To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - zamiana oleju

DarekGA - 17 Kwiecień 2008, 18:33

A jaki kolega proponuje przebieg od którego powinno przechodzić się na półsyntetyczny? Raczej jest zasada, że w silnikach z turbiną nie powinno się używać olejów mineralnych ze względu na ekstremalne warunki pracy turbiny, która tym olejem jest też smarowana. Wielu z nas mających silniki z turbinami i przebiegi ponad 250-300 tys km jeździ na syntetyku i pólsyntetyku wszystko jest OK. Zmieniajmy więc olej systematycznie bez względu na przebieg i lejmy zalecane syntetyki i półsyntetyki a :mb: z turbiną będą odwdzięczać się długą bezproblemową ekspolatacją.
MACIEK1986 - 17 Kwiecień 2008, 18:50

Może i masz rację. Tylko moje autko ma około 250 tys. km przebiegu. A z moich informacji tylko wiem ze na 200 tys był wlany olej syntetyczny i wole wlać teraz półsyntetyk, gdyż nie wiem czy w tej przerwie ktoś już właśnie takowego oleju nie wlał.
Camel- - 17 Kwiecień 2008, 19:42

No a jak wlał to co się niby może stać?

Jak Ci olej bierze olej to prawda taka, że można dalej śmiało lać syntetyka, tylko prawda taka czy już wtedy warto, jak silnik ma niedaleką drogę do generalki? ;)

Daniel - 18 Kwiecień 2008, 10:47

MACIEK1986 napisał/a:
A czy to nie jest tak, że od pewnego przebiegu powinno sie wlewać już półsyntetyk ????


nie ma takiej reguły, zresztą temat "olejowy" już był tak wiele razy eksploatowany na tym forum, że chyba nie ma sensu ponownie go odgrzewać

mam dla ciebie jedna rade: skoro nie masz pewności na jakim oleju silnik był eksploatowany (w jakiej klasie lepkości) to poszukaj oleju o lepkości 10w/40 o możliwie najwyższej JAKOŚCI - dla silników benzynowych to będzie w tej chwili klasa SL. Wtedy będziesz miał pewność, że silnika nie "rozszczelnisz" a jednocześnie jego ochrona będzie możliwie najwyższa jaka mogłeś dać. i to wszystko :)

oczywiście to co napisałem jest sporym uproszczeniem, które można by rozwijać w nieskończoność - firmy olejowe zrobią wszystko, żeby nam namącić w głowie ;)

mało kto wie, że kupując olej 10W/40 w zalezności od producenta może to byc olej całkowicie syntetyczny jak i mineralny :) a wszystkim się wydaje, że to tylko i wyłącznie półsyntetyk

MACIEK1986 - 18 Kwiecień 2008, 16:01

No i właśnie taki olej będę wlewał. Dokładnie jest to SHELL HELIX PLUS 10W40. Z tego co wiem to taki olej jest dydykowany do mercedesa .
Daniel - 18 Kwiecień 2008, 16:06

MACIEK1986 napisał/a:
No i właśnie taki olej będę wlewał. Dokładnie jest to SHELL HELIX PLUS 10W40. Z tego co wiem to taki olej jest dydykowany do mercedesa .


zyczę ci wielu kilometrów i niewielu dolewek :)

Camel- - 18 Kwiecień 2008, 16:16

MACIEK1986, dokładnie, jest dedykowany dla silników CDI - od nowości na takim jeżdzą :)
MACIEK1986 - 18 Kwiecień 2008, 16:49

Hmm z tego co wyczytałem na stronie Shella to nie tylko do silników CDI. Cytat ze strony poniżej:


Shell Helix Plus, Shell Helix Diesel Plus

Olej silnikowy na bazie syntetycznej



Najwyższej jakości olej silnikowy na bazie syntetycznej. Zapewnia doskonałą ochronę silnika i wydłuża jego żywotność. Dzięki zastosowaniu specjalnego pakietu dodatków, olej ten zachowuje niezmienne właściwości oraz skutecznie usuwa najtrwalsze osady, utrzymując wyjątkową czystość silnika w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji. Zapewnia doskonałą ochronę wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz Diesla w samochodach osobowych, także z turbodoładowaniem.



Klasy jakości Shell Helix Plus: ACEA A3/B3, API SL/CF, BMW (Special Oil), VW 500.00, VW 502.00, VW 505.00, MB 229.1, Peugeot/Citroën PSA E i D, JASO „SG”, silniki japońskie, Rover - zatwierdzony

Klasy jakości Shell Helix Diesel Plus: ACEA B3, API CF, MB 229.1, VW 505.00, Peugeot/Citroën PSA D, BMW (Special Oil), Rover - zatwierdzony

Aloiz - 18 Kwiecień 2008, 19:15

Ja dziś bylem na wymianie oleju w Skrzyni biegów(manual) i tylnym moście...... Całość kosztowała mnie 150 zl..... do skrzyni był zalany oryginalny olej :mb: do mostu tak samo.... Za ile tys. km znów wymienić olej w tych podzespołach :?:
Daniel - 18 Kwiecień 2008, 20:19

Ziola napisał/a:
Ja dziś bylem na wymianie oleju w Skrzyni biegów(manual) i tylnym moście...... Całość kosztowała mnie 150 zl..... do skrzyni był zalany oryginalny olej :mb: do mostu tak samo.... Za ile tys. km znów wymienić olej w tych podzespołach :?:


nie wiem po co wymieniałeś olej w tych podzespołach - MB nie przewiduje wymiany

infosoft - 18 Kwiecień 2008, 21:01

Ziola napisał/a:
Ja dziś bylem na wymianie oleju w Skrzyni biegów(manual) i tylnym moście...... Całość kosztowała mnie 150 zl..... do skrzyni był zalany oryginalny olej :mb: do mostu tak samo....


czy robiłeś to w ASO ?

Aloiz - 18 Kwiecień 2008, 21:17

Nie,... W zakładzie specjalizującym sie w :mb: , właścicielami zakładu są byli pracownicy serwisu :mb: ... goście znają sie na robocie, wymiana szybka i fachowa... 8)
giet - 19 Kwiecień 2008, 00:07

Ziola napisał/a:
Całość kosztowała mnie 150 zl.....

Rozumiem , że te 150 zł za robociznę?
Ile za olej płaciłeś i jakim zalałeś zarówno most i skrzynie? Ile litrów poszło? Pytam, bo też mnie to czeka...

Pozdrawiam

Aloiz - 19 Kwiecień 2008, 07:35

Do skrzyni wlałem oryginalny olej :mb: do skrzyń manualnych... weszło ponad litr (1.2 - 1.3 l ), a do mostu weszło coś kolo litra..... tez :mb: , zapłaciłem tylko za oleje ..... wymiana była w cenie olei..... czyli 150 zł....
giet - 19 Kwiecień 2008, 09:36

Ziola napisał/a:
Do skrzyni wlałem oryginalny olej :mb: do skrzyń manualnych... weszło ponad litr (1.2 - 1.3 l ), a do mostu weszło coś kolo litra..... tez :mb: , zapłaciłem tylko za oleje ..... wymiana była w cenie olei..... czyli 150 zł....


Dzięki Kolego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group