To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Tylne zawieszenie - gumki :)

pool82 - 30 Marzec 2008, 12:03
Temat postu: Tylne zawieszenie - gumki :)
Witam!
Miałem problem a w zasadzie nadal mam z prowadzeniem :mb: na koleinach oraz przy bocznym wietrze. Przy oględzinach zewnetrznych tylne zawieszenie wydało się być ok. Myślałem ze to ewidentnie wina zawieszenia przedniego, zatem powymieniałem wszystkie czułe punkty z przodu - efekt -> niezadawalający. Wczoraj przyjrzałem się zawieszeniu tylnemu i ku mojemu zdziwieniu podczas bujania samochodu na boki dało się zauważyć lekkie luzy a nawet delikane pukania na drążkach i wybite przednie gumy na wózku :shock: Mam zamiar jak najszybciej powymieniać owe niedoskonałości tylko rodzi się pytanie: Czy da radę wymienić wszystkie gumki na 4 drążkach? Bo gumki na wahaczu dolnym wiem ze sie da wymienić i w drązku 101, a co z resztą drążków nr 116, 77 i 53 (załącznik)?? Tu tez sie da wymienić gumki?
Pozdrawiam
--
W202 220 CDI 99'

grz - 30 Marzec 2008, 17:59

Witam
Miałem luz na drążku 77 albo 116 (nie pamiętam dokładnie), w każdym razie na tym, na którym ustawia się zbieżność. I wymieniałem cały drążek. Poza tym na załączonym obrazku nie widać, żeby te drążki miały tuleje metalowo-gumowe (gumki) oznaczone osobnym numerem, więc śmiem twierdzić, że wszystkie z tych drążków wymienia się w całości jako 1 element.

pool82 - 30 Marzec 2008, 21:06

Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc. Gdzies kiedys czytalem na forum ze w tylnym zawieszeniu znajdują się 22 gumki i najlepiej je wymienic nawet w slepo. Tylko nie moge tego tematu odszukac :( Potrzebuje kogos kto to robil i da mi konkretna odpowiedz czy da rade wymienic same gumki czy nalezy wymieniac cale wahacze?
Pozdrawiam
--
w202 220CDI 99'

Nex@pl - 31 Marzec 2008, 09:47

Można wymienić same gumki - chyba że wachacze masz już w niezbyt dobrym stanie - czyt. rdza.
Budyń W210 - 1 Kwiecień 2008, 09:49

pool82 napisał/a:
Właśnie o to chodzi ze kazdy drazek ma gumki, tylko jedna ma nadany nr fabryczny i to jest wlasnie ta w ktorej ustawia sie zbieznosc.


Wymiana samej tulejki w drążku kierowniczym (element 101) jest trochę bez sensu. Drążek ma dwa elementy, które się zużywają, z jednej strony tuleja metalowo gumowa, którą można kupić w serwisie, a z drugiej przegub kulisty nierozerwalnie związany z drążkiem. Biorąc pod uwagę zbliżoną trwałość obu elementów oraz konieczność każdorazowej regulacji geometri lepiej kupić dwa kompletne drążki i je wymienić. Z pozostałymi drążkami sytuacja jest trochę inna. Na rynku można kupić bądź całe drążki, lub same tulejki metalowo-gumowe. Drążki kompletne możemy kupić w serwisie lub od uznanych producentów, natomiast tulejki, które są dostępne sa z reguły "no name" i ich trwałość w porównaniu do oryginałów jest niewielka. Sama wymiana tulejek jest też wielce problematyczna. Drążki są wykonane z profilowanej blachy i z reguły są mocno skorodowane. Próba wyciśnięcia tulejki często kończy się uszkodzeniem drążka.

Pozdr.

Al Capone - 7 Styczeń 2017, 21:23

Odgrzeje trochę już wiekowy temat bo wydał mi się najodpowiedniejszy i nie znalazłem nic lepszego o tej tematyce. Mam zamiar oddać auto na wymiane przednich i tylnych poduszek wózka. Przy okazji pomyślałem ,że pasowało by zrobić tylne zawieszenie na 0 i tu mam pare pytań. Drążek 101 i tak trzeba kupić cały koszt 200zł za obie strony. Do drążków 116,77 i 56 można dokupić tulejki Lemfordera(powiedzmy jakieś 250zł) tylko tutaj nie wiem dokładnie jakie to powinny być. Dla porównania nowy zestaw wszystkich drążków Lemfordera z nowymi śrubami to koszt 790zł. Tu jest też pytanie czy była by jakaś różnica w robocie mechaniora przy wymianie całych drążków a tulei. Narazie nic mi się więcej nie przypomina.. Jeśli ktoś zabierał się za tylne zawieszenie to uprzejmie proszę o wypowiedź :)
mariuszt0 - 7 Styczeń 2017, 21:43

Al Capone, dla mechanika na pewno lepiej wymienić cały komplet, bo wywala stare i wkłada nowe a przy tulejach musi stare wymontować, wyprasować, wprasować nowe i dopiero zamontować, więcej policzy za robotę bo dłużej mu zejdzie ale pewnie i tak wyjdzie taniej niż kpl wszystkich drążków. Jak nie masz ich skorodowanych to nie widzę problemu żeby wymienić same tuleje, w sumie jak masz trochę czasu, jakiś garaż i choć trochę pojęcia to możesz sam to rozebrać, drążki sobie wyczyścić i pomalować a później dać mechanikowi żeby przeprasował tulejki :)
wiskontii - 7 Styczeń 2017, 22:40

Al Capone, Tu kolega sprzedajie zagadaj i się dogadaj
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=416107#416107

mariuszt0 - 7 Styczeń 2017, 23:20

wiskontii, nawet nie pomyślałem :D
Al Capone - 8 Styczeń 2017, 01:21

@mariuszt0

Właśnie w tym rzecz ,że niestety nie mam garażu ani warunków na taką robotę i nie mogę też sobie pozwolić na dłuższy czas bez samochodu. W takim wypadku wiem ,że potrzeba :

Drążek 101: numer 1075001
Tuleje wahacza tą w piaście: numer 34756 01
Drugą tuleje wahacza numer 11021 01

No i co do pozostałych 3 drążków do których trzeba dobrać tulejki nie znalazłem akurat tego w ruskim EPC.

EDIT: Znalazłem schemat zawieszenia ale te tulejki nie są ujęte jako osobna część tylko całe drążki.
Takie numery znalazłem i nie wiem które są prawidłowe: 11123 01, 11233 01, 29490 01

polofix - 20 Marzec 2019, 09:22

Odgrzebuję temat. Czy wie ktoś na których wahaczach jest regulacja? Bo na fotce widzę, że podkładkę regulacyjną ma tylko jeden wahacz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group