To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Nieoczekiwane zapalenie sie swiatel awaryjnych podczas jazdy

dziQs - 3 Maj 2008, 23:17
Temat postu: Nieoczekiwane zapalenie sie swiatel awaryjnych podczas jazdy
Witam. Wczoraj w trakcie jazdy zapaliły mi sie światła awaryjne, zatrzymałem samochód sprawdziłem bezpieczniki wszystkie były jak nowe więc jechałem dalej. Po przejechaniu kilku kilometrów przestała działać mi wycieraczka, kierunkowskazy też. Z czym to może być związane. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Samochód to C klasa, w202, 1999r, 1.8 automat

bednim - 4 Maj 2008, 00:20

z przekaznikiem lub przelacznikiem zespolonym.
Jawelkiewicz - 4 Maj 2008, 06:58

Wycieraczka i kierunkowskazy są zabezpieczone jednym bezpiecznikiem. Sprawdź dokładnie bezpieczniki.
dziQs - 4 Maj 2008, 08:45

Czy macie może schemat bezpieczników do mojego modelu ? Było by super ;)
patryk84 - 4 Maj 2008, 09:12

Schemat był na 100% już na forum, poszukaj a znajdziesz.
dziQs - 4 Maj 2008, 09:17

ok poszukam. Właśnie sprawdziłem bezpieczniki są w stanie idealnym. Więc może ten przekaźnik. Jak on wygląda i gdzie go szukać ?
Anonymous - 4 Maj 2008, 10:22

Jest za skrzynką z bezpiecznikami. To największy przekażnik jaki tam będzie. Żeby się do niego dostać musisz odkręcic całą pokrywe bezpieczników (6 wkrętów na gwiazdkę)
dziQs - 4 Maj 2008, 10:44

ok największy nie wiem jak to rozumieć, wszystkie są tego samego rozmiaru, być może w wersji przed liftingiem jest inaczej, u mnie są 2 żółte jeden zielony i jeden czarny. Może wiecie który to z nich, to by mi ułatwiło znacznie sprawę. Dzienk's
Gerri - 4 Maj 2008, 11:51

bednim napisał/a:
z przekaznikiem zespolonym.


W 202 z kluczykiem "rybką" nie ma czegoś takiego, jak "przekaźnik zespolony" we wcześniejszej wersji. Funkcje te przejął tzw. moduł SAM

Jawelkiewicz napisał/a:
Wycieraczka i kierunkowskazy są zabezpieczone jednym bezpiecznikiem. Sprawdź dokładnie bezpieczniki.


O ile pamiętam, to wycieraczkę można już uruchomić przy pozycji "radiowej" kluczyka, natomiast awaryjne działają również z kluczykiem wyjętym ze stacyjki, a żeby uruchomić migacze to trzeba załączyć zapłon. Tak więc bezpieczniki są różne.

Anonymous - 4 Maj 2008, 11:55

Ten przekażnik obsługuje też podgrzewanie tylnej szyby, a więc włączaj i wyłączaj tylną szybę lub kierunki, jeśli działają, i dotykając przekażników sprawdż, który tyka.
Gerri - 4 Maj 2008, 11:59

skoll napisał/a:
Ten przekażnik obsługuje też podgrzewanie tylnej szyby


W AUCIE PO LIFCIE NIE MA TAKIEGO PRZEKAŹNIKA!

Anonymous - 4 Maj 2008, 12:05

A to przepraszam
Gerri - 4 Maj 2008, 12:37

skoll napisał/a:
A to przepraszam


Nie szkodzi :wink:

Ale "ku pamięci" napiszę jeszcze raz:

W202 przed liftem (kluczyk "scyzoryk") ma ZUPEŁNIE INNY UKŁAD ELEKTRYCZNY niż W202 po lifcie (kluczyk "rybka")!!

To są pod względem elektrycznym zupełnie różne auta i jest prawie niemożliwe jakiekolwiek porównanie!

dziQs - 4 Maj 2008, 20:04

więc jak można dojść co jest grane ? Dość sporo nerwów straciłem dziś. Może to być wina kluczyka ? nie do końca rozumiem tej sprawy z kluczykami, był bym wdzięczny za możliwie jasne wyjaśnienie
jjankiello - 5 Maj 2008, 10:56

dziQs napisał/a:
nie do końca rozumiem tej sprawy z kluczykami

Kluczyk scyzoryk zdaje się ma rozkładane ostrze, które służy otwieraniu (gdy nie ma pilota) i odpalaniu auta.
Kluczyk "rybka" to kluczyk na podczerwień. Ma wbudowane przyciski do otwierania auta, ale też wysuwany grot do zamków. Jednak uruchamianie auta odbywa się bez udziału grota. W przedniej (wąskiej) części kluczyka znajduje się nadajnik/odbiornik podczerwieni i jego odpowiednik znajduje się w stacyjce, do której nie używa się już żadnego standardowego kluczyka. Wszystko jest elektroniczne. Jedynie do odpalenia auta potrzeba standardowo obrócić włożony kluczyk.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group