To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Świece

JB - 23 Kwiecień 2008, 14:42
Temat postu: Świece
Witam. Ostatnio usłyszałem u jednego z mechaników, że świece żarowe należy co jakiś czas (chyba podał 30 tys km) wymieniać - mimo że są jeszcze dobre. Wprawdzie powiedział że nie trzeba ich wymieniac, ale wykręcać, ale skoro już wykręcamy to możnaby je wymienić. A trzeba tak robić bo podobno często zdarza sie że zapiekają sie na gwincie i wtedy trzeba trzeba ściagać cała głowicę czy cos tam (nie znam się).
Czy rzeczywiście tak jest?

Daniel - 23 Kwiecień 2008, 17:45

chyba pomyliles swiece zarowe z zaplonowymi

albo twoj mechanik - ktorys z was sie myli

sewan - 23 Kwiecień 2008, 18:24
Temat postu: Re: Świece
JB napisał/a:
Czy rzeczywiście tak jest?

Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie.

Daniel - 23 Kwiecień 2008, 18:29
Temat postu: Re: Świece
sewan napisał/a:
JB napisał/a:
Czy rzeczywiście tak jest?

Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie.


co ty za rzeczy opowiadasz? co ma kiepskiej jakosci paliwo do swiec zarowych?? ja rozumiem, ze wtryskiwacze moga cierpiec, ale swiece zarowe..... to jakas ciekawostka :)

pytka - 23 Kwiecień 2008, 19:21

ja tez watpie ze to od lipnego paliwa ja własnie kupiłem w202 220D z rajchu i okazało sie ze rano ciezko pali ! Diagnoza 3 zjarane swiece :wink: tylko problem jest w tym ze mechanik nie mógł odkręcic swiec i nie podjął się wymiany :? nie wiem co robic ?? bał sie ze ukręci gint i trza by było cała głowicę odkręcac! w sobote zabierze sie za to moj kuzyn mechanik tylko nie bardzo dokładnie wiem jaki model swiec ja chce kupic Beru lub ngk tylko mam merca z 10.1995r i wszedzie w sklepach nie bardzo wiedzą jaki model może ktoś z was zakładał takie swiece w aucie i zna dokładny model swiec?? z góry dzieki pozdro 8)
sewan - 23 Kwiecień 2008, 19:51

Daniel, ma to do rzeczy, że złe paliwo (i niska temperatura spalania) powoduje powstawanie dużych ilości nagaru, który potrafi "zespawać" świecę z głowicą. Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji.... :wink:
Gerri - 23 Kwiecień 2008, 20:22

Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem.

G. - 23 Kwiecień 2008, 20:24

sewan napisał/a:
Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji


Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)?

Daniel - 24 Kwiecień 2008, 11:33

Gomezio napisał/a:
sewan napisał/a:
Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji


Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)?


kiedys slyszalem o problemach z wykrecaniem swiec w cdi - nawet przypadkiem ogladalem film w jaki sposob mozna zregenerowac zerwany gwint w glowicy. ja to wszystko rozumiem - zerwane gwinty juz sie zdarzaly w starych fiatach itp.

natomiast kojarzenie tego problemu z kiepskiej jakosci ON jest moim zdaniem bardzo mocno naciagane - tym bardziej, ze problem ten jest znany w Niemczech a tam raczej nie ma kiepskiej jakosci ON

tym bardziej nie spotkalem sie z tym problemem w starszych silnikach

co do filmu - probowalem go szukac przezd chwila, nie udalo mi sie go znalezc. bede probowal jeszcze

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 11:35 ]
Gerri napisał/a:
Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem.


o kupowaniu marnej jakosci czesci do MB pisalem juz wczesniej - jest to kolejny przyklad jak mozna sobie zniszczyc silnik oszczedzajac pare zlotych

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 13:58 ]
niestety ponownie sprobowalem poszukac tego filmiku o regeneracji gwintu w glowicy i nie znalazlem.... :(

natomiast uwazam, ze "profilaktyczne" wykrecanie swiec zarowych jest pozbawione sensu. jezeli juz ktos chce zadbac o swoja glowice i wymienia swiece zarowe, poniewaz sa uszkodzone, to niech stosuje sie do zalecen producenta oraz wkreca swiece z ODPOWIEDNIM momentem obrotowym, czyli nalezy uzywac klucza dynamometrycznego, tak jak przy montazu glowicy (mam nadzieje, ze tak robicie)

marcmerc - 26 Kwiecień 2008, 07:17

świece najlepiej wykręcać na gorącym silniku i nie dotyczy to tylko cdi ale jak ktoś wcześniej napisal również starszych modeli
searlon - 2 Październik 2008, 10:47

Witam. Zastanawiam się czy faktyczni elepiej wykrecac na ciepłym silniku? Czytałem gdzieś na forum, że do odkręcania świec żarowych warto stosowac spray zmrażający, który obniży tem. świecy, a dzięki temu ułatwi odkręcanie. Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej. Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa"
Jary - 2 Październik 2008, 11:44

searlon napisał/a:
Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej.


Ale też o wymianie ciepła przez poszczególne metale :idea:

searlon - 2 Październik 2008, 12:12

hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym?
Daniel - 2 Październik 2008, 14:32

searlon napisał/a:
hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym?


Świece wykręca się na ciepłym silniku. Wynika to z różnic rozszerzalności cieplnej materiału głowicy (aluminium) i świecy (nie aluminium).

grzesiekx - 2 Październik 2008, 17:02

Hmm nie wiem jak to jest ale moj mechanik zawsze jak wykreca wtryski czy swiece robi to na zimnym silniku bo jego zdaniem tak jest lepiej. Czasami wlasnie jak komus sie spieszy i nie moze zostawic auta zeby ostyglo to stosuje srodek o ktorym napisal searlon.

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group