To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Wymiana oleju w ASB 722.6

perzu126 - 19 Luty 2013, 10:23

Co do pomiaru ilości oleju w ASB w serwisie robia to gratis :wink: Kolega wymieniał olej w ASB w W203 i oprócz metody na linkę chciał mieć pewność, że jest ok. W prywatnym warsztacie zajmującym sie naprawą Mercedesów za "włożenie" bagnetu powiedzieli 80zl :shock: . Zadzwonił do Frączaka do Wrocławia i pan powiedział z obużeniem, że gratis jest sprawdzenie, bo jak niby można kasować za takie coś...
FaZi_Fr - 11 Wrzesień 2014, 21:29

Drodzy forumowicze, proszę o pomoc bo już sam NIC nie wiem....

pół dnia spędziłem nad szukaniem oleju do mojej ASB. Właśnie kupiłem w Michałowicach automatyczną skrzynię, bo moja już całkowicie powiedziała papa. Mechanicy tam pracujący polecili, żebym wlał olej DEXRON III i będzie wszystko super. Czytając w tym temacie, stwierdziłem, że może jednak olej spełniający normę 236.14?

zastanawiam się nad tym olejem.
http://allegro.pl/ravenol...4513836750.html

czy będzie to dobry wybór?

oznaczenia skrzyni : 722.616.0

proszę o jakieś porady bo już nawet nie wiem jak się nazywam :(

maurycy - 11 Wrzesień 2014, 21:45

to weź taki :)
http://allegro.pl/olej-do...4511281975.html
będziesz miał na płukanie od razu :D

FaZi_Fr - 11 Wrzesień 2014, 22:06

co mam przez to rozumieć? :)
Pioterek - 11 Wrzesień 2014, 22:06

FaZi_Fr, było już na forum wiele razy o tym. W skrócie MB obecnie zaleca do skrzyń 722.6 olej z normą 236.14, ale jak wlejesz z poprzednią normą 236.12 tez będzie dobrze.
Ten olej co podałeś wydaje się ok i jest na liście olejów mających aprobatę MB, ale jest tez tam kilka innych np. Mobil ATF 134, który podał maurycy.
Oto lista: http://bevo.mercedes-benz.../236.14_de.html
Ja polecam ze swojej strony Fuchs Titan ATF 4134: http://allegro.pl/fuchs-a...4562068069.html

FaZi_Fr - 11 Wrzesień 2014, 22:12

no i właśnie o takie coś mi chodziło :) dzieki wielkie Pioterek !
patrzyłem normy oleju Dexron III i posiada 236.9 więc od razu go wykluczyłem...
porywając się na zakup sprawnej skrzyni, chce zrobić to RAZ i mieć święty spokój na jakiś czas...

Muciek - 1 Lipiec 2015, 15:24

Odświeżę trochę wątek, a mianowicie muszę na dniach dolać oleju, bo obecnie wycieka mi z węża i jest go coraz mniej. Wąż będzie wymieniony niedługo a wraz z nim dolewka oleju. Kupiłem 2L oleju SWAG, czyli FEBI z normą na opakowaniu MB236.14, ale kupowałem w Gordonie i tam w ich bazie pokazywało, że ten olej ma również normę .10 i .12. Teraz pytanie czy jechać go ewentualnie wymienić, tylko oni nie mieli innego z wyższej półki poza tym czy on faktycznie ma normę .10 i .12 też a na opakowaniu po prostu jest napisane tylko .14? Wygląda tak:


wiskontii - 3 Sierpień 2015, 21:01

A ja od siebie dorzucę miarka do skrzyni 5-stopniowej kupiona za 20zł

Mors - 4 Sierpień 2016, 20:50

Panowie mam pytanie-zagwózdkę :)

Wyczytałem w temacie, że korek spustowy z kowertera zlikwidowano 22.09.1999, od numeru skrzyni 1772285. Moja Celina 1szą rejestracje miała w kwietniu 99r, a numer skrzyni wg EPC tj. 722614 01 439406. Czyli wychodzi na to, że u mnie korek powinien być. Dzisiaj chciałem sprawdzić "na żywo" czy jest i ku mojemu zaskoczeniu nie widziałem. Założyłem klucz 27 na koło pasowe i pomału kręciłem, lecz nie znalazłem korka spustowego w konwerterze...no chyba, że źle szukałem. Macie może zdjęcie jak on wygląda i gdzie go szukać?

wiskontii - 4 Sierpień 2016, 21:04

Mors, Prosze
http://olx.pl/oferta/sprz...html#2dae9226cd

Mors - 4 Sierpień 2016, 21:51

wiskontii, tutaj na zdjęciu jest widoczny elegancko. Ja patrzyłem przez dwa prostokątne otworki od spodu skrzyni i niestety nie wyczaiłem go :/

Ktoś jest w stanie wytłumaczyć brak korka u mnie? Gdzie wszystko wskazuje na to, że powinien się tam znajdować?

wiskontii - 4 Sierpień 2016, 22:33

Mors, Wniosek z tego ze Niemcy nie są tak dokładni-----Nie pierwszym jesteś ze nie masz korka spustowego,a powinien być
Mors - 5 Sierpień 2016, 07:25

Teraz rozumiem, że sprawa wymiany oleju się komplikuje? Wymieniać hmm 4-5 litrów oleju i mieszać go ze starym olejem jest sens?
Czy w przypadku braku korka spustowego w grę wchodzi tylko dynamiczna wymiana?

Daniel - 6 Sierpień 2016, 20:41

Mors, wiskontii, być może w toku eksploatacji skrzynia została wymieniona lub same sprzęgło hydrokinetyczne. Dla pewności (choć w sumie nie ma już w tej chwili większego znaczenia) można sprawdzić, czy numer skrzyni w samochodzie jest ten sam co wg. VIN.


Co do samej wymiany. Jest sens wymienić jedynie cześć oleju - sprawdzisz jak wyglada skrzynia od środka (czy nie ma w misce opiłków, itp.), wymienisz olej, uszczelkę i (przede wszystkim) gniazdo elektryczne.

Szukaj tylko dobrego oleju w klasie 236.14 - najlepiej oryginalny.

perzu126 - 7 Sierpień 2016, 09:06

U mnie w CLK jest tak samo. Korek powinien być a jest... zaspawany. :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group