To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Halogeny w zderzaku

MICHAL200 - 21 Październik 2013, 10:29

Camel-, tak jak Traczu wspomnial na tym zdjeciu zamontowane sa za dziurą

a ponizej zostalo podciete i jest praktycznie na rowni...


Ja i tak wole kupic te halogeny za 100zl/kpl. i co nie co sie pobawic niz te od Mustanga za 500zl. - sory ale wszystko ma swoje granice :P

TraczU - 21 Październik 2013, 11:25

MICHAL200, ale te z mustanga są brzydsze.
MICHAL200 - 21 Październik 2013, 13:08

TraczU, :D
Camel- - 21 Październik 2013, 15:25

To jak nie pasuje w dziurę to nie chcę :P
Frezu71 - 22 Październik 2013, 23:49

Ciekawe ile tej rzeźby trzeba robić przy tych światełkach z Escorta 95-00 - zarówno samej oprawy jak i przestrzeni od środka zderzaka.
Byłbym wdzięczny za zdjęcia poglądowe po wykonaniu modyfikacji. Na pewno trochę rozjaśniłoby to sytuacje i wspomogło 'znikanie' opraw z allegro ;)
W sumie szkoda, że do tej pory żadna chińska firma nie wpadła na zrobienie takich światełek, które by pasowały. Chociaż z tą ich jakością to pewnie nikt nie chciałby tego montować...

MICHAL200 - 23 Październik 2013, 21:34

Sprobowalby ktos przetlumaczyc ten tekst?? Bedzie to pomocne w montazu halogenow (korzystalem z translatora... ale ciezko cokolwiek zrozumiec...)
W trakcie montazu postaram sie zrobic fotorelacje.

"Der Einbau ist recht einfach.. Dremel in die Hand, Den alten Rahmen um ca 1,5 cm wegschneiden, Dremelfeintuning an den gerundeten Ecken des Neblers, 2 L Winkel pro Seite mit Popnieten von innen an der Stosstange befestigt (einer kürzer 5 cm und einer länger 10 cm, müssen aber an einer Seite ein wenig gekürzt werden)
anschliessen und schon ist man fertig.."



"Ich muss sagen, das ich mir zuerst, als ich den Dremel, ansetze, schon ein wenig "Schiss" und Respekt hatte, was zu versauen.. Weil abgeschnitten ist erstmal abgeschnitten..

Ich hab dann innen am Rand vom Ausschnitt ein ca 1,5 cm breites Klebeband drumrumgeklebt und dann entlang des Bandes die Flexscheibe vom Dremel angesetzt..

Feinheiten werden Mittwoch noch behoben, sodass es wirklich perfekt ist. Die Halter werd ich z.B. noch richtig mit Harz einkleben. Ab Mittwoch steht mein Baby bei nem Freund von mir, der Lacker ist mit eigener Firma (ich glücklicher) und die ganze Front wird neu gemacht.."


Mam jeszcze płaskownik perforowany, a zderzak od wewnatrz wyglada tak:

Frezu71 - 25 Październik 2013, 15:35

Tłumaczenie:

"Instalacja jest dość prosta: przytnij starą ramkę około 1.5cm używając Dremel (małe wiertełko z piłką) i wykończ wedle kształtu lampy przeciwmgielnej. Załącz 2szt L kątowych na stronę z nitami (pop rivet) od środka zderzaka (jeden krótszy 5cm i jeden dłuższy, muszą być lekko skrócone z jednej strony). Następnie podłącz i zrobione.

Muszę przyznać, że na początku bałem się, że zniszczę Dremelem, ponieważ co się utnie jest ucięte. Dałem taśmę 1.5cm szerokości i ciąłęm wzdłuż jej krawędzi.

Finetuning (wykończenie) będzie zrobione w środę. Uchwyty będą klejone żywicą, a następnie nowe malowanie."

