To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tuleje belki tylnej

Camel- - 29 Listopad 2011, 00:21

Nie przypominam sobie, żeby czymś się różniły, wszystkie są takie same :)
dannyyd - 6 Grudzień 2011, 06:55

Panowie mam pytanko. Od jakiegoś czasu pojawiły się u mnie wibracje na wolnych obrotach, ale tylko na D. Jak przełącze na R to delikatnie mniej odczuwalne. Pytanie czy może mieć to związek ze zuzytymi tulejam wózka? Tuleje prawdopodobnie i tak do wymiany gdyż przy przyspieszania czasami pojawia się charakterystyczne kliknięcie. Z góry dzięki za zainteresowanie. Pozdro
perzu126 - 6 Grudzień 2011, 09:01

Tuleje tylnej belki raczej nie maja nic wspólnego z wibracjami silnika...
dannyyd - 6 Grudzień 2011, 14:08

Tylko problem w tym że nie wiadomo czy to są wibracje silnika, silnik pracuje równo zarówno pod obciążeniem (D) jak i nie (P). Raczej wykluczam poduszki silnika gdyż nie trzęsie budą przy gaszeniu/ odpalaniu samochodu. Chodzi mi o to czy tylny wózek poprzez wał, lub most może przenosić drgania na karoserje? Dodam że nie są to drgania w stylu "taniec z młotem pneumatycznym" i prawdopodobnie 90% ludzi nawet ich nie poczuje, ale ja niestety czuje :(
Lokoktentek - 6 Grudzień 2011, 14:53

wydaje mi sie ze powinienes pojechac na kanal do jakiegos warsztatu i masz o tyle dobrze z w automacie latwo sprawdzic co masz wybite. na zmiane wrzucac R i D na hamulcu i ktos od spodu patrzy gdzie i jakie naprezenia sa.
po drugie jesli samochod wibruje na D na postoju to raczej napewno nie są to elementy zawieszenia a jakiś problem ze skrzynia bądź może w wolnymi obrotami silnika gdyz są one nieco niższe niż na N

Lonek - 5 Marzec 2012, 17:42

Mam pytanie odnośnie wymiany tych poduszek przednich w belce-wózku czy są problemy z ich wybiciem z belki przy metodzie wymiany bez ściągania całego wózka a tylko poluzowanie tylnych poduszek ?

Pytanie dodatkowe czy te przednie poduszki sa całe gumowe czy maja na zewnątrz opaske metalową ?

Greg_G - 23 Kwiecień 2012, 22:50

Przymierzam się do wymiany tych 4 poduszek na wózku.
Dysponuje 4 tulejami, kluczami, kanałem, lewarkami, 1 para rąk :) , mydło też będzie :)
Podsumowując sposób wymiany- Jak to zrobić optymalnie, najszybciej? Co muszę rozkręcić, a czego nie muszę tykać? Czy przy wymianie trzeba zwalać ten wózek czy nie? Da radę to zrobić samemu? Trzeba auto unosić, czy tylko wejść pod spód i działać? Czy przy okazji wymiany i rozkręcania niezbędnych elementów od razu trafi się coś co mogę wymienić, co by roboty nie robić 2x?
Potrzebuje jakiejś prasy, ściagaczy? Jakie klucze?
Mam same tuleje, a widziałem, że czasami występując ze śrubą i podkładką? Gdzie można coś takiego dostać(link?)
Wszelkie porady (foto?) mile widziane.

[ Dodano: 6 Maj 2012, 21:23 ]
Samemu nie udało mi się wymienić tych tulejek, ale podjechałem do mechanika. Najpierw postawił diagnozę, że one są dobre, i że autem pewnie buja od czegoś innego. Ja jednak nalegałem na wymianę, było trochę marudzenia, że to śruby pewnie się zjadą itp pierdoły. Jakoś go zmotywowałem i zaczęliśmy robić. Wygodnie się to robi na podnośniku.
Odkręcamy oba tylne koła.
Odkręcamy śruby (torx nasadowy) na obu przednich tulejach.
Wózek opada. Tuleja włożona jest od góry, ale jakoś wybijanie z góry nie wiele Nam dało. Dużo lepiej wybijać przecinakiem od strony koła, tuleja się rozwali ale wyjdzie. Druga osoba może w tym momencie rurką naginać wózek do dołu w miarę możliwości.
Po wybiciu można wyczyścić gniazdo, nową tuleje przesmarować wazeliną techniczną i próbować wciskać w gniazdo. Przydatny jest tutaj podnośnik hydrauliczny- podnoszenie samego wózka. By dociągnąć tuleję do samego końca gniazda, warto użyć podkładki pod śrubę i śruba sama ją pociągnie.
Zakręcamy śruby, koła, i robimy test drive.
U mnie zdecydowanie czuć różnicę i auto stabilnie przelatuje w koleinach. Przy 100km/h mijając się z TIR też już tego nie czuję. Zabawna jest tylko początkowa diagnoza fachowca jak i ogólne marudne podejście do sprawy... :|

