To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej w skrzyni jeszcze raz :(

driver - 21 Luty 2009, 17:08

Właśnie wczoraj podmieniłem :mb: olej w moście , stan tego zlanego był bardzo zadowalający kolor ciemno brązowy acz nie przezroczysty lecz zmętniały ( staruszek miał parę wiosen ) , gęstość raczej odpowiednia ( żadna tam woda jak co niektórzy opisywali ) , zapaszek też niczego sobie tyle że nieco intensywniejszy niż tego nowego , walorów smakowych nie sprawdzałem :wink: . Ilość - było pod sam korek wlewu .

Pewnym zaskoczeniem była ilość , ten mostek mieści 0,75 l .
Żałuję że nie spisałem numeru z mostu , ale jak będę miał taką możliwość i będzie taka potrzeba to zamieszczę je później .

Marcin Pop. - 21 Luty 2009, 18:14

driver napisał/a:
Pewnym zaskoczeniem była ilość , ten mostek mieści 0,75 l .


To żadne zaskoczenie - tyle wchodzi. Mi też weszło 0,7L. To normalne

driver - 22 Luty 2009, 18:23

Spodziewałem się 1.1l bo tyle się najczęściej przewijało na forum , ale są moosty i mostki .
Marcin Pop. - 23 Luty 2009, 11:07

driver napisał/a:
Spodziewałem się 1.1l bo tyle się najczęściej przewijało na forum , ale są moosty i mostki .

niekoniecznie były podawane poprawne informacje.
Jeżeli ktoś zmienia olej w moście podnosząc bok samochodu - to ilość wlanego oleju też będzie różna (większa) - a też są takie przypadki :wink:

driver - 9 Marzec 2009, 03:23

przyszła pora na skrzynkę ( 717417 ) , zlałem to co tam było - wylało się niemal pełne 1500ml , olej wyglądał paskudnie - rzadki , ciemno-mentno-brudno- szaro-brązowy . Nie mam pojęcia co to za cholerstwo było , jeśli to oryginał jakim go zalała fabryka to raczej nie wyglądał na nieprzepracowany i niezestarzały . Faktem jest że skrzynka pracowała na tym cicho i lekko (95r 190kkm :wink: ). jedynie przy zmianie biegów słychać było takie "pstryk".
Sam wygląd tego oleju był na tyle paskudny że mi się żal zrobiło mojej skrzynki i zalałem nowiutkim oryginałem MB235.10 . Ten nowy też jest stosunkowo rzadki , zresztą świadczą o tym jego parametry lepkościowe ( ok. 37 dla 40 st.C i ok. 7 dla 100 st.C ) .
W tej sytuacji wydałem 204 zeta na 2 litry bo uzyskanie zamiennika chociaż możliwe musiało by mi zająć parę dni , a jak napisałem żal mi się zrobiło mojej zmieniarki .
Teraz tego "pstryk" niemalże nie słychać , więc gęstość poprzedniego oleju mogła być wcześniej za mała .

Wobec różnych opinii - zmieniać czy nie , nie będę się wypowiadał , natomiast to co napisałem może być źródłem do dalszych przemyśleń dla tych co mają taki dylemat .

Poniżej karta jednego z nielicznych zamienników - coś ok. 40 i jeszcze trochę za litr.


Oleandro - 9 Marzec 2009, 14:20

driver,

dzieki bogu wlales fabryczny olej

ja niemal zabilem skrzynie sluchajac mechanika, ktory powiedzial, ze nie ma sensu lac oleju z aso, bo on naleje mi zamiennik

skutek byl taki, ze w zimie prawie mi biegi nie wchodzily, finalnie wylalem ten wynalazek, po wlaniu oleju z aso dobranego pod vin, skrzynia zaczela chodzic jak nowa

