.

iza - 27 Styczeń 2013, 10:54

Witam serdecznie ,podepne sie do tematu gdyż poprzedni właściciel zaniedbał moją gwiazde i połowa podciśnień jest pourywana i praktycznie połowa rzeczy nie działa i są problemy z obrotami ......moja gwiazda to c180 z 1995roku z grudnia vin WDB2020181A349023 jeżeli ktoś ma schemat do mojej gwiazdy to bym poprosiła o podrzucenie z góry dziękuje i pozdrawiam..... :D
badmojo - 14 Kwiecień 2013, 11:56

Schemat o który mi chodziło znalazłem. Co prawda jest on od w210 i dotyczy silników 2,2CDI do 31.06.99, ale wydaje się odpowiadać rzeczywistości w moim aucie.
Wrzucam link może komuś się też przyda:
http://www.w210.pl/download.php?id=3264

Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo
5. na wyjściu z modulatora Y83 - Klapki w dolocie (tu też mam inaczej bo z dołu nie wychodzi przewód, tylko jest założony filterek siatkowy.

No i jeszcze schemat dalszy. Czyli jak rozkłada się podciśnienie dalej A i C. Jakie tam są dalej odbiorniki? Jedyne co wiem to, że zasila klapki nawiewu i regulację reflektorów. Czy coś jeszcze?

oliva - 13 Kwiecień 2015, 21:12

Odświeżam trochę temat :mrgreen:
badmojo, znalazłeś te wartości podciśnień?
badmojo napisał/a:
Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo

Chyba że ktoś obeznany w temacie podpowie :lol:

LewyPas - 13 Kwiecień 2015, 22:19

A który to jest przewód podciśnienia od klapki obiegu zamkniętego?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group