To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury

Muciek - 9 Styczeń 2017, 18:56

asziatko, jaki termostat kupiłeś?
asziatko - 9 Styczeń 2017, 19:01

Niedzwiad, a zdradź mi jeszcze czy karton mam dać na całą chłodnicę?. Wyciąć tak żeby był na całej chłodnicy?.

Niedzwiad, jak założę karton to jak nie złapię temperatury, będzie temperatura taka jak bez kartonu to wówczas jaki będzie rezultat?.

[ Dodano: 9 Styczeń 2017, 19:04 ]
Muciek, został założony dokładnie taki termostat jak tu http://www.autoczescionli...ve-7983794.html .

Niedzwiad - 9 Styczeń 2017, 19:52

Dawaj na całą chłodnicę, będziesz szybciej efekt widział, lub jego brak. Jak nie będzie ciepła to znaczy, że problemem najprawdopodobniej nie jest termostat.
Jedyne co mi do głowy przychodzi, ale to tylko moje domysły, bo nigdy z czymś takim się nie spotkałem jest możliwość za dużego reduktora w instalacji gazowej. Na jaką moc masz reduktor?
Niech się ktoś obeznany w lpg wypowie, ale na chłopski rozum, reduktor obsługujący 250KM musi więcej rozprężyć gazu niż ten do 150KM. Jeżeli więcej gazu rozpręża, to potrzebuje więcej energii, czyli powrót z niego będzie mocno wyziębiony. Tylko pisałeś, że na benzynie również temperatury Ci nie łapie, a to moją tezę już wyklucza.
Ogólnie to filozofii tu nie ma. Dobry termostat i sprawny układ chłodzenia nie powinny się zachowywać tak jak u Ciebie.

wiskontii - 9 Styczeń 2017, 20:04

Powiem tak jak termostat puszcza to karton nie pomoże satermostaty które otwieraja sie w granicach 78st i 82st
asziatko, czemu pzałowałeś i nie kupiłeś Wahler
http://www.iparts.pl/czes...79-427587d.html

Niedzwiad - 9 Styczeń 2017, 20:10

Do sprawdzenia czy nowy termostat działa poprawnie powinien wystarczyć. Silnik będzie się grzał dłużej niż na sprawnym termostacie, ale w końcu się nagrzeje do tych 80.
amq - 9 Styczeń 2017, 20:17

Hej, założyłem dzisiaj nowy termostat ,Wahler, 87 C otwarcie- i taki u mnie był od 98r., za 86pln. ASO wołało 190pln i kilka dni czekania. Jest znakomicie - wskazówka stoi na 80 stopniach. Żeby tak wsystko stało za 86 pln :D Pozdrawiam amq
asziatko - 9 Styczeń 2017, 20:21

Niedzwiad, właśnie dla tego jeździłem na Pb tylko żeby zobaczyć jak będzie. I czy na LPG czy na Pb jest to samo, tak samo się wskazówka zachowuje. Także że tu coś od LPG nie miało by znaczenia.

Spróbuje z kartonem, wytnę na całą chłodnicę i zobaczę jaki efekt będzie.

wiskontii, przyznam że nie miałem do wyboru Wahler nic a nic. A ten co kupiłem TRUCKTEC AUTOMOTIVE jest coś nie zbyt?.

wiskontii, piszesz że są termostaty które otwierają się w granicach 78st i 82st ten co ja kupiłem ma deklarowanie że otwiera się

Cytat:
Temperatura otwarcia [°c]: 87


To przy takiej temperaturze się dopiero otworzy?.

Moją teorią jest to że temperatura otoczenia + właśnie latające ciągle wisko co jak by nie było notabene chłodzi cały czas, doprowadza do takiego efektu że silnik nie osiąga temperatury 80C, a tym samym powietrze z nawiewów jest takie jak by lekko ciepłe, a nie gorące.

amq, o widzisz a u mnie nadal poniżej 80C i to dość sporo.

Niedzwiad - 9 Styczeń 2017, 20:26

asziatko napisał/a:
Moją teorią jest to że temperatura otoczenia + właśnie latające ciągle wisko co jak by nie było notabene chłodzi cały czas, doprowadza do takiego efektu że silnik nie osiąga temperatury 80C

Gdyby powiewy wiatru mogły tak znacząco ochłodzić Twój silnik, to układ chłodzenia cieczą byłby w nim niepotrzebny. Niemiec wstawiłby dwa szybkie wentylatory i miałbyś jednostkę chłodzoną powietrzem niczym w starych 911.

asziatko - 9 Styczeń 2017, 20:29

Niedzwiad, coś w tym jest, dlatego takie teoretyczne założenie napisałem.

Brałem jeszcze pod uwagę wskazówkę ale nie bardzo też ta teoria by miała rację bytu z racji że nawet jak by wskazówka była padnięta to był by nadmuch cieplejszy, a tu powiedzmy że nadmuch jest adekwatny do wskazań temperatury.

wiskontii - 9 Styczeń 2017, 20:38

asziatko, nie możliwe aby otworzył się poniżej 80st kolega wyzej kupił znznz firme i jest zadowolony
Sprawdz tak ,zapal gnoja na benzynie i macaj Górny waz co idzie od termostatu jak zacznie się robić ciepły to zobacz jaka masz tem.

I dopowiem w tym okresie nie interesuj sie wisko ONO jest teraz zbędne

asziatko - 9 Styczeń 2017, 21:00

wiskontii, jutro zapale na Pb na parkingu żeby popykał sobie i obadam węża tego grubego, górnego co idzie do termostatu. I dam znać co i jak, zrobię zdjęcie temperatury jak wąż będzie robił się ciepły.

Na razie wisko zostawiam w spokoju.

wiskontii, czyżbyś miał jakieś przypuszczenie/tezę co to może być?.

amq - 9 Styczeń 2017, 21:12

Link do animacji - na jakiej zasadzie pracuje termostat. https://www.youtube.com/watch?v=dmI3uAqWP0o
asziatko - 9 Styczeń 2017, 21:22

amq napisał/a:
Link do animacji - na jakiej zasadzie pracuje termostat. https://www.youtube.com/watch?v=dmI3uAqWP0o


Dzięki za linka, powiem że zobrazowane jest dokładnie nie da się ukryć łącznie z wykresem temperatury i jadącego samochodu.

Jak na wstępie zauważyłem póki nie osiągnie odpowiedniej temperatury to wisko się nie kręci. Termostat się otworzy po osiągnięciu swojej temperatury otwarcia.

Czyżby ten termostat co jest zmieniony u mnie także był padnięty?. Hm... . Jutro jeszcze sprawdzę węża jak pisał wiskontii.

wiskontii - 9 Styczeń 2017, 21:30

asziatko, to masz odpowiedz,kolega amq, zobrazował to dokładnie wiem jaki jesteś niedowiarek i musisz mieć na tacy ---skoro otworzy się poniżej 80 to do reklemacji
asziatko - 9 Styczeń 2017, 21:45

wiskontii, aż tak na tacy to może nie :D ale czepiłem się tego wisko że schładza wszystko swoim ciągłym "wiatrem".

A teraz jak stwierdzić że otworzy się poniżej 80 stopni?. Tym jak wąż robi się ciepły?.

Inną sprawą jest to że nowy termostat i może być już wadliwy :? .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group