To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Klimatronic??

Artzgodka - 30 Maj 2008, 12:33

to wyjaśnijcie mi proszę taką, rzecz

w C 180 z klimatyzacją ręczną domyślnie wyłączony jest przycisk EC (nie świeci się) i w tedy po ustawieniu pokręteł na dół (niebieski kolor) leci zimne powietrze czyli jak by klima działa,

a po włączeniu EC (pali się na czerwono) leci również zimne powietrze może nieco cieplejsze a może mi się wydaje ale zdecydowanie czuć obciążenie silnika i jak by powietrze leciało przez inny obieg - proszę o wyjaśnienie o co tu chodzi

pozdrawiam
Artur

Adaśko - 30 Maj 2008, 12:48

Gdy włączysz EC i dioda się pali to klima jest wyłączona.
Artzgodka - 30 Maj 2008, 13:08

kurcze dziwne to ponieważ jestem przekonany ze po wciśnięciu EC (gdy się pali lampka) to wyraźnie wzrasta obciążenie silnika i leci również zimne powietrze ale jak by przez inny obieg

no cóż ale pewnie jest tak jak piszesz

pozdrawiam
Artur

Artzgodka - 2 Czerwiec 2008, 15:32

topol napisał/a:
Artzgodka, według tego co mi wiadomo, przy włączonej klimatyzacji półautomatycznej, część niebieska pokrętła to jest obniżanie temperatury, czerwona to podnoszenie temperatury a biała odpowiada za termostat bieżącej temperatury. Tak mi to wyjaśniali w ASO.
8)



z tymi kolorami pokręteł to zgadza się i jest jak piszesz no może tylko nie bardzo kumam tego o co chodzi z pokrętłem ustawionym na (biały kolor) wg. mnie jest to jak by neutral i powietrze leci takie jakie jest na zewnątrz auta i nie jest ani podgrzewane ani chłodzone ale może hasło "termostat bieżącej temperatury" właśnie znaczy to co napisałem :D

pozdrawiam
ArtZgodka

mrrocky - 2 Czerwiec 2008, 15:42

topol napisał/a:
według tego co mi wiadomo, przy włączonej klimatyzacji półautomatycznej, część niebieska pokrętła to jest obniżanie temperatury, czerwona to podnoszenie temperatury a biała odpowiada za termostat bieżącej temperatury. Tak mi to wyjaśniali w ASO.
chodzi o Tempmatic ?
sewan - 2 Czerwiec 2008, 15:45

Artzgodka napisał/a:

z tymi kolorami pokręteł to zgadza się i jest jak piszesz no może tylko nie bardzo kumam tego o co chodzi z pokrętłem ustawionym na (biały kolor) wg. mnie jest to jak by neutral i powietrze leci takie jakie jest na zewnątrz auta i nie jest ani podgrzewane ani chłodzone ale może hasło "termostat bieżącej temperatury" właśnie znaczy to co napisałem

Jeśli u ciebie jest tak jak piszesz, to po prostu masz coś zepsute, bo taka sytuacja jest nieprawidłowa.
W klimatyzacji półautomatycznej utrzymywana jest automatycznie zadana temperatura, niezależnie, czy pokrętła ustawione są na białe, niebieskie, czy czerwone pola. Od ustawienia zależy tylko wysokość temperatury mierzona przy lusterku. Środek białego pola odpowiada ok 22 °C i jeśli jest na zewnątrz jest zimniej, to przy ustawieniu na tym polu będzie grzało, jeśli jest cieplej i włączona jest klimatyzacja, to będzie chłodziło.
Jeśli na dworze jest 40 °C i ustawisz pokrętło na koniec czerwonego pola, to klimatyzacja też będzie ochładzać powietrze dochodzące z zewnątrz, a ogrzewanie się wyłączy!

topol - 3 Czerwiec 2008, 11:13

Artzgodka napisał/a:
topol napisał/a:
Artzgodka, według tego co mi wiadomo, przy włączonej klimatyzacji półautomatycznej, część niebieska pokrętła to jest obniżanie temperatury, czerwona to podnoszenie temperatury a biała odpowiada za termostat bieżącej temperatury. Tak mi to wyjaśniali w ASO.
8)



z tymi kolorami pokręteł to zgadza się i jest jak piszesz no może tylko nie bardzo kumam tego o co chodzi z pokrętłem ustawionym na (biały kolor) wg. mnie jest to jak by neutral i powietrze leci takie jakie jest na zewnątrz auta i nie jest ani podgrzewane ani chłodzone ale może hasło "termostat bieżącej temperatury" właśnie znaczy to co napisałem :D

pozdrawiam
ArtZgodka


MOIM ZDANIEM jeżeli doprowadzisz temperaturę do żadanego poziomu przesuwasz pokrętło na białe pole i jest ona utrzymywana na takim poziomie - niezależnie od temperatury na zewnątrz.

