Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy - wymiana
asziatko - 15 Czerwiec 2015, 19:17
Abdul, jak wrażenia i ocena jazdy po zalaniu olejem MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 2184?.
Zauważasz ubytek oleju?. W jakiej cenie płaciłeś za olej do swojego MB?.
Abdul - 16 Czerwiec 2015, 07:43
asziatko, ja nie dolewam od wymiany do wymiany, tak jak już pisałem wcześniej.
Ostatnio 5L oleju płaciłem jakieś 140 zł.
w0jta5 - 16 Czerwiec 2015, 17:49
Nawet dla kierowcy lubiącego mocniej przycisnąć 5W-50 czy 10W-60 nie są potrzebne. Oleje o dużej rozpiętości maja duża lepkość w niskich temperaturach. Do normalnego, ulicznego użytkowania wystarczy 5W-40.
Polecam postawowy Millers Trident, z trochę tańszych Fuchs Titan.
asziatko - 23 Lipiec 2015, 17:31
Abdul, to masz zrobione wszystko na cacy skoro nie dolewasz oleju do wymiany do wymiany. Brawo. Ja niestety się borykam z tym że muszę od wymiany do wymiany dolać litrę.
Teraz mam zrobione ponad 5 tys km w nie cały miesiąc od wymiany w dniu 26 czerwca 2015 r. i już widzę że oleju ubyło.
LewyPas - 24 Lipiec 2015, 20:46
W moim CDI`ku szykuje się wymiana oleju... wcześniej było półsyntetyczny Mobil. Auto ma ok 450kkm (na liczniku 210kkm ) - lać półsyntetyczny, czy mineralny? Na 1000km bierze ok 0,1 - 0/2l (turbina lekko puszcza).
Piotrek.sz - 24 Lipiec 2015, 21:16
No ja też już mam termin wymiany, na bagnecie ponad pół stanu i nic nie dolewałem:)
magicwojtek - 24 Lipiec 2015, 22:50
Lewy.... nigdy nie mineralny...syntetyk najlepiej..ale jak już używasz pół to lej pół
LewyPas - 24 Lipiec 2015, 23:15
OK, no właśnie się zastanawiałem przy tym przebiegu... no nic muszę kupić olej, filtr i oringi do układu paliwowego.
wiskontii - 24 Lipiec 2015, 23:33
LewyPas napisał/a: | OK, no właśnie się zastanawiałem przy tym przebiegu... no nic muszę kupić olej, filtr i oringi do układu paliwowego. |
I to jest sensowne podejście wlewaj co miałeś
asziatko - 3 Sierpień 2015, 09:51
Ja jak kupiłem MB to poprzedni właściciel jeździł na oleju 5W ?? nie pamiętam dokładnie ile ja przy wymianie zmieniłem go na 10W 40 i nie wiem czy to było dobre posunięcie czy nie.
perzu126 - 3 Sierpień 2015, 11:22
5w40 pewnie. Po co zmieniałeś na 10w40? Cena czy mechanik powiedział, że silnik się rospadnie?
asziatko - 3 Sierpień 2015, 12:26
perzu126, powiem Ci tak, sugestia mechanika ze względu na przebieg silnika. Dla tego został wymieniony na 10W 40, a mogłem zostać na 5W 40, teraz to już jest po zawodach i wrócić nie zbyt można.
perzu126 - 3 Sierpień 2015, 14:07
Wrócić zawsze można.
kamil_0793 - 3 Sierpień 2015, 18:51
Uważacie, że na nasze warunki klimatyczne olej 0W30 się nie nadaje? ML mojego taty na takim jeździł, taki wlali w serwisie w Poznaniu rok temu, no i powiem szczerze, że wypił sporo tego oleju. Ostatnio na wymianie w zwykłym warsztacie majster wlał mi 5w40 i nie wiem, czy dobrze zrobiłem słuchając go?
Dandiee - 14 Wrzesień 2015, 21:17
Panowie - zbliża się wymiana oleju w silniku - a tutaj pierwsza zmiana
Z mobila 10w40 przesiadam się na full syntetyk o lepkości 5w40..
Nie wiem jakiej marki mam wybrać olej - z jednej strony mobil mnie nie zawiódł - ale 5w40 w ich wykonaniu jest w technologii "podobnej" do full syntetyku a nie jest to prawdziwy.
Myślę nad olejem FUCHS TITAN Supersyn LONGLIFE/Fuel Economy 5W-40 - oczywiście ściągany z niemcowni .. posiadam olej tej marki we wspomaganiu i naprawdę jestem zadowolony co o tym myślicie? .. Teraz chcę też zmienić płyn w układzie hamulcowym i sprzęgłowym .. na ten płyn tej samej marki fuchs (jak wszystko to wszystko) Butelka 1l starczy mi na całą taką operację ?
|
|
|