driver - 10 Marzec 2009, 02:40

Wiesz , a właściwie nie wiesz co za zamiennik do twojej skrzynki wlał , pewnie jakiś "uniwersalny" . Ja przez pewien czas szukałem zamiennika jaki by spełniał normy oryginału i okazało się że jedyny rekomendowany na stronie mercedesa zamiennik jest praktycznie nieosiągalny od dłuższego czasu (Esso) , Dwie inne firmy chwalą sie zaś dopuszczeniem do normy MB , ale tylko Kroon potwierdził to kartą bezpieczeństwa , Fuchs w jednych materiałach powołuje się że ma dopuszczenie MB 235.10 ale już na stronce przy samym produkcie o tym nie pisze , poza tym oni są bardziej ukierunkowani na większego odbiorcę , pewnie wtedy zadali by sobie trudu by potwierdzić posiadaną normę ( może jeszcze kiedyś ich pomęczę ).
Ważne są parametry lepkościowe , dodatki a co za tym idzie oznaczenie GL-4 , bo jak poczytałem to zastosowanie GL-5 w skrzyni gdzie jest zalecany GL-4 może doprowadzić do korozji niektórych jej elementów zawierających np. metale kolorowe ( synchronizatory ) .
poniżej link do stonki omawiającej te sprawy
http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346

Można ponarzekać na cenę ale w imię świętego spokoju lepiej zapłacić za olej , niż myśleć czy nie robi się krzywdy skrzynce.

tomi382 - 13 Maj 2011, 11:55

Koledzy czyli do skrzyni nalać syntetyka? Jeśli w zimie ciężko wchodzą biegi a latem jest tzw "pstryk".
Do mosty zalecane jest 90W40 a jak jest ze skrzynią? Rzadszy będzie lepszy?
Dochodzę do wniosku że mam przepracowany i gęsty olej i dlatego w zimie mam małe problemy

madzara31 - 13 Maj 2011, 11:59

tomi382 napisał/a:
Do mosty zalecane jest 90W40 a jak jest ze skrzynią? Rzadszy będzie lepszy?
Przeczytałeś ten temat wolno i dokładnie ?
tomi382 napisał/a:
90W40
Skąd to wytrzasnąłeś ?
tomi382 - 13 Maj 2011, 12:12

80W90 przepraszam :oops:
Więc do skrzyni ATF 220 lub 200 a gdy nie będzie takiego to żeby się nie bawić w specyfikacje 235 to jaki zalać ? też 80W90 czy inny
EDIT czy im cyfra mniejsza typu 75W90 70W90 to jest rzadszy? Bo za rzadkiego też nie ma co lać a chodzi mi łaśnie o typ oleju tzn 85W90 czy 75W90 czy inny smalec

madzara31 - 13 Maj 2011, 12:23

Zaraz zobacze w epc jaką masz skrzynię i Ci zrobię zestaw smarowideł

[ Dodano: 13 Maj 2011, 12:38 ]
Wedle znaków Twoja skrzynia jeździ na oleju ATF-A o normie Mercedes 236.2 (1,5 litra )
Na allegro bez problemu dostaniesz olej spełniający w/w normę np. http://moto.allegro.pl/ca...1610902277.html
Most z kolei w Twoim aucie zadowoli się każdym olejem,dostępnym np. na CPN o oznaczeniach na butelce 85W90 GL 5 lub 80W90 GL 5 i normie Mercedes 235.0 (0,7 )Litra

TM - 13 Maj 2011, 16:03

Może mi kolega zobaczyć jakie do mojego auta oleje przychodzą?
madzara31 - 13 Maj 2011, 17:42

Do Twojej skrzyni idzie z normą 235.10 (1,5 Lit) ,a most - raczej szpery nie masz ,starczy taki j/w
http://moto.allegro.pl/me...1569417807.html taki za 100 lub napisz http://www.bobrek-tir.com.pl/
powiedz że chcesz "Kroon 1041" i za 100 zł kupisz 2 litry.

TM - 15 Maj 2011, 03:13

OK dzięki.
Izka - 13 Kwiecień 2012, 23:32

Witam, prawie rok temu wymieniłam olej w manualnej skrzyni biegów w C280 z listopada 1995r. gdyż był wyciek pod autem. Mechanicy chcieli wlać jakiś typowy polski olej, ale kupiłam taki jak polecono mi w sklepie. Teraz jest mokre prawie całe podwozie. Wycieka podobno z jakiegoś simeringu (zaznaczam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, :mb: ma śmigać po szosach). Przejrzałam forum i proszę o pomoc jaki potrzebuję olej do skrzyni biegów - manualnej, WDB2020281F345128 Z 1995r. pozdrawiam Iza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group