Rafus123 - 30 Lipiec 2012, 12:50
Temat postu: gumy, tuleje tylnego wózka- wymiana
Witam!

Juz czas na moje gumy na tylnej części samochodu. Zdążyłem się zorientować że są 4 szt. 2 przednie i 2 tylne. Mam problem z zakupem ponieważ przy wymianie tylnych jest więcej zabawy i chciałbym zamontować już lepszej jakości produkt. Jakie firmy polecacie i w jakim sklepie najlepiej internetowym mogę to kupić? Przyznam że w intercar nie bardzo się odnajduje a niektóre ceny są znacznie wyższe niż w mniejszych sklepach tego samego producenta.
Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam!

Łukasz - 30 Lipiec 2012, 20:10

Rafus123, ktoś Ci to zdiagnozował, że są do wymiany? Szczególnie te tylne?
Greg_G - 30 Lipiec 2012, 20:29

Od wykrycia luzu w przednich tulejach tylnej belki(podczas jazdy w porządku), do faktycznego MUSU zmiany ( bujało ) minęło u mnie ok 6k km.
Tylne tuleje mogę Ci odsprzedać, bo ich nie zakładałem. Nowe. Lemforder.

Rafus123 - 31 Lipiec 2012, 00:08

na przeglądzie luz na przednich wynosi ok 0,5cm. podczas jazdy buja i stuka przy gwałtownym hamowaniu i ostrym puszczeniu sprzęgła. Tył samochodu nie jest stabilny i przy ruszaniu bądź podczas ponownego rozpędzania autem buja niemiłosiernie. Stabilizator oraz wahacze wymienione i bez skutku. Amortyzatory też bedę wymieniać razem ze sprężynami bo to już prosi o wymianę. Przednie tuleje na 100% ale tylne nie wiem, lecz wolę wymienić ponieważ robię teraz regenerację podwozia i wymianę progów więc jedna robota.

Pozdrawiam!

P.S. Stukanie nie wynika z łącznika wału ze skrzynią czy mostem oraz krzyżaka ponieważ sprzęgła były wymieniane a krzyżak luzu nie miał a dalej stukało. Teraz już jest masakra i to prawdopodobnie

perzu126 - 31 Lipiec 2012, 22:36

Greg_G napisał/a:
Tylne tuleje mogę Ci odsprzedać, bo ich nie zakładałem.

Tylne sie wolniej zużywają.
Rafus123 napisał/a:
P.S. Stukanie nie wynika z łącznika wału ze skrzynią czy mostem oraz krzyżaka ponieważ sprzęgła były wymieniane a krzyżak luzu nie miał a dalej stukało. Teraz już jest masakra i to prawdopodobnie

Może takie walenie z układu napedowego to własnie wywalone tuleje tylnej belki? Ktos na forum w210 opisywał takie objawy i winne były właśnie te tuleje

Rafus123 - 20 Sierpień 2012, 21:21

Witam!

Dzisiaj zobaczyłem stan moich gum na kanale i musze powiedzieć że wbrew opinii u mnie tylne tuleje były zmiażdzone, wręcz zwulkanizowane w belkę za to przednie bez problemu poszło wyciągnąć i obejrzeć.
Mam jedno pytanie: czy sprzęgło między wałem a mostem jest takie samo jak ze skrzyni na wał? bo nie wiem czy dobrze kupię:
http://allegro.pl/lemford...2524602229.html

pozdrawiam!

perzu126 - 20 Sierpień 2012, 22:41

tzn że przednie rozpadły się już dawno temu... Mi się wydaje, ale te sprzęgielka są takie same
Camel- - 20 Sierpień 2012, 23:24

Rafus123, bardzo dobre miejsce do pytania o łączniki elastyczne. :?

Przód i tył są zupełnie inne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group