To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury

asziatko - 23 Styczeń 2017, 18:47

MateM, zobaczę jak będzie jutro, spróbuje ściskać węże czy nie idą do zbiorniczka bańki powietrza.
perzu126 - 23 Styczeń 2017, 19:15

No widzę, kolejny problem. Jak Asziatko wmówi sobie, że moze układ jest zapowietrzony to za chwilę będzie jeszcze uszczelkę pod głowicą wymieniał. Dla pewności można po 10km jazdy odkręcić korek zbiorniczka i i posłuchać ile powietrza ucieknie. Będzie pewnie jakieś psiknięcie i tyle.
wiskontii - 23 Styczeń 2017, 19:25

asziatko napisał/a:
nie idą do zbiorniczka bańki powietrza.


A POCO :shock:
Układ Mercedesa sam się odpowietrza

Niedzwiad - 23 Styczeń 2017, 20:23

asziatko napisał/a:
Jazda z tekturą po wymianie też nie dała nic, wskazówka dygnie tylko do pierwszej kreski.

Czyli czujnik temperatury, albo wskaźnik do wymiany. Nie możliwe to jest żeby benzyna po 24 kilometrach temperatury nie osiągnęła przy sprawnym termostacie, nawet gdyby milion wentylatorów na nią było skierowanych.
Zrozumiałbym, gdybyś w mróz jechał na gazie i miał ogrzewanie na full włączone, wtedy pomimo sprawnego termostatu niektóre konstrukcje nie potrafią się dogrzać, chociaż z tego forum wynika, że Mercedes nie ma takich problemów.
Uczucie ciepła w środku może zależeć od tego co Ci termometr silnika pokazuje, a może gdzieś masz jakiś przewiew o którym nie wiesz i przez to rzekomo jest chłodniej niż wcześniej.

Pioterek - 23 Styczeń 2017, 21:33

Czytajcie te 9 stron i uczcie się: czasem warto jednak pojechać do mechanika, taniej wyjdzie i przede wszystkim szybciej :P . Diagnoza przez forum jest zajebista, ale możliwości jasnowidzenia z klawiatury jednak ograniczone :mrgreen:
Moja szklana kula widzi coraz wyraźniej, że czujnik szlak trafił :mrgreen:
Ale nie można wykluczyć kartonu, wisco, dziury w bloku lub też wycieku płynu na piątym cylindrze :mrgreen: :) :wink:

Abdul - 23 Styczeń 2017, 21:49

Pioterek, no wiesz co :P Takie diagnozy :P
asziatko - 23 Styczeń 2017, 23:03

Z tego co kojarzę rok temu zimową porą żeby nie dogrzał się MB u mnie. Poza tym to dość szybko się nagrzewał z tego co pamiętam po przejechaniu 2 - 3 km już miałem prawie 80*C.

To się stało nagle Koledzy tak jak pisałem wcześniej, ni stąd ni zowąd wskazówka nie pokazywała 80*C, wróciłem z Sylwestra, miała ten niuans jeszcze że dygła do pierwszej kreski po zgaszeniu MB i przekręceniu zapłony po 10 sekundach była już niżej co nie ma technicznej opcji żeby tak szybko się wyziębił silnik.

Po wymianie i wymianach termostatu tyle tylko że wskazówka trzyma swój pułap jak wyłączę MB i włączę zapłon po 10 sek. czy 1 minucie wskazówka pokazuje jak było przed wyłączeniem.

Brałem taką ewentualność także właśnie tego czujnika co pisze o nim Niedzwiad, tego jedno pinowego co jest co pokazuje temperaturę na zegarze.

Być może on tylko się popsuł, a szukane było termostat to tam to. Ale wiadomo do czegoś trzeba zacząć.

Przy okazji zapytam kupując taki czujnik jaki kupić jaki polecacie?.

Ja póki co Wiecie chwytam się czujnika i tego wiska, termostat można wykluczyć jak został kolejny założony i tak samo jest.

Niedzwiad,

Cytat:
Uczucie ciepła w środku może zależeć od tego co Ci termometr silnika pokazuje, a może gdzieś masz jakiś przewiew o którym nie wiesz i przez to rzekomo jest chłodniej niż wcześniej.


Całkiem możliwe że tak jest jak wskazówka pokazuje raptem 60*C - 65*C to ciepłe powietrze jest takie jakie jest nie jest jak dawniej kotłownia dosłownie była.

