To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Tylny most

GrzesMcj - 18 Maj 2008, 19:35
Temat postu: Tylny most
Witam wszystkich:)
mam juz konto od dawana i swojego mercedesa ale nie udzielam sie na forum ni nic z powodu braku interenetu:)
w ostatnim czasie zaczelo mnie niepokoic dziwne odglosy(jakby buczenie) i wibracje na tylnej kanapie wszczegolnosci. I tak stweirdzam ze cos moze byc z tylnym mostem...no ale teraz co? i moje puytanie to co moze buczec i wiborwac przez tylny most? niedawno wymeinilem podpore walu i po tym to sie zaczeo dziac..
pozdrawiam was:) :mb:

Daniel - 18 Maj 2008, 19:45

sam wymieniles podpore ??
Borat - 18 Maj 2008, 21:04

Ciekawe jak kolega skrecil 2 polowy wału...
Daniel - 18 Maj 2008, 21:52

właśnie do tego zmierzam ;)
Globek01 - 28 Styczeń 2009, 15:42
Temat postu: Stuk w moście ?
Witam, mam problem z moim :mb: , dokładnie chodzi o to, że przy zmianie biegu gdy puszczam sprzęgło jest dość silne i głuche uderzenie. Tak samo gdy stoję i przy wbiciu wstecznego i gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła. Gdy wszedłem pod niego zauważyłem, że jest luz na wale, gdy ruszam nim ręką do oporu w jedną i drugą jest bardzo podobny dźwięk. Porównywałem go z luzami na wale z innymi mercedesami to w w220 jest taki sam a w w124 większy i tam nic nie słychać. Jak myślicie ? Co to może być ? Jakieś łożysko ? Może poduszki ? Olej zmienialem to był czyściutki, żadnych opiłków czyli w dyfrze wszystko ok.
madzara31 - 28 Styczeń 2009, 15:51

Było o tym.Amortyzatory drgań na wale padły.
Globek01 - 28 Styczeń 2009, 15:58

Nie mogłem właśnie nic znaleźć na ten temat. Dzięki za rade, teraz tylko porządnego fachowce trzeba znaleźć. Akurat o tym jest dużo napisane :)
Piterro68 - 28 Styczeń 2009, 18:56

Borat napisał/a:
Ciekawe jak kolega skrecil 2 polowy wału...


Kolego,podpowiedz coś na ten temat.Pytam dlatego że gdy zaglądałem w swojej Celince by sprawdzić podporę wału,stwierdziłem że u mnie wogóle nie ma takiej dużej nakrętki która występowała w starszych modelach np.124. Też tak macie :?: :shock:

janucha78 - 28 Styczeń 2009, 20:05

Piterro68 napisał/a:
Kolego,podpowiedz coś na ten temat.Pytam dlatego że gdy zaglądałem w swojej Celince by sprawdzić podporę wału,stwierdziłem że u mnie wogóle nie ma takiej dużej nakrętki która występowała w starszych modelach np.124. Też tak macie :?: :shock:

Jak mówisz o nakrętce do kasacji luzu na wielowyopuście to ja tez w cdi tego nie mam.Jesli chodzi o stukanie przy puszczaniu to u mnie tez wystepuje ale dzwiek jest bardziej metaliczny i to własnie luz na wielowypuscie.

Piterro68 - 29 Styczeń 2009, 19:53

Wiesz,mi to nawet tam nie stuka.Wogóle tego nie odczuwam. Ale jak jestem pod :mb: i złapię za wał,i nim szarpnę to lekko tak metalicznie stuka :? Ale to co...jedne :mb: mają tą nakrętkę do zaciskania wielowpustu a inne nie :?: :!: :shock:
janucha78 - 29 Styczeń 2009, 19:57

Piterro68 napisał/a:
:? Ale to co...jedne :mb: mają tą nakrętkę do zaciskania wielowpustu a inne nie :?: :!: :shock:

Dokładnie.Z tego co wiem to w silnikach 2.5td była ta nakretka a w cdi juz nie.

chrzanio - 18 Luty 2009, 23:19
Temat postu: Tylny most - dyfer....... Sorki za odswiezenie postu...
Witam.
Mam od dluzszego czasu problem z dyferncjałem, byłem juz z tym u mechanika bo walenie z tylu auta podczas manewrow a zwlaszcza cofania (operacja sprzeglem- załaczanie, rozlaczanie napedu) mnie denerwowało, myslalem ze to ktorys lącznik na wale, ale niestety nie. Mechanik powiedzial ze mam już dosc duzy luz wlasnie na dyferncjale a przez niego doszedl mi luz na wieloklinie w wale i czasami wydaje metaliczny dźwiek. Wina jest po mojej stronie bo chyba zaniedlbalem ten element, nigdy nie dolewalem zadnego oleju do niego. Teraz moje pytanie jaki moze byc koszt naprawy tego elementu i czy wogole sie oplaca go robic biorąc pod uwage ze nie dlugo zamierzam sprzedac auto. Chyba ze jest jakis sposob na zminimalizowanie luzu w miare tanim kosztem? Moze ktos zna warsztat w okolicach trójmiasta ktory zajmuje sie naprawa dyfrow? Dziekuje z gory za pomoc i przepraszam za odświeżenie starego tematu.

Globek01 - 22 Luty 2009, 23:16

A jesteś pewien że to wina dyfru ? Ja miałem podobne objawy, mechanicy już mi wszystko chcieli powymieniać, dyfer wał i najlepiej auto, a w końcu okazało się że do wymiany są poduszki pod kołyską. :) Sprawdź sobie sam na kanale jak dyfer reaguje na ruch wałem. Możesz również zobaczyć w jakim stanie jest olej w nim. Jeśli są jakieś opiłki to masz odpowiedź.

Z tego co wiem to luz można usunąć dopasowując podkładki pod wałek atakujący, żeby był głębiej osadzony w moście lub poprostu wymiana na sprawny.

Daniel - 23 Luty 2009, 12:33

Globek01 napisał/a:
Z tego co wiem to luz można usunąć dopasowując podkładki pod wałek atakujący


Ciekawa koncepcja naprawcza..... Robiłeś to już w swoim samochodzie? Czy tylko powtarzasz mity :evil:

jjankiello - 23 Luty 2009, 14:58

Daniel napisał/a:
Ciekawa koncepcja naprawcza....

Ale prawdziwa - podkładkami ustala się właśnie luz międzyzębny w dyferencjale...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group