Ogólnie o C-klasie - archiwum - Stacyjka?
TomiBoy - 24 Kwiecień 2008, 17:46 Temat postu: Stacyjka? Witam forumowiczow jestem na tym forum nowy poniewaz uzytkuje samochod innej marki ale moja mama jest posiadaczem Waszej ulubionej:) Mam pytanie zwiazane z elektronika tego samochodu jest to c 220 cdi z 1999r w wersji sport automat no ale ma problem. Samochodu nie da sie odpalic poniewaz wydaje mi sie ze stacyjka nie kontaktuje jest to stacyjka z kluczem na podczerwien. kluczyk chyba jest ok poniewaz drzwi wszystko chodzi stacyjka wciaga kluczyk i jest te tzw. cykniecie ale jak go probuje zapalic to czasami przekreci raz rozrusznik i to wszystko. Wiec z przodu jest taki przekaznik kolo bezpiecznikow ktory jak sie zewrze to samochod kreci. ropa idzie na wtryski. Mysle ze to chyba stacyjka sie zepsula wiec kupilem uzywana tez na podczerwien z okulara z dwomu kluczykami 1 plastikowy taki cienki i jeden normalny nio i stoje w miejscu bo co z tym zrobic. Czy ktos ma jakos opcje na ten problem dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam Tomek
HenrykN - 24 Kwiecień 2008, 19:11
Witaj !
Jeżeli masz kluczyk "rybkę" to miałem podobne objawy.
Trzeba wyciągnąć z obudowy płytkę z obwodami drukowanymi.
Na szczycie tej płytki jest cewka około 8 mm średnicy.
Skontroluj czy przewody cewki są przylutowane.
To częsta przypadłość tego systemu kluczyka " rybka"
U mnie była przerwa, po lutowaniu chodzi jak nowe!
TomiBoy - 24 Kwiecień 2008, 19:19
WItam sprawdzalem ten kluczyk i niby jest ok tylko to mnie zastanawia ze samochod czasami raz przekreci i koniec trzeba znowu wyciagnac kluczyk i moze z 5 razy sprobowac i znowu raz przekreci rozruszni wiec myslalem ze to bedzie cos z stacyjka. Sadzisz ze to kluczyk?
Camel- - 24 Kwiecień 2008, 20:17
Sprawdź. Jak masz inne kluczyki - również sprawdź
TomiBoy - 24 Kwiecień 2008, 20:30
Wlasnie jest problem bo mam tylko jeden. Myslalem ze stacyjka padla wiec kupilem druga i mam dwa kluczyki do tej drugiej jeden taki dziwny moze to i masterkey a drugi normalna taki jak ja mam .Slyszalem ze mozna zamowic masterkey w serwisie kupic uzywana stacyjke i jak wlozysz masterkeys do tej uzywanej stacyjki to ona sie przeprogramuje do czestotliwosci ktora jest w aucie ale elektronika i ja to czarna magia co innego mechanika nie mam zielonego pojecia od czego zaczac a serwis pewno zacznie wymieniac wszystko pokolei
Gerri - 24 Kwiecień 2008, 23:25
HenrykN napisał/a: | Witaj !
Jeżeli masz kluczyk "rybkę" to miałem podobne objawy.
Trzeba wyciągnąć z obudowy płytkę z obwodami drukowanymi.
Na szczycie tej płytki jest cewka około 8 mm średnicy.
Skontroluj czy przewody cewki są przylutowane.
To częsta przypadłość tego systemu kluczyka " rybka"
U mnie była przerwa, po lutowaniu chodzi jak nowe! |
Skoro blokada się zwalnia - to kluczyk został rozpoznany i nie jest to problem z cewką w kluczyku.
topol - 24 Kwiecień 2008, 23:35
TomiBoy napisał/a: | 1 plastikowy taki cienki | to tak zwany warsztatowy. bez sterowania zdalnego do centralnego.
Gerri - 24 Kwiecień 2008, 23:39
TomiBoy napisał/a: | Wlasnie jest problem bo mam tylko jeden. |
Nie gniewaj się: GŁUPOTA PIRAMIDALNA! (pomimo faktu, że nowy kluczyk jest drogi!)
Jeżeli nie miałeś dotychczas problemu ze zgubionym lub uszkodzonym kluczykiem
-w niedzielę
-daleko od domu
-leje deszcz
-auto jest TOTALNIE w tym momencie potrzebne
-rozładowana komórka
-teściowa na pokładzie
-zero pomocy od kogokolwiek
TO JESTEŚ SZCZĘŚCIARZEM
Często się zdarza, że podane wyżej okoliczności występują WSPÓLNIE
Potem pomoc drogowa, rozblokowanie stacyjki (lub długotrwałe wyłączenie samochodu z eksploatacji w oczekiwaniu na nowy kluczyk), ponownie laweta do serwisu żeby odebrać i aktywować nowy kluczyk (musi być zrobione osobiście, z podstawieniem samochodu!)
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO! (Przyda się...)
TomiBoy napisał/a: | Myslalem ze stacyjka padla wiec kupilem druga i mam dwa kluczyki do tej drugiej |
Powieś ją sobie (z tymi kluczykami) w ramkach nad łóżkiem
Stacyjka jest przyporządkowana do samochodu, ma wpisany numer podwozia i jest ZABLOKOWANA.
