To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - drążek kierowniczy jako jeden element?

Piotrek1401 - 25 Listopad 2014, 12:41

Skoro z drążkiem jest wszystko w porządku to po co wymieniać dobre na nowe ?
Wymień końcówki i będzie ok.

adamd - 25 Listopad 2014, 14:02

W sumie tak tez zrobiłem. Wymieniłem lewą końcówkę.
Puzel - 17 Wrzesień 2015, 13:18

mam peknieta gumke na drozku kierowniczym po prawej stronie, niewiem jak ten element fachowo nazwac, łącznik? zaraz za tym przegubem przykręcanym od góry. czy można wymienić samą gumę? drążek kierowniczy oryginalny bez luzów. z tego co czytalem to wytrzymują one ok. 200tys. więc mój jeszcze by polatał kolejne 40 tys.
perzu126 - 17 Wrzesień 2015, 16:05

Puzel, chodzi Ci o osłone drążka?
Puzel napisał/a:
drążek kierowniczy oryginalny bez luzów. z tego co czytałem to wytrzymują one ok. 200tys. więc mój jeszcze by polatał kolejne 40 tys.

Oryginały są bardzo trwałe, napewno wytrzymają więcej niż 200tkm, bo chyba nie wierzysz we wskazania licznika? Dopóki nie ma luzów jest ok. Ale jeśli dziurawą masz gumową osłonę końcówki drążka to długo nie wytrzyma.Samej gumki raczej nie wymienisz, bo nie występuje jako zamiennik.

Puzel - 17 Wrzesień 2015, 22:42

oslona gumowa ale nie koncowki drążka tylko troche bliżej środka. co do wskazań licznika to są autentyczne. auto sprowadzone z niemiec od znajomego rodziny, osobę którą się zna ponad 30 lat a auto kupił w salonie. Przy przebiegu 80tys. auto wyglądało jak nowe a wątpię aby prawie 80ciolatek dłubał przy liczniku ;) teraz ratujemy bo rodzice trochę je zapuścili ale już wychodzę na.prostą.

sprubuję to jakoś jeszcze zabezpieczyć, przedłurzyć jego żywotność lecz poza taśmą izolacyjną, ew. rurką termokurczliwą nic innego do głowy mi nie przychodzi

perzu126 - 18 Wrzesień 2015, 16:09

Aha to wiem o czym mówisz. Niestety ale za chwilę będziesz miał cały drążek do wymiany.
linux - 18 Czerwiec 2017, 12:26

Witam.
Podepnę się pod temat mimo, że dawno nikt nic tu nie pisał.
Na prawej gruszce mam niewielkie luzy. Miałem montować Lamfordera, ale naczytałem się, że przy słabych amortyzatorach drążek szybko podziękuje za współpracę. Dlatego lepszym rozwiązaniem będzie chyba FEBI + nowe amortyzatory. Lamforder + amortyzatory zbyt by mnie zrujnowały finansowo :P
Mechanik mówił mi, że przy wymianie drążka najlepiej od razu wymienić tuleje montażową, tak jest?
I teraz sprawa samego drążka, jest ich chyba kilka, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaki numer Febiego potrzebuję do 96/97 roku przedlifta 1.8 benzyna 122km sedan, classic?
Przy kręceniu kołami na postoju lub przy małych prędkościach (gdy jest ciepło) coś mi trze jak guma o gumę, trzeszczy z przodu. Czy to może być właśnie wyjechany drążek czy mam się szykować na coś jeszcze?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.

WoleMerce - 18 Czerwiec 2017, 13:34

Ta tuleja montażowa- wspornikowa kosztuje grosze więc można ją wymienić, ale jak siedzi sztywno to nie ruszać. Drążki są chyba dwa, w zależności od silnika różnią się uchem do mocowania ??
Tak przynajmniej było w 208 że powyżej 3.2 był z innej strony jak szukałem kiedyś to chyba w 202 było podobnie.
CHyba że jeszcze masz porywywane tuleje pływające w wahaczu i dlatego taki odgłos.

linux - 18 Czerwiec 2017, 20:08

Czyli kupując drążek do 1.8 musi być ok? I nie będzie żadnych dłuższych gwintów etc?
Tuleje pływające z tego co patrzyłem są OK.

wiskontii - 18 Czerwiec 2017, 20:09

linux, do sprawdzenia wahacze górne,przy okazji
WoleMerce - 18 Czerwiec 2017, 22:48

Gwinty będą takie aby ustawić zbieżność.

Tak wygląda drążek jaki mam u siebie chodzi o ucho mocowania itd, więc w 1,8 jest to samo.

http://auto-mar.pl/foto/DRAZEK_MERCW202/dr_big.jpg

linux - 2 Lipiec 2017, 16:35

Wleciał drążek, tulejka mocująca i dwa amortyzatory Sachsa na przód. Auto prowadzi się jeszcze lepiej niż wcześniej, brak jakichkolwiek odgłosów :D
Daniel - 3 Lipiec 2017, 00:31

linux, sprawdziłeś przy okazji tej roboty stan amortyzatora drążka?
asziatko - 13 Lipiec 2017, 21:58

Witam,

Ja ostatnio (dokładnie w środę 12 lipca br.) musiałem wymienić drążek poprzeczny wraz z końcówkami drążka na nowy.

Nie szło ustawić geometrii, po wyciągnięciu zepsutego drążka lewa gałka ta druga od lewej strony siedząc jako kierowca, rozsypała się w rękach praktycznie.

Zaraz po wymianie drążka poprzecznego zrobiłem zbieżność/geometrię i póki co testuję.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group