To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Halogeny w zderzaku

tomek28031991 - 27 Październik 2013, 23:35

Nie jestem elektrykiem i nazywam to złymi zwrotami;P Dla mnie oporność a rezystancja to to samo. Mówiąc rdzeń miałem na myśli miedź w tych kablach, która ma swoją oporność. W zależności im więcej natężenia przepływa przez instalację tym więcej ciepła jest wytwarzane właśnie ze względu na oporność przewodu (nie rezystancje rdzenia xD ), która jest dosyć duża ze względu na niewielki przekrój kabelków:) Wydaje mi się że to właśnie ciepło jest problemem, który może niszczyć instalację;)
maurycy - 27 Październik 2013, 23:47

no mniej więcej :) można wszystko policzyć z mocy i przekroju :)
powiem tak osobiście bym nie podał 4 lamp na jednym kablu :)

Frezu71 - 28 Październik 2013, 00:07

To może ja się wtrącę zanim dojdzie do nieporozumień...

Prawo Ohma:
U = I * R, (napięcie = prąd * rezystancja zwana czasem opornością)

Wzór na moc:
P = U * I czyli P = U*U / R czyli P = I*I * R

Moc na rezystorze jest wprost proporcjonalna do wydzielanego ciepła.
Naszym rezystorem może tu być sam kabel, sama żarówka, lub ich suma.
Jeśli rozważamy w dwóch przypadkach kabla ten sam materiał rdzenia (np. miedź), to mniejszy przekrój = większa rezystancja.

'Silnik' (alternator/akumulator) jest stałym źródłem[1] napięcia (powiedzmy że stałego), czyli jego wartość nie zmienia się w zależności od obciążenia, a zmienia się prąd (patrz powyżej Prawo Ohma gdy U = constant (stałe) ).

Przypadek #1 (jedna żarówka, dwa różne przewody)
Rezystancja żarówki też jest stała, więc rozpatrujemy dwie różne rezystancje wypadkowe z uwagi na dwa przypadki rezystancji rdzenia, czyli rezystancji wiązki przewodzącej prąd.
W związku z tym, przy mniejszym przekroju kabla, czyli większej rezystancji, wydzieli się ogólnie mniej mocy (w porównaniu do większego przekroju czyli mniejszej rezystancji). Żarówka będzie świeciła słabiej (może niezauważalnie).

Przypadek #2 (dwie żarówki równolegle, jeden przewód)
Rezystancja przewodu jest stała (tylko przewód), natomiast zmieniamy rezystancję wypadkową (zmniejszamy rezystancję) poprzez podłączenie równolegle drugiej żarówki (w zderzaku).
Zwiększamy tym samym prąd, a co za tym idzie moc wydzielaną na przewodzie.
Gdybyśmy podłączyli żarówki szeregowo, to byłoby na nich ok 6-7V zamiast 12-14, i prąd byłby znacznie mniejszy (żarówki świeciłby leciutko).

Problem w obu przypadkach polega na tym, żeby nie przekroczyć prądu maksymalnego przewodu.

Rezystancja izolacji jest zupełnie innym zagadnieniem i nie musi tu być rozpatrywana ponieważ jej wartość (przy nieuszkodzonej izolacji) to Giga Ohmy (dużo).

[1]'Stałe źródło' - zakładamy, że silnik jest źródłem napięcia o nieskończonej wydajności ponieważ nie znamy jego rezystancji wewnętrznej więc nie mamy jak założyć spadku napięcia źródła.

maurycy - 28 Październik 2013, 09:58

chodziło mi o tłumaczenie tego bardzie proste, większość i tak nie zrozumie co napisałeś :D
tomek28031991 - 28 Październik 2013, 10:01

Frezu71, dokładnie o to mi chodziło, tylko Ty używasz mądrzejszych słów, a ja to tak łopatologicznie :D żarówki oczywiście podpięte równolegle.
raff - 28 Październik 2013, 21:17

A mnie osobiście rypka jak to podłączyć, od tego są samochodowi elektrycy żeby to działało, skupmy sie może jakie halogeny tam dopasować, z jakiego auta i jak zamontować :roll:
MICHAL200 - 13 Czerwiec 2017, 13:49

Odkopuje, znalazlem od Mustanga cleary na aliexpress :mrgreen:

https://pl.aliexpress.com/item/Case-for-Ford-Mustang-1999-2004-fog-light-halogen-fog-lamp-899-12V-37-5W-shipping/32797497521.html?spm=2114.010208.3.287.U0uwqZ&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10068_5030015_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10136_10137_519_10111_10060_10112_10113_10155_10062_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10096_10123_10189_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051,searchweb201603_2,ppcSwitch_5&btsid=5e61b0d2-9318-458f-8965-f5e58d357d24&algo_expid=4171343d-9b07-4276-8475-29405349cd7f-40&algo_pvid=4171343d-9b07-4276-8475-29405349cd7f



Zgadzaloby sie ? :)

wpr1987 - 15 Luty 2018, 17:29

Panowie :D :

1.żeby pominąć elektryka i samemu to ogarnąć to gdzie się podłączyć konkretnie żeby świeciło razem z tymi przeciwmgielnymi co są w głównym reflektorze ?Może być np plus do bezpiecznika od przeciwmgielnych ? czy nie kombinować w tą stronę i inaczej to podłączyć ?
U mnie celina polift zderzak zaś przed lift światła są takie :
http://allegro.pl/halogen...7185212839.html

2.Problem jest jeszcze z tym że to słabo się trzyma jak się wsadzi w te otwory w zderzaku, w otworze na halogen mam tylko u góry dwa zatrzaski na dole nie ma nic... jak by to najlepiej przymocować żeby nie odpadło podczas jazdy ?

Dobija mnie fakt że są halogeny ale niezbyt umiem sobie poradzić z tymi dwoma kwestiami :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group