To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Klimatronic??

patryk84 - 2 Kwiecień 2008, 14:28
Temat postu: Klimatronic??
Witam, od razu powiem, że moje pytanie jest dość... idotyczne. Ale jest spowodowane tylko tym że się tym nie interesowałem. A więc, moje pytanie jest takie. Mam w samochodzie klimatronic (takie jak na zdjęciu poniżej). Powiem odrazu że nie znam się na tym. Gdzieś słyszałem że jest to takie coś "jakby klimatyzacja". Ze ustawia się temperature i jeśli jest w kabinie zimniej to leci ciepłe powietrze i gdy temperatura dojedzie do ustalonej to się wyłącza. Coś jak klimatyzacja tylko bez schładzania powietrza. Że nie ma tej sprężarki i nie napełnia się nic. Teraz czytając forum widze że ludzie mają takie cos i mówią że to klimatyzacja. Więc jak to jest? Mam "pełną" klimatyzajcę którą trzeba ładować itp? Czy takie coś o czym słyszałem?

PS. Jeśli masz zamiar się ze mnie śmiać to pomyśl że Ty też nie wiesz wszystkiego! :)

Adaśko - 2 Kwiecień 2008, 14:33

Masz klimatyzację tylko starszy model i powinno też chłodzić powietrze, przyciskiem EC włączasz, lub wyłączasz agregat, czyli to co chłodzi. Jeżeli będziesz miał włączone EC to chłodzić nie będzie.
patryk84 - 2 Kwiecień 2008, 14:50

Aha, mam klimatyzację... fajnie :D . Tylko, jak ją obsługiwąć? Szukałem na forum i wiem że trzeba dbać o filtr kabinowy i że napełnić i coś o szczelności wyczytałem. Ale kiedy mam ją nabijać? Skąd będe wiedział że już trzeba to zrobić i na jak długo starczy takie nabijanie? (o ceny się nie pytam bo wiadomo że co warsztat to inna cena).
Adaśko - 2 Kwiecień 2008, 15:05

Jak dobry warsztat, to podłączy i wie czy nabić czy nie, szczelność też sprawdzą. Poczekaj jak się ociepli włączysz na ochładzanie i będziesz wiedział czy działa, a wtedy odwiedź warsztat na obsługę.
patryk84 - 2 Kwiecień 2008, 15:07

Aha, dzięki wielkie za pomoc, sprawdzałem i dmucha zimnem że ręce marzną :D Czyli na razie ok.
btx - 2 Kwiecień 2008, 15:08

jesli swieci sie dioda czerwona na przycisku EC (ekonomiczny) to klimatyzacja jest WYŁACZONA

jesli EC sie nie swieci to klimatyzacja powinna dzialac

to czy masz nabita zobaczysz bo bedzie lecialo zimne powietrze :) , mozesz tez zobaczyc czy sprezarka dziala, pod pompa wspomagania sie znajduje stajoac przodem do auta to po prawej na samym dole, zrob zdjecie to CI pokaze co gdzie i jak :)

do klimatyzacji wchodzi okolo 900g gazu + z 30ml oleju
usluga nabicia kosztuje do 150zl (z gazem i olejem) NIE WIECEJ JAK 150
pozdrawiam

Adaśko - 2 Kwiecień 2008, 15:12

strzałkami góra dół ustawiasz żądaną temp, wciskasz AUTO i to wszystko, jak będziesz chciał zmienić ustawienia ręcznie to ustawisz kierunek nadmuchu, siła wentylatora itd. Przycisk z symbolem szyby używa się jak zaparuje szyba z przodu, później można wcisnąć auto i znowu wraca do normy. Przycisk z symbolem auta włączasz jak smrodzi przed Tobą inne auto, zamykasz obieg wewnętrzny, przycisk 0 wyłączasz klimę.
patryk84 - 2 Kwiecień 2008, 15:14

Ok wielkie dzięku chłopaki za pomoc. A jeszcze takie pytanie, idzie teraz lato, powiedzmy że dziennie robie ok 50 km, i klima chodzi cały czas na Auto. Na ile starczy mi mniej więcej takie naładowanie? miesiąc? Rok? 5 lat? :D
Adaśko - 2 Kwiecień 2008, 15:30

Ten czynnik jak masz sprawną klimę i szczelną nie ubywa,
patryk84 - 2 Kwiecień 2008, 15:34

No to fajnie, wiem już chyba wszystko. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
Adaśko - 2 Kwiecień 2008, 15:36

Mówiąc najogólniej, jest to urządzenie podobne do lodówki w domu, lodówka też nie powinna zużywać czynnika chłodzącego. Dobrze jest raz w roku (najrzadziej) odgrzybić wloty powietrza. Dobry warsztat przy okazji obsługi Twojej klimy powinien to zrobić. Ale naprawdę poczekaj aż się ociepli byś mógł sprawdzić czy masz wszystko sprawne.
btx - 3 Kwiecień 2008, 09:20

jesli chodzi o odgrzybianie to najlepiej zaczac od parownika, ktory znajduje sie w nagrzewnicy, w tym celu aby sie do niego dostac najlepiej zrobic to od spodu auta. Obok skrzyni biegow jest taki wezyk, ktoredy skapuje woda, (powietrze sie skrapla na parowniku) i tym wezykiem wylatuje z nagrzewnicy. Dlatego wlasnie klima sie zagrzybia, bo jest tam duza wilgoc. I przez ten wezyk jest dostep prosto do parownika. Kratki na samym koncu mozna popryskac, ale najwieksza wilgoc panuje zaraz przy parowniku. Czesto nie da sie przez kratki dobrze odgrzybic klimy. Nalezy od spodu gleboko wsadzic jakas rurke i zapodac bezposrednio do srodka nagrzewnicy srodek odgrzybiajacy.

PS co do Twojego klimatronica przycisk 0 wylacza wentylator nadmuchu, czyli, ktrotko mowiac cala nagrzewnice.

Marcin13736 - 3 Kwiecień 2008, 14:44

Masz jeszcze przycisk"REST". Ogrzewanie resztkowe, czyli jak silnik jest ciepły (pow 40sz C) i masz wyłączony silnik, to po załączeniu REST włącza się pompa elektryczna i wentylator nagrzewnicy. Po wyjściu na zakupy możesz ją załączyć i jak wrócisz, to czekać będzie na ciebie cieplutkie wnętrze. Fajna sprawa zimą... Jak silnik ostygnie lub napięcie na akumulatorze spadnie za bardzo, REST się wyłączy.
Pozdrawiam

patryk84 - 3 Kwiecień 2008, 15:16

Dzięki, przydatna informacja :D fajna sprawa tylko chyba własnie ostro ciągnie z akumulatora. Ale ogólrnie pomysł fajny :)
Adaśko - 3 Kwiecień 2008, 15:23

Jeżdżę przeważnie po mieście, często zimą używałem tej funkcji i nie zauważyłem by aku nie dawał rady.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group