To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - luzy zaworowe

m00n - 4 Marzec 2008, 15:07
Temat postu: luzy zaworowe
Wiec tak :P

Co to jest luz zaworowy
Od czego sie robi
Przy jakim przebiegu ok.
Czy kasowanie luzu to czynnosc trudna, kosztowna ?
Jak sprawdzic te luzy
Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ?

Z gory dziekuje za odp

Jary - 4 Marzec 2008, 15:54

m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy
2. Od czego sie robi
3. Przy jakim przebiegu ok.
4. Czy kasowanie luzu to czynność trudna, kosztowna ?
5. jak sprawdzic te luzy
6. Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ?


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
2. Od zużycia elementów współpracujących a to w dużej mierze zależy od techniki jazdy,
3. Tego Ci nikt nie określi,
4. ok.45zł* x liczba zaworów + robocizna (*zależy po ile kupisz szklanki),
5. Pewnej metody nie ma,
6. Słychać klepiące zawory,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:

m00n - 4 Marzec 2008, 16:42

aha szybko i fachowo :) nic mi nie stuka pod maska wiec chyba ok pytam bo podobno kasowanie luzu na zaworach i ustawienie wartosci fabrycznej ma wplyw na odzyskanie mocy silnika no ale wyczytalem to na forum bmw i wolalem zapytac
Łukasz - 4 Marzec 2008, 17:55

W naszych :mb: luz zaworowy kasuje się hydraulicznie czyt: bezobsługowo
Musi nastąpić naprawde spore zużycie tych elementów żeby zaczęło klepać pod machą :D

pavel - 4 Marzec 2008, 19:31

Luzy sa wtedy jak sa zuzyte szklanki lub walki rozrzadu.
Jawelkiewicz - 5 Marzec 2008, 07:58

Jary napisał/a:
m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:


A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.

sewan - 5 Marzec 2008, 08:47

Jawelkiewicz napisał/a:
Jary napisał/a:
m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:


A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Ściśle: między trzonem zaworu a wałkiem rozrządu w najniższym punkcie krzywki. :idea:
W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu lub między trzonem zaworu i popychaczem.

Przy regulacji manualnej ustawia się ręcznie stały luz na zimnym silniku w celu zniwelowania naprężeń mogących powstać po rozgrzaniu i tym samym wydłużeniu trzonka zaworu. Dlatego w tym przypadku krytyczna jest właściwa regulacja luzu.
Przy regulacji hydraulicznej samoregulator kasuje luz automatycznie do zera po osiągnięciu przez silnik prawidłowego ciśnienia oleju.

Jary - 5 Marzec 2008, 12:10

Jawelkiewicz napisał/a:
...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem :wink: a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne :mb:

sewan - 5 Marzec 2008, 12:16

Jary napisał/a:
Jawelkiewicz napisał/a:
...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem :wink: a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne :mb:


Jary, coś ściemniasz.... :wink:

Jary - 5 Marzec 2008, 12:17

sewan napisał/a:
Jary, coś ściemniasz....


To mi rozjaśnij :wink:

Marcin13736 - 5 Marzec 2008, 14:05

Jary przedstaw zależność luzu w "mm" do luzu w sekundach?? :P Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić
Jary - 5 Marzec 2008, 15:33

Marcin13736 napisał/a:
Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić


Ale to Ty miałeś mnie rozjaśnić :wink: To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy), można ten luz w mm zamienić też na stopnie i będzie jeszcze ciekawiej, bo tu już dotykamy zapłonu (kąt wyprzedzenia i takie tam) po prostu by silnik pracował w miarę normalnie wszystko w nim musi następować w "swoim" czasie, zamykanie otwieranie zaworów, podawanie paliwa itd. można jeszcze więcej napisać ale nie chodzi tu o filozofię, mam nadzieję ze to wszystko jest oczywiste :mb:
Pozdrawiam

sewan - 5 Marzec 2008, 16:15

Jary napisał/a:
To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy),


Eee....
Dalej coś ściemniasz, gdyby tak było, to "luz" byłby zależny od obrotów silnika.
Dlatego podaje się go w mm, żeby jego miara była niezmienna od warunków i żeby to było oczywiste...
Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy.

Jary - 5 Marzec 2008, 19:16

sewan napisał/a:
Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy.


Słusznie prawa fizyki nie my stanowiliśmy i my ich nie udoskonalimy, one po prostu takie są :wink:

jjankiello - 6 Marzec 2008, 12:31

sewan napisał/a:
W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu

Tak na ścisłość, jeśli występuje luz między szklanką zaworu (w domyśle hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych), a krzywką tzn, że szklanka do wymiany :mrgreen:

Poza tym widzę wielkie nieporozumienie i brak wyobraźni - Jary napisał:
Cytat:
Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
czyli chodziło o opóźnienie pełnego otwarcia zaworu w stosunku do ruchu wałka, które wynika właśnie z luzu zaworowego. Jedno z drugim logicznie powiązane. Opóźnienie wyraża się wielkością fizyczną jaką jest CZAS, a sekundy dorobił do tego już ktoś inny. :mrgreen: Ot i cała historyja... :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group