Pioterek, Niedzwiad,

Cytat:
Nie możliwe to jest żeby benzyna po 24 kilometrach temperatury nie osiągnęła przy sprawnym termostacie, nawet gdyby milion wentylatorów na nią było skierowanych.


nie krytykuje tu nikogo, może ktoś z Was także jest mechanikiem ale uwierz mi u kogo bym nie był w swojej okolicy, ba mieście to każdy chwyta się tego wiska żebym zrozumiał że jak mi dmucha taki pęd powietrza ze śmigła plus jazda i zabieram powietrze do środka to wszystko chłodzi, śmigło wieje na termostat, na węże i dla tego tak jest że nie dogrzeje silnika. To są słowa, stwierdzenia mechaników.

perzu126 - 24 Styczeń 2017, 01:48

Pioterek, dawno Cie nie było, ale wróciłeś i do tego w formie z uszczypliwymi komentarzami :mrgreen:
Niedzwiad - 24 Styczeń 2017, 10:40

asziatko napisał/a:
żebym zrozumiał że jak mi dmucha taki pęd powietrza ze śmigła plus jazda i zabieram powietrze do środka to wszystko chłodzi, śmigło wieje na termostat, na węże i dla tego tak jest że nie dogrzeje silnika

To zrozum wreszcie, że jakbyś miał sprawny termostat, który miałby chłodzenie, to jeszcze szybciej by Ci się silnik nagrzewał, bo temperaturę cieczy miałbyś 87, czyli pełne otwarcie termostatu, ale wg Twoich mechaników i Ciebie termostat jest chłodzony wentylatorem, więc załóżmy, że temperatura cieczy, które do niego dochodzi jest mniejsza o 5 stopni (kurwa co ja za brednię piszę), więc tak naprawdę temperatura cieczy w bloku silnika musiałaby mieć z 92 stopnie, żeby termostat otworzył się całkowicie.
Wymontuj i zagotuj termostat i jak zacznie się otwierać przy 60 stopniach to wszystko będzie jasne, że jest do dupy, a wskazania zegara są prawidłowe, bo przy tak niskiej temperaturze otwarcia i pracującym wentylatorze to Ty na pewno temperatury nie uzyskasz.

lech149 - 24 Styczeń 2017, 13:18

Asziatko
Tak dla jasności : temperatury nie masz na wskażniku i w kabinie ? Zmiana czujnika podniesie Ci ewentualnie temperaturę na wskazniku , ale w kabinie już nie . :D Tak myślę .

Niedzwiad - 24 Styczeń 2017, 15:10

lech149 napisał/a:
Zmiana czujnika podniesie Ci ewentualnie temperaturę na wskazniku , ale w kabinie już nie

Ja zakładam, że brak temperatury w kabinie to takie placebo z patrzenia na termometr, który nie wskazuje 80 stopni tylko około 60, lub awaria systemu wentylacji, a temperatura silnika jest jednak w porządku.
4 nowe niesprawne termostaty?

asziatko - 26 Styczeń 2017, 19:19

Koledzy sprawa u mnie wygląda tak.

Nabyłem nowe wisko (nie regenerowane, nie ze szrotu) tylko nowe oczywiście zamiennik


Kliknij By Powiększyć

Owszem działa/funkcjonuje inaczej jak tam to co było fakt faktem prawie na rozwaleniu.

Ale do czego zmierzam. Kupienie wiska to nie było taki problem ale zmienić go już okazało się nie co problemem. Hm... głównie chodzi o koszt. Za odkręcenie kluczem 36 brać 100 zł :shock: ?. Nie nie, poczytałem co jak zrobić i łatwiej jest to wymienić jak jeszcze termostat.

Odkręcić, wyciągnąć, odkręcić (4 śruby) od śmigła, zakręcić. Pracy raptem z 30 minut.

Ale co... . Mimo wymiany wiska, ostatniego termostatu poprawy nie ma. Dalej jest jak była wskazówka, nie dobije do 80*C, no może jest nie co cieplej w kabinie i to wszystko.

wiskontii - 26 Styczeń 2017, 20:22

asziatko, Okej sprawdź jeszcze pomkie cyrkulacji ona nadaje obieg do kabiny a przed pompka jest jeszcze zaworki poprawej stronie.
Wisko słabiej kręci :?:

Niedzwiad - 26 Styczeń 2017, 21:23

asziatko, a ile by Cię kosztowało zagotowanie termostatu, który masz aktualnie założony? Jak go zagotujesz i zacznie się otwierać przy 60 stopniach, to będziesz miał diagnozę.
asziatko - 29 Styczeń 2017, 13:40

wiskontii, a gdzie szukać dokładnie pompki o której wspominasz?.

Wisko kręci się słabiej, dużo słabiej, nie ma takiego rozmachu jak tam to, tu nie ma porównania, to nowe wisko nie obróci w ręku, albo z trudem obruci, a tam to to w palcach idzie obracać.

Niedzwiad, nic nie kosztuje, ale już z tego wszystkiego nie wziąłem i nie odkręciłem termostatu żeby zagotować go.

Koledzy, co się okazało... . To że powodem tego wszystkiego, całego zamieszania był i jest termostat.

Te wszystkie termostaty co kupiłem były owszem do W202 ale do wersji bez klimy, a to ma podobno znaczenie.

Dopiero wczoraj do tego dotarłem że szczegół ale bardzo znaczący.

Wisko że zostało przy okazji wymienione to o tyle lepiej ale wszystko tu zależy od termostatu. Ma być do wersji z klimą dla numeru A111 203 0875.

Ot to cała zagdaka jak okaże się że był to nie odpowiedni termostat.

I teraz tu prośba do Was, jaki odpowiedni już termostat zakupić żeby był raz a dobry dedykowany pod mojego MB?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group