To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Przekładka okulara lub C klasy???

diagnosta.mb - 4 Czerwiec 2008, 15:00

Czy mogę prosić o przybliżenie tematu ?
Camel- - 6 Czerwiec 2008, 22:46

Da się zarejestrować tylko te, które zostały sprowadzone jako mienie przesiedleńcze, czy coś takiego. Wtedy nawet przekładki nie trzeba, tylko rejestrujesz :P
grzesiekx - 7 Czerwiec 2008, 09:12

Hmm, a to Ciekawe. Czyli mozna zarejestrowac samochod w polsce z kierownica po prawej stronie ??
G. - 11 Czerwiec 2008, 22:02

MikiPOZ napisał/a:
diagnosta.mb, nie które wychodzą z mozliwoscia rejestracji w Europie


Z tego co czytałem, auto po przekładce zostanie zarejestrowane w PL, jeśli ma ono homologację od producenta na ruch lewostronny. Z tego też powodu lepiej kupować te marki, które sprzedają się zarówno na Wyspach, jak i na Starym Kontynencie.

sewan - 12 Czerwiec 2008, 10:35

Gomezio napisał/a:

Z tego co czytałem, auto po przekładce zostanie zarejestrowane w PL, jeśli ma ono homologację od producenta na ruch lewostronny. Z tego też powodu lepiej kupować te marki, które sprzedają się zarówno na Wyspach, jak i na Starym Kontynencie.


Dokładnie tak.

Camel- napisał/a:
Da się zarejestrować tylko te, które zostały sprowadzone jako mienie przesiedleńcze, czy coś takiego. Wtedy nawet przekładki nie trzeba, tylko rejestrujesz :P

Niestety nie. Nie ma możliwości zarejestrowania w PL auta z kierownicą po prawej stronie - z jednym wyjątkiem - jako auto zabytkowe.

marcinR620 - 29 Grudzień 2008, 11:37

Witam jestem nowy na tym forum...mam pare pytań odnośnie przekładki anglika... byłbym wdzięczny za udzielenie porady....
1.Jestem zainteresowany kupnem mb w202 z angli(97-00) i posiadaniu dawcy c180 clasic rok 96.związku z tym czy nadaje sie wo gule na dawce (czy są różnice pomiędzy modelami przed jaki po lifcie) , czy to moze bycinna wersja nadwozia np.elegance ? I najważniejsze czy tez musi być wersja 180 ,bo interesowała by mnie mocniejsza wersja 230k (chodzi mi o wiązki kabli itp)
2. Jak wygląd sprawa rejestracji takiego samochodu (jakie dokumenty)
3.Taką przekładkę mogę zrobić sam w garażu czy w odpowiednim warsztacie (chodzi im o jakieś zaświadczenie lub coś innego co by było potrzebne przy rejestracji)

Aloiz - 29 Grudzień 2008, 11:54

Auta przed i po lifcie mają całkiem inny układ elektryczny... także możesz mieć problemy z przekładką niektórych elementów elektrycznych...... najlepiej szukaj czegoś, co jest rocznikowo to samo , to co dawca , aby uniknąć problemów.... 8)
btx - 5 Styczeń 2009, 13:54

do wymiany :
1.sciana grodziowa - dobry blacharz, sa miejsca ktore sie rozwierca wstawiasz sciane grodziowa i spawasz
na detali.ru w epc :mb: sciana grodziowa widnieje jako element wymienny
2. podszybie, 4 elementy, kortyko, gorny plastik, + 2 plastiki po lewej i prawej stronie (dodatkowo trzeba
wyciac miejsce na odplyw wody w samochodzie, przed sciana grodziowa)
3. mechanizm wycieraczek.
4.przekladnia kierownicza (trzeba wzmocnic miejsce w ktorym przykreca sie przekladnie) i przespawac
uchwyt drazkow kierowniczych z lewej na prawa strone
5. hamulec pomocniczy (reczny) w :mb: jest to nozny, w angliku jest inny
6. dwa przewody hamulcowe (od serwa do pompy hamulcowej)
7. nagrzewnica
8. rurka pod kokpit
9. kokpit + osłony pod kokpitem
10. swiatla przednie, szkla lusterek zewnetrznych
11. pudelko na bezpieczniki i komputery silnika
12. przedluzanie wiazek elektrycznych od silnika, w instalacji auta jest tez pare kabli, ktore trzeba przedluzyc
np. wiazka glowna w aucie miedzy innymi z przelacznikiem swiatel da sie odwrocic z prawej na lewa
strone bez przedluzania.

robilem przekladke, wiec jak cos to chetnie odpowiem na pytania

marcinR620 - 5 Styczeń 2009, 20:33

dzięki za wyczerpującą odpowiedz... a wygląda sprawa z rejestracją takiego :mb: ??
btx - 6 Styczeń 2009, 12:23

identycznie jak auta z holandii czy niemiec.
Najwazniejsze jest badanie techniczne pierwsze.

jacopol1 - 13 Styczeń 2009, 18:25

wiec jak to jest dzisiaj byłem w stacji diagnostycznej i pytałem jakie warunki muszą być spełnione zeby zarejestrowac mercedesa z angli.Pan ze stacji powiedział ze musze sie dowiedziec czy mercedes zezwala na przekładkę z wersi angielskiej na europejską , trzeba miec papiery z firmy ktora przekladkę zrobiła i auto musi przejsc badanie techniczne.czy to prawda czy jeszcze trzeba coś zrobić.
AEZ - 14 Styczeń 2009, 20:49

