To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - KLIMATRONIC EC

karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 21:51
Temat postu: KLIMATRONIC EC
Witam, panowie czy włączony przycisk klimatyzacji EC ma w obecnym momencie jakichś wpływ na co kolwiek w aucie. Pozdrawiam
pstrag - 6 Marzec 2008, 21:54

nie rozumiem pytania na co ma wpływ ?
map8 - 6 Marzec 2008, 22:24

No ma, ma. Oznacza wyłączoną klimatyzację, jeśli temperatura jest powyżej 5 stopni. Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza.
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:16

Chodzi mi o sprężarkę klimy, jej wytrzymałość , spalanie i pobór prądu
k.adamczyk - 6 Marzec 2008, 23:28

Ale kolega wyżej napisał. Włączone EC -to wyłączona sprężarka a co za tym idzie mniejszy pobór paliwka i energi :) . A że temp. nam różnie skacze na dworku to tak naprawdę klima działa cały czas.
Moim zdaniem powinna być włączona (wył. EC)-ma chociaż smarowanie. A czy autko spali 0,5 więcej czy mniej to już bez znaczenia. Przecież kupując gwiazdkę trzeba mieć również na eksploatację.

topol - 6 Marzec 2008, 23:36

karpiarz4 napisał/a:
Chodzi mi o sprężarkę klimy, jej wytrzymałość , spalanie i pobór prądu


cóż dla sprężarki lepiej jak chodzi niż stoi, przynajmniej ma smarowanie... 8)

Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:37

map8 napisał/a:
Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza.


Uważasz że nie włączę klimy poniżej 5 stopni?
Tej zimy wielokrotnie włączałem klimę dla przesmarowania i niejednokrotnie było poniżej tej wartości i nic mi się samo nie wyłączało....(czyli zapalała dioda EC)

karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:39

nie chodzi mi o tańszą eksploatację, robię dziennie 12km i muszę oszczędzać prąd, akumulato mam od kilku miesięcy, a wczoraj musiałem trochę doładować, problemu z odpalaniem auta nie mam, ale radio ma kod i słaby akumulator czasami nie daje rady , spalanie to tylko ciekawość przy mojej jezdzie to bez znaczenia, no i te smarowanie sprężarki włączać EC raz na jakichś czas czy 24h
Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:43

Po 1 chodzi o oszczędność paliwa a nie pradu, a po 2 to WYŁACZANIE EC powoduje wlączenie klimy i smarowanie :!:
karpiarz4 - 6 Marzec 2008, 23:52

NO I ?
topol - 6 Marzec 2008, 23:55

karpiarz4 napisał/a:
NO I ?


Tak zwani fachowcy od klimy zalecają by najrzadziej raz na tydzień pochodziła włączona przez min. 15 minut.... 8)

Imperator0 - 6 Marzec 2008, 23:57

karpiarz4 napisał/a:
NO I ?


Widzę że trzeba łopatą bo nawet nie raczyłeś użyć opcji szukaj:

Klime można włączać co jakiś czas(Wyłączając EC) - to ją przesmarowuje. Jeżdżąc bez klimy WŁĄCZONEJ możesz zaoszczędzić trochę paliwa a nie prądu bo akurat ta dioda w przycisku to wiele Ci nie ukradnie :mrgreen:

karpiarz4 - 7 Marzec 2008, 00:16

I tylko łopatą, zresztą pracuję przy węglu
map8 - 7 Marzec 2008, 12:04

Imperator0 napisał/a:
map8 napisał/a:
Poniżej 5 stopni klima sama się wyłącza.


Uważasz że nie włączę klimy poniżej 5 stopni?
Tej zimy wielokrotnie włączałem klimę dla przesmarowania i niejednokrotnie było poniżej tej wartości i nic mi się samo nie wyłączało....(czyli zapalała dioda EC)


Żeby była jasność - piszę o Klimatroniku. Rzeczywiście dioda się włącza. Ale czy klima chłodzi/osusza powietrze?
Otóż jechałem jakiś czas temu w deszcz i było około 3 stopni - wszystkie szyby mi zaparowały (klima załączona - EC nie świeci). Myślałem, że klima mi padła. Ale jak temperatura wzrosła, to klima zaczęła osuszać powietrze i szyby nie parowały. To z mojego doświadczemia. A gdzieś wcześniej wyczytałem o tych 5 stopniach, co w praktyce się potwierdziło.

A klimę trzeba przesmarować raz na jakiś czas włączając ją. Nie widzę powodu, żeby cały czas działała w chłodne dni. I pamiętajmy o jej osuszeniu latem - tzn. kończymy podróż i włączamy grzanie na krótki czas. Mniej grzybów nam będzie rosło w kanałach klimy :)

Marcin13736 - 7 Marzec 2008, 12:53

EC tak naprawdę oznacza "tryb ekonomiczny", czyli jeśli jest załączony (świeci dioda), to nie pracuje sprężarka klimatyzatora. A jeśli nie jest załączony tryb w czasie zimy, to i tak sprężarka nie pracuje. Jest w układzie czujnik ciśnienia, który nie pozwala załączyć sprężarki przy niskim ciśnieniu i/lub braku czynnika chłodzącego. Jeśli jest niska temperatura czynnik się "kurczy" i jest niskie ciśnienie w układzie. Tak w skrócie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group