Zbyt szczegółowy ten opis to nie jest, ale mam nadzieję, że koledze pomoże sprawnie dopasować lampki.
Liczymy oczywiście na ładną fotorelację i szczegółowy opis :)

MICHAL200 - 25 Październik 2013, 18:30

Frezu71, dzieki bardzo :D wczoraj z kumplem tylko sciagnelismy zderzak oblukalismy i trzeba sie bedzie za to zabrac w koncu. Szkoda, ze ten zderzak jest taki lipny w w202, nie to co w w201 :roll:
Frezu71 - 25 Październik 2013, 18:57

Pamiętaj, że oryginalne przeciwmgielne w głównych kloszach nie są ujęte w obwodzie testowym żarówek. Niemniej jednak podpięcie się pod te lampy może wymagać zmiany bezpiecznika. Nie wiem tylko, czy sama instalacja pociągnie dodatkowe 110W (2x 55W) więc może być wymagane podpięcie pod główne napięcie (np. z tych śrub przed skrzynką z bezpiecznikami nad lewym nadkolem) i zastosowanie przekaźników, które włączą te nowe lampy gdy np. włączane są przeciwmgielne lub długie.

Dalej można zrobić pudełeczko z przekaźnikiem na każdą stronę, który będzie załączał te lampki gdy włączysz dowolny sygnał, np. jedna lampka będzie się zapalała gdy włączysz kierunkowskaz w daną stronę, tylko do tego potrzebne są dodatkowe kondensatory podtrzymujące napięcie na cewce przekaźnika. Oczywiście odizolowane od głównego sygnału diodą.
Jak będę miał kiedyś czas to może takie coś zmajstruję.

MICHAL200 - 25 Październik 2013, 19:16

Frezu71 napisał/a:
Nie wiem tylko, czy sama instalacja pociągnie dodatkowe 110W (2x 55W)
na poczatku, podepne je pod instalacje halogenow w lampie, jednoczesnie odlaczajac te w lampie. Doswietlania zakretow tez nie bede robil, ale dzieki za wskazowki :wink:
tomek28031991 - 26 Październik 2013, 14:24

Ja mam pod długie podpięte dodatkowe halogeny dalekosiężne 2x55W, zmieniłem dwa bezpieczniki z 7,5A na 15A i wszystko jest ok. Wydaje mi się, że instalacja nie ma aż tak dużej oporności, aby grzała się. Nie czuję tego, a jest to u mnie zrobione już tak dwa lata. Tak więc myślę, że gdybyś nie odłączył przeciwmgielnych lamp przednich, to instalacja wytrzyma:)
maurycy - 26 Październik 2013, 14:42

tomek28031991, a wiesz co to jest rezystancja izolacji, pobór prądu oraz moc odbiorników (w tym przypadku żarówki) ??
co nie zmienia faktu że stare instalacje wytrzymują duże więcej bo są na grubszych przewodach ale to zawsze więcej niż powinno :)
tomek28031991 napisał/a:
Wydaje mi się, że instalacja nie ma aż tak dużej oporności, aby grzała się

w druga stronę ma dużą rezystancję :)
p.s. taki ze mnie elektryk że podstaw zapominam :P jak się pomyliłem to możecie mnie zbesztać :D

[ Dodano: 26 Październik 2013, 14:44 ]
zerknij na wszystkie połączenia także ten pod bezpiecznikami zobacz jak wyglądają

MICHAL200 - 26 Październik 2013, 14:49

ok , alenjak bede mial halogeny w zderzaku tylko wlaczone to miski mi nienzabiora dowodu, bo podwojnych halogenow miec nie mozna :p myslalem o dziennych ale beda sie pewnie czepiac a wolentego uniknac ;)
tomek28031991 - 27 Październik 2013, 22:20

maurycy napisał/a:
a wiesz co to jest rezystancja izolacji...?


Rezystancja izolacji wydaje mi się, że nie ma tutaj większego znaczenia. Bardziej obawiałbym się rezystancji rdzenia, który może mieć duży opór, zwiększyć temperaturę i stopić izolacje niż samej rezystancji izolacji:) Dopiero w efekcie problem może być z izolacją, ale to czułbym ciepło na tych kablach lub znalazł gdzieś w kostce jakieś zmiany:) O ile dobrze rozumiem całą zasadę działania.

maurycy - 27 Październik 2013, 22:43

tomek28031991 napisał/a:
Bardziej obawiałbym się rezystancji rdzenia

niema czegoś takiego :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystancja_izolacji
http://pl.wikipedia.org/w...dnoznacznienie)

chodzi o to że izolacja jest już stara gdybyś zrobił pomiar to prawdopodobnie cała inst była by do wymiany ale że to niskie napięcie to nie trzeba się martwić :D dopóki nie zwiększysz poboru prądu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group