Ogólnie o C-klasie - archiwum - KLIMATRONIC EC
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 21:51 Temat postu: KLIMATRONIC EC Witam, panowie czy włączony przycisk klimatyzacji EC ma w obecnym momencie jakichś wpływ na co kolwiek w aucie. Pozdrawiam
pstrag - 6 Marzec 2008, 21:54
nie rozumiem pytania na co ma wpływ ?
map8 - 6 Marzec 2008, 22:24
No ma, ma. Oznacza wyłączoną klimatyzację, jeśli temperatura jest powyżej 5 stopni. Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza.
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:16
Chodzi mi o sprężarkę klimy, jej wytrzymałość , spalanie i pobór prądu
k.adamczyk - 6 Marzec 2008, 23:28
Ale kolega wyżej napisał. Włączone EC -to wyłączona sprężarka a co za tym idzie mniejszy pobór paliwka i energi . A że temp. nam różnie skacze na dworku to tak naprawdę klima działa cały czas.
Moim zdaniem powinna być włączona (wył. EC)-ma chociaż smarowanie. A czy autko spali 0,5 więcej czy mniej to już bez znaczenia. Przecież kupując gwiazdkę trzeba mieć również na eksploatację.
topol - 6 Marzec 2008, 23:36
karpiarz4 napisał/a: | Chodzi mi o sprężarkę klimy, jej wytrzymałość , spalanie i pobór prądu |
cóż dla sprężarki lepiej jak chodzi niż stoi, przynajmniej ma smarowanie...
Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:37
map8 napisał/a: | Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza. |
Uważasz że nie włączę klimy poniżej 5 stopni?
Tej zimy wielokrotnie włączałem klimę dla przesmarowania i niejednokrotnie było poniżej tej wartości i nic mi się samo nie wyłączało....(czyli zapalała dioda EC)
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:39
nie chodzi mi o tańszą eksploatację, robię dziennie 12km i muszę oszczędzać prąd, akumulato mam od kilku miesięcy, a wczoraj musiałem trochę doładować, problemu z odpalaniem auta nie mam, ale radio ma kod i słaby akumulator czasami nie daje rady , spalanie to tylko ciekawość przy mojej jezdzie to bez znaczenia, no i te smarowanie sprężarki włączać EC raz na jakichś czas czy 24h
Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:43
Po 1 chodzi o oszczędność paliwa a nie pradu, a po 2 to WYŁACZANIE EC powoduje wlączenie klimy i smarowanie
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:52
NO I ?
topol - 6 Marzec 2008, 23:55
karpiarz4 napisał/a: | NO I ? |
Tak zwani fachowcy od klimy zalecają by najrzadziej raz na tydzień pochodziła włączona przez min. 15 minut....
Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:57
karpiarz4 napisał/a: | NO I ? |
Widzę że trzeba łopatą bo nawet nie raczyłeś użyć opcji szukaj:
Klime można włączać co jakiś czas(Wyłączając EC) - to ją przesmarowuje. Jeżdżąc bez klimy WŁĄCZONEJ możesz zaoszczędzić trochę paliwa a nie prądu bo akurat ta dioda w przycisku to wiele Ci nie ukradnie
karpiarz4 - 7 Marzec 2008, 00:16
I tylko łopatą, zresztą pracuję przy węglu
map8 - 7 Marzec 2008, 12:04
Imperator0 napisał/a: | map8 napisał/a: | Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza. |
Uważasz że nie włączę klimy poniżej 5 stopni?
Tej zimy wielokrotnie włączałem klimę dla przesmarowania i niejednokrotnie było poniżej tej wartości i nic mi się samo nie wyłączało....(czyli zapalała dioda EC) |
Żeby była jasność - piszę o Klimatroniku. Rzeczywiście dioda się włącza. Ale czy klima chłodzi/osusza powietrze?
Otóż jechałem jakiś czas temu w deszcz i było około 3 stopni - wszystkie szyby mi zaparowały (klima załączona - EC nie świeci). Myślałem, że klima mi padła. Ale jak temperatura wzrosła, to klima zaczęła osuszać powietrze i szyby nie parowały. To z mojego doświadczemia. A gdzieś wcześniej wyczytałem o tych 5 stopniach, co w praktyce się potwierdziło.
A klimę trzeba przesmarować raz na jakiś czas włączając ją. Nie widzę powodu, żeby cały czas działała w chłodne dni. I pamiętajmy o jej osuszeniu latem - tzn. kończymy podróż i włączamy grzanie na krótki czas. Mniej grzybów nam będzie rosło w kanałach klimy
Marcin13736 - 7 Marzec 2008, 12:53
EC tak naprawdę oznacza "tryb ekonomiczny", czyli jeśli jest załączony (świeci dioda), to nie pracuje sprężarka klimatyzatora. A jeśli nie jest załączony tryb w czasie zimy, to i tak sprężarka nie pracuje. Jest w układzie czujnik ciśnienia, który nie pozwala załączyć sprężarki przy niskim ciśnieniu i/lub braku czynnika chłodzącego. Jeśli jest niska temperatura czynnik się "kurczy" i jest niskie ciśnienie w układzie. Tak w skrócie
|
|
|