W zeszlym roku o malo co nie przelozylem samochod z anglii.Ceny samochodow oczywiscie sa kuszace i smiesznie niskie lecz stan tych samochodow jest oplakany.Mieszkalem w anglii dwa lata i wiem jak oni traktuja samochody takie rzeczy jak zmiana olei,filtrow paskow itp na czas jest rzadkoscia.Jesli chodzi o rejestracje anglika w polsce to musisz miec przeglad zeby miec przeglad musisz miec swiadectwo homologacji od producenta.Na dzien dzisiejszy robi sie to tak ze otrzymujesz juz samochod po przekladce z przegladem jesli jest wstanie ci to zalatwic reszta formalnosci taka sama jak np. z samochodem z niemiec.NIEKTORE WYDZIALY KOMUNIKACJI ROZNIE INTERPRETUJA PRZEPISY WIEC NIE WSZEDZIE ZAREJESTRUJESZ ANGLIKA.Zanim pojedziesz po samochod do anglii oblicz koszty!! sam koszt przywozu samochodu to okolo 2000tys zl paliwo ubezpieczenie przelot.Nastepna rzecz gdzie go bedziesz przerabial sa dwie opcje stodola gdzies na wsi koszt 5-6000tys lub warsztat ktory ma juz renome koszt 8000-9000 tys plus pare miesiecy oczekiwania na swoja kolej.Czy istnieje mechanik ktory ci to wszystko zamontuje tak jak w fabryce?? Bedzie ci wszystko trzeszczalo jak w starym oplu zwarcia na przewodach itp samochod nw trakcie przekladki jest caly rozbebeszony w srodku wycieta sciana grodziowa wyciagany silnik.Pomysl o przyszlosci gdy bedziesz sprzedawal ten samochod myslisz ze ktos bedzie chcial go kupic.Ja bym nie chcial takiego samochodu w niemczech kupisz taki sam egzemplarz 20-30% drozszy niz anglika po dodaniu wszystkich kosztow.Szczerze odradzam :D Raczej wolalbym juz zakupic taki zestaw http://mackuz.bolinko.org...3_166909791.jpg Pozdrawiam :D

[ Dodano: 14 Styczeń 2009, 20:53 ]
1500 za E240 w dobrym stanie ?? :shock:

[ Dodano: 14 Styczeń 2009, 21:04 ]
A jesli bardzo ci zalezy na przekladce to polecam pana Andrzeja Mazurkiewicza z głogowa wpisz w googlach napewno znajdziesz

Anonymous - 23 Styczeń 2009, 10:52

btx lista czesci odnosi sie do 210 czy do 202, wlasnie zakupilem sobie cklase anglika i zaczynam dłubać na razie doszedłem że potrzebuje kokpit wzmocnienie-belkę, nagrzewnice, przekładnie, nie wiem co ze ścianą i wiązką, cklasa 202 98 roku 2,0 benzyna bez klimy, gdzie mogę spodziewać się problemów i co dodatkowo potrzebuje???
btx - 23 Styczeń 2009, 11:30

problem pojawia sie z montazem przekladni kierowniczej, KONIECZNIE trzeba wspawac wzmocnienie, blacharz bedzie wiedzial o co chodzi.

Pamietaj o dziurach odplywowych pod podszybiem, trzeba wyciac odplyw bo jest z drugiej strony.

Wiazka elektryczna silnika do przedluzenia, cala.

Wiazki od komputerow (ABS/ASR i sterownik silnika) do przedzluzenia pod maska.

Wiazka ze stacyjka i przelacznikiem swiatel w srodku w aucie nadaje sie do przelozenia z lewej na prawa strone bez przedluzania. W aucie w srodku jest okolo 10 kabli ktore trzeba przedluzyc, (modul komfortu np).

NIE PRZEDLUZAJ kabli, ktore maja czerwone, niebieskie i zolte kostki. Sa to kable magistrali CAN. ABS/ASR, poduszki i dane ze sterownika silnika "ida" tymi kablami. Niektore z tych kabli wyciaga sie z wiazki i wszytsko gra bez ciecia.

Jesli bedziesz przedluzal kable to KONIECZNIE je LUTUJ, i zakladaj termokurczke (cos takiego jak izolacja) a bedziesz mial pewnosc, ze Ci nie zasniedzieje kabel i ze styk bedzie.

Pedal hamulca pomocniczego (reczny) w :mb: jest to nozny. W angliku jest inny.
Oslony pod kokpit. Przewody hamulcowe od serwa do pompy ABS/ASR musisz miec z wersji europejskiej, bo w angliku sa dluzsze.
Jak bedziesz rozbieral auto to tylko zdejmij kokpit i wyjmij przednie siedzenia, szkoda rozbierac wiecej auta.
Dywaniki przednie musisz miec z wersji europejskiej.
Pamietaj przy skrecaniu auta o dokladnym wyczyszczeniu wszystkich punktow masowych i innych punktow w ktorych lacza sie kable, szczegolnie pod pedalem gazu jest styk glownego '+' z aku do rozrusznika i skrzynki bezpiecznikowej.

Jest pod maska pare dosyc grubychprzewodow "+", ktore trzeba przedluzyc.
Jak bedziesz przedluzal kable, to rob tak, zeby oryginalne kolory kabli byly zachowane, tzn, ze jak masz kabel to nie tnij przy samej kostce tylko dalej, chodzi mi o to, zeby przy kostkach zostaly oryginalne barwy przewodow.

Ta lista wyzej jest do w202.
Jak masz jakies pytania to pisz.

Jajcek - 29 Październik 2009, 15:45

rzdkoscia sa fakt i daleko im niestety do niemcow ale jak sie poszuka to znajdziesz...mi to zajelo 'raptem' 4 miesiace ...ale znalazlem czego szukalem :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group