[ Dodano: 3 Czerwiec 2008, 11:15 ]
sewan, muszę sprawdzić, ale wydaje mi się, iż nie masz racji, tak jak mówisz to było w W124 (tam miałeś naniesione wartości na pokrętle). To jest tylko moja opinia i mogę się mylić.... :mrgreen:

[ Dodano: 3 Czerwiec 2008, 11:17 ]
mrrocky, tak.

mrrocky - 3 Czerwiec 2008, 11:20

Cytat:
mrrocky, tak.
no ja mam wlasnie Tempmatic i... jak wlacze klime to chlodzi, moge dac na maxa na czerwone pole i klima dziala caly czas tak samo. Regulacja temperatury jest tylko gdy klima jest wylaczona (wtedy wiadomo bez chlodzenia).
sewan - 3 Czerwiec 2008, 12:04

topol, zasada działania klimy półautomatycznej jest identyczna w W202 i w W124. Zresztą, to wszystko, o czym pisałem jest przecież opisane w instrukcji.....
topol - 3 Czerwiec 2008, 15:56

sewan, dlatego napisałem sprawdzę, nie mam przy sobie instrukcji, a "z głowy" nie pamiętam instrukcji. A jak napisałem, to tylko moja opinia i mogę się mylić, nie jestem alfą i omegą :mrgreen:
Artzgodka - 3 Czerwiec 2008, 17:16

no topol to co piszesz o klimie i utrzymywaniu temperatury było by fajne ale niestety tak nie jest :?

jeśli się mylę proszę mnie poprawić ale czy jest tak, że po włączeniu EC (pali się lampka) klima działa bardziej ekonomicznie jeśli chodzi o spalanie, że jednak mniej obciąża silnik ale mimo wszystko trochę chłodzi powietrze

artzgodka

jjankiello - 3 Czerwiec 2008, 18:23

Stoi w instrukcji napisane, ze niezależnie od wersji klimy, wciśnięcie przycisku EC i zaświecenie czerwonej diody powoduje prace układu BEZ ZAŁĄCZANIA SPRĘŻARKI.

Można to zresztą sprawdzić wzrokowo obserwując sprzęgło sprężarki w ciepły dzień, ustawiając temp na min i załączając EC.
Jak sprężarka chodzi, to cale kolo napędowe sie kreci, przy wyłączonej sprężarce przednia część kola (sprzęgło elektromagnetyczne) stoi w miejscu.

Daniel - 3 Czerwiec 2008, 20:24

moja osobista opinia jest taka, ze w tym przypadku MB chyba nie do konca przemyslal rozwiazanie wylaczania klimatyzacji, poniewaz:

- zapalenie sie kontrolki najczesciej oznacza uruchomienie danego urzadzenia a nie jego wylaczenie
- po drugie - czerwony kolor najczesciej oznacza awarie - no coz, byc moze dla niektorych brak klimatyzacji wlasnie to oznacza ;)

i dlatego sporo osob blednie interpretuje wskazania przycisku - a przeciez MB jest znany z wzorcowej ergonomii

nobody is perfect :)

oliva - 3 Czerwiec 2008, 20:54

Daniel napisał/a:
- zapalenie sie kontrolki najczesciej oznacza uruchomienie danego urzadzenia a nie jego wylaczenie


tylko weź pod uwagę , że ten przycisk oznacza tryb EC onomiczny i dlatego włączając go zapala się lampka. W naszych :mb: nie ma jako takiego przycisku do włączania klimy jak np.AC

Daniel - 3 Czerwiec 2008, 21:06

oliva napisał/a:
Daniel napisał/a:
- zapalenie sie kontrolki najczesciej oznacza uruchomienie danego urzadzenia a nie jego wylaczenie


tylko weź pod uwagę , że ten przycisk oznacza tryb EC onomiczny i dlatego włączając go zapala się lampka. W naszych :mb: nie ma jako takiego przycisku do włączania klimy jak np.AC


i dlatego wiekszosc osob mylnie interpretuje dzialanie przycisku - gdyby jego funkcja byla oczywista, to nikt by nie musial pisal na ten temat tylu postow



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group