To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Świece

searlon - 6 Październik 2008, 14:47

Pytanie kto ma teraz racje? Mnie czeka jeszcze wymiana zakupionych świec. Kupilem NGK ale z tego co tutaj poczytałem wynika że Beru lepsze wiec jade do sklepu wymienić.
Daniel - 6 Październik 2008, 14:55

searlon napisał/a:
Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa"


Tak - ale głowica będzie "jeszcze większa" (mało techniczne...) - aluminium ma większą rozszerzalność cieplną od materiału świecy

[ Dodano: 7 Październik 2008, 08:02 ]
Czasami to się w oku łezka zakręci za W123, tam nie było problemu z wykręcaniem świec żarowych :)

makawel - 9 Październik 2008, 12:34

witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji :lol: .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

madzara31 - 9 Październik 2008, 12:44

A czasem nie za długo trzyma świece pod prądem "włącznik-wyłącznik"świec?
Podłącz prostownik i sprawdź jak długo po odpaleniu grzeją.

makawel - 9 Październik 2008, 12:45

a w jaki sposob mam to zrobic gdzie podlaczyc?
madzara31 - 9 Październik 2008, 12:54

Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem).Na początek pokazywał będzie stan baterii,przy rozruchu spadnie nawet do 10 volt.Następnie pewien czas świece nadal grzeją i aku ma ok 12 - 13 v.Potem stycznik wyłącza grzanie świec i masz prąd na aku 14 z kawałkiem.
I to sedno moich dumań czy stycznik nie za długo grzeje świece.
Ps.jak chcesz sprawdze u ojca jak długo powinien trzymać stycznik

Daniel - 9 Październik 2008, 12:56

makawel napisał/a:
witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji :lol: .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi


Przyczyna mogą być lejące wtryskiwacze - wymieniałeś kiedyś końcówki?

[ Dodano: 9 Październik 2008, 12:58 ]
madzara31 napisał/a:
Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem)


Zamiast prostownika można użyć tez woltomierza - to chyba lepsze rozwiązanie.

makawel - 9 Październik 2008, 12:58

dzieki w sobote podjade do znajomego i podlacze pod prostownik i zobaczy ile bedzie sie utrzymywalo 12- 13v.
1. a ile czasu stycznik powinien grzac swiece
2. gdzie znalesc ten stycznik jak sie okaże że to on jest niesprawny
3. i ile moze on kosztowac w przybliżeniu

G. - 9 Październik 2008, 13:00

makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?
Łukasz - 9 Październik 2008, 13:01

Gomezio napisał/a:
Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?

dokładnie tak jak piszesz :D

makawel - 9 Październik 2008, 13:04

Gomezio napisał/a:
makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?

klopoty z rozruchem(dymi przy odpalaniu z zepsuta swieca) i oczywiscie kontrolka pali sie przez ok 30 sekund po odpaleniu

Daniel - 9 Październik 2008, 13:05

Jako uzupełnienie - uszkodzenie świec przez lejące wtryskiwacze jest proste do diagnozy - upalona jest część grzejna świecy.
makawel - 9 Październik 2008, 13:30

jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic?

Daniel - 9 Październik 2008, 13:39

makawel napisał/a:
jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic?


Ty masz po prostu świecie przepalone - to nie wtryski.

Tak jak koledzy wyżej pisali - sterownik być może wymaga sprawdzenia, ale jego czasów grzania świec nie znam. Może po prostu świece kupujesz kiepskiej jakości?

madzara31 - 9 Październik 2008, 13:44

Prawda.Ale lejące wtryski to czarna chmura za autem.Jeśli czarnego za autem brak to obstawiałbym na problem ze stycznikiem świec.
Sprawdze Ci czas pracy stycznika.Od startu do jego tyknięcia oznaczającego wył. świec.
PS po robocie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group