Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej w skrzyni jeszcze raz :(
remolmar - 13 Marzec 2008, 20:27 Temat postu: olej w skrzyni jeszcze raz :( jwt.
jestem juz kompletnie zdezorientowany.Musze zmienic olej w skrzyni. Mechanik powiedzial ze mozna zalac skrzynie takim olejem CASTROL ATF TQ DIII. mowil ze taki olej leje sie rowniez do autoamtow. w ASO niechcieli powiedziec co nalewaja.
pozdrawiam
pavel - 13 Marzec 2008, 23:34 Temat postu: Re: olej w skrzyni jeszcze raz :(
remolmar napisał/a: | jwt.
jestem juz kompletnie zdezorientowany.Musze zmienic olej w skrzyni. Mechanik powiedzial ze mozna zalac skrzynie takim olejem CASTROL ATF TQ DIII. mowil ze taki olej leje sie rowniez do autoamtow. w ASO niechcieli powiedziec co nalewaja.
pozdrawiam |
Mam przed soba druk od mercedesa.
Nie gra zadnej roli czy to castrol czy shell tylko wazne sa dane.
Skrzynie nie podales, wiec pisze obydwa.
Skrzynia manualna ATF -A 1,5 litra
Automat Dextron II 5,5 litra
Geniek - 14 Marzec 2008, 08:32 Temat postu: Re: olej w skrzyni jeszcze raz :(
pavel napisał/a: |
Mam przed soba druk od mercedesa.
Nie gra zadnej roli czy to castrol czy shell tylko wazne sa dane.
Skrzynie nie podales, wiec pisze obydwa.
Skrzynia manualna ATF -A 1,5 litra
Automat Dextron II 5,5 litra |
A do mojej skrzyni manualnej też będzie ATF-A? Skrzynia 717.417
sewan - 14 Marzec 2008, 11:53 Temat postu: Re: olej w skrzyni jeszcze raz :(
Geniek napisał/a: |
A do mojej skrzyni manualnej też będzie ATF-A? Skrzynia 717.417 |
Dla tej skrzyni olej musi spełniać normę MB 235.10. Najlepiej kup oryginał. Ewentualnie, możesz wlać olej ze specyfikacją API GL-4 SAE 80W. To nie jest ATF!
Remolmar, nie piszesz jaką masz skrzynię (nawet to, czy automat, czy manual), to jak mamy ci pomóc? Co my, wróżki?
remolmar - 14 Marzec 2008, 12:26
manual.
rozmawialem poraz kolejny z mechanikiem . powiedzial co bym niewlal bedzie ok. aczkolwiek jesli wleje ATF do manualnej to w zimie ( co sie zdaza po zmianie oleju) nie bedzie mi skrzynia ciezej chodzic. Teraz tez zle niechodzi aczkolwiek musze dolac/wymienic i sprawdzic czy choc zmniejsza sie te stukoty i tarcia na jalowym biegu i popiskiwanie na innych wyzszych
natomiast jesli chodzi o skrzynie automatyczna powiedzial ze tylko ATF o parametrach jak koledzy pisali.
sewan - 14 Marzec 2008, 12:48
remolmar napisał/a: | manual.
rozmawialem poraz kolejny z mechanikiem . powiedzial co bym niewlal bedzie ok. |
Rób jak chcesz.
Faktem jednak jest, że MB dlatego słynie z trwałości, bo do swoich mechanizmów poleca używać płynów eksploatacyjnych o specyfikacji takiej, jak przewidzieli inżynierowie przy projektowaniu.
Jak wlejesz jakiegoś tam ATF-a, pewnie skrzynia nie padnie, ale czy będzie pracowała prawidłowo, to nie wiem. Generalnie, ATF ma niższą lepkość w stosunku do olejów stosowanych do przekładni. Skoro masz problemy ze skrzynią to wlanie ATF może nie naprawić, a pogorszyć sytuację.
Kup olej spełniający normę MB 235.10 i będziesz miał pewność, że zrobiłeś wszystko dla skrzyni, co mogłeś. 2 litry to żaden koszt.
remolmar - 14 Marzec 2008, 16:45
wiem ze to zaden koszt zarowno przykupnie atf-a czy zwyklego oleju. problem w tym ze opinie sa podzielone. a sami wiecie jak serwisy prcuja . oczywiscie niegeneralizujac sprawy
Funek - 15 Marzec 2008, 01:55
ja bym nie rydzykował tylko lał oryginał tu masz gościa http://www.merc.olsztyn.pl/
a tak na marginesie to co to za oszczędności?
infosoft - 15 Marzec 2008, 10:28
Funek napisał/a: | ja bym nie rydzykował tylko lał oryginał tu masz gościa http://www.merc.olsztyn.pl/ a tak na marginesie to co to za oszczędności? |
No właśnie remolmar nie chce ani ryzykować, ani oszczędzać tylko nie ma wiarygodnej informacji odnośnie rodzaju oleju jaki ma zastosować do skrzyni ręcznej, a pod wskazanym linkiem nie widziałem takowego
m00n - 15 Marzec 2008, 11:38
wiec powtarzam poraz n-ty
olej do manuala to CASTROL TQ albo MOBIL ATF 200 to jesli chodzi o modele przed liftem gdzie jest bagnet na skrzyni.
W modelach po lifcie sie nie wymienia, a jak juz trzeba to jechac do ASO zreszta jezeli masz takie watpliwosci to jedz do ASO i kup 2l za 80zl i juz
pavel - 15 Marzec 2008, 12:19
m00n napisał/a: | wiec powtarzam poraz n-ty
olej do manuala to CASTROL TQ albo MOBIL ATF 200 to jesli chodzi o modele przed liftem gdzie jest bagnet na skrzyni. |
Ja mam model przed liftem i gdzie mam bagnet????
Oleandro - 21 Marzec 2008, 19:00
powroce do tematu...
zauwazylem ze po wymianie oleju w manualnej skrzyni biegi przy niskich temperaturach ciezko wchodza i postanowilem dzialac...
...zapytalem swojego mechanika co wlal, ten powiedzial ze zalal to co pokazala mu auto data...
po wizycie w serwisie mb kupilem oryginalny olej do skrzyni 2L 75pln za litr...
mechanik zalal nowy olej i skrzynia chodzi jak nowa, zupelnie bez porownania
dodam, ze serwisant w aso powiedzial, ze mercedes nie przewiduje ZDANYCH ZAMIENNIKOW do manualnych skrzyni biegow w moim modelu...
pozdrawiam
sewan - 21 Marzec 2008, 20:18
No przecież pisałem - MB 235.10, a nie żadne ATF-y....
Ile jeszcze można pisać to samo i to samo....
btx - 21 Marzec 2008, 20:22
a do skrzyni manualnej C180 1999r ?
a do ukladu roznicowego jaki sie zalewa wie ktos i ile ?
moze by zrobic w dziale FAQ typowy dzial informacyjny dotyczacy eksploatacji samochodow. Jakie plyny, klocki, itd.???
Marecki - 26 Marzec 2008, 21:35
Jaki olej wlać do skrzyni i mostu - C200D z 1995 r.??
|
|
|