Próbuj u jakichś auto-hakerów. Oficjalna linia postępowania w ASO
NIE PRZEWIDUJE zastosowania stacyjki w innym pojeździe, niż ten w którym była wcześniej zamontowana.
TomiBoy - 24 Kwiecień 2008, 23:47
Wiec jak uwazasz Gerri ze stacyjka jest padnieta czy kluczyk ?a tak nawiasem mowic to idzie jakos zgrac stacyjke z innego auta bo jak dzwonilem do polski to powiedzieli mi ze bez problemu ale ze mieszkam w szkocji to jest klopot. Wiem na pewno ze jak wymieniasz ecu stacyjke i ews to auto na 100 odpali ale po co wymieniac wszystko skoro jedna rzecz jest padnieta
Gerri - 24 Kwiecień 2008, 23:52
NapisałEm powyżej: kluczyk zwalnia blokadę - czyli jest dobry.
A załączaniem rozrusznika nie steruje wyłącznie stacyjka. Sygnał idzie jescze przez przedni moduł "SAM", jeżeli masz automat to jeszcze wyłącznik na skrzyni biegów.
Elektronika w tych autach to już nie jest naprawa przy pomocy rad dobrych ludzi na forum. Trzeba podłączyć auto do komputera i sprawdzić, gdzie gubi się sygnał.
NA RAZIE WIEMY, ŻE KLUCZYK JEST DOBRY, A STACYJKA JEST PODEJRZANA - ALE WCALE TO NIE MUSI BYĆ JEJ WINA
topol - 25 Kwiecień 2008, 09:32
Gerri napisał/a: | (pomimo faktu, że nowy kluczyk jest drogi!) |
bez przesady, mało nie kosztuje - 750 złotych (220 Euro - chociaż w niemczech koło 100 Euro
), ale do takiego Avensisa równo 100% drożej - 1.500 złotych.
Teraz jest dobry moment do zamówienia kluczyka bo Euro jest tanie... całą procedurę zamawiania i odbioru kluczyka opisałem w wątku "kluczyk elektroniczny"
[ Dodano: 25 Kwiecień 2008, 09:34 ]
Gerri napisał/a: | TO JESTEŚ SZCZĘŚCIARZEM |
TO JA TEZ! ale masz rację, może nie paramidalna głupota, ale duża lekkomyślność na pewno....
mazag1 - 27 Kwiecień 2008, 16:33
W nawiązaniu do tego co napisał Gerri:
- kluczyk musi być do danego rocznika auta,
- należy sprawdzić na jakim module jest kluczyk (Motorola, NEC),
- chip (moduł) musi mieć taką samą pojemność jak stary kluczyk (2 lub 4 MB)
P.S. Miałem podobny problem - zresztą poruszany na forum - z tym, że u mnie auto miało zblokowaną kierownicę i stacyjka nie rozpoznawała kluczyka. Prawdopodobną przyczyną było zgubienie "plusa" (???) i rozkodowanie klucza - opinia elektronika, który auto naprawił.
kondeusz - 30 Wrzesień 2008, 13:41 Temat postu: kluczyk rybka Przeszukałem forum, ale brak konkretnie takiego samego problemu, W 202 '97 po lifcie; otóż mam taki problem, że zazwyczaj blokada zostaje zwolniona natychmiastowo jak wkładam kluczyk, a czasami muszę czekać ok 30-40 sekund zanim jest jakakolwiek reakcja na włożenie kluczyka do stacyjki. Pamiętam, że bawiłem się kilka razy i wyjmowałem baterię z tego plastiku, myślicie, że tak mogłem go rozkodować, czy teraz muszę za mawiać nowy kluczyk, czy wystarczy go ponownie zakodować. Dziwna opcja, bo czasami działa bez zarzutów, a czasami piwo bym zdążył wypić zanim zareaguje gwiazda. Co robić ???
G. - 30 Wrzesień 2008, 14:06 Temat postu: Re: kluczyk rybka
kondeusz napisał/a: | Przeszukałem forum, ale brak konkretnie takiego samego problemu, W 202 '97 po lifcie; otóż mam taki problem, że zazwyczaj blokada zostaje zwolniona natychmiastowo jak wkładam kluczyk, a czasami muszę czekać ok 30-40 sekund zanim jest jakakolwiek reakcja na włożenie kluczyka do stacyjki. Pamiętam, że bawiłem się kilka razy i wyjmowałem baterię z tego plastiku, myślicie, że tak mogłem go rozkodować, czy teraz muszę za mawiać nowy kluczyk, czy wystarczy go ponownie zakodować. Dziwna opcja, bo czasami działa bez zarzutów, a czasami piwo bym zdążył wypić zanim zareaguje gwiazda. Co robić ??? |
Kluczyk-rybka na szczęście nie wymaga zakodowania po wymianie baterii. Znajomy w "oku" miał podobny problem, kluczyk "łapał" raz na jakiś czas. Pomogło wyjęcie stacyjki i przeczyszczenie jej u znajomego elektronika. Mogę zapytać wieczorem co dokładnie zrobił, ale pamiętam, że wspominał tylko o odświeżeniu stacyjki.
kondeusz - 30 Wrzesień 2008, 14:16 Temat postu: stacyjka jakbyś mógł zapytać bedę bardzo wdzięczny, pozdro
|
|
|