Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzęgło
norbi89480 - 19 Maj 2008, 12:30 Temat postu: sprzęgło sprzęgło
Przy wyższych obrotach 40/50 tys odczuwam ze sprzęgło sie ślizga. Pobno okładziny sie przypaliły, czy to sprzęgło które podałem w lniku będzie sie nadawało? Mam mesia 96` luty c 180 elegance, benzyna 1.8.
Ponadto poczas dłuzszej jazdy po zatrzymaniu czuje nieduży smórd spalenizny Co może być tego przyczyną? W "naprawiam sam" wyczytałem ze sprzęgło składa sie z tarczy sprzęgła, tarczy dociskowej, łożyska wyciskowego i widełek. Ale czy aby napewno w moim modelu też tak jest? Jeżeli tak, to co mogło sie popsuć?
Przyczyną tego wszytkiego było nieumiejętne palenie gumy Okazało sie że koła sie nie kręcą, a dym który sie wydobywał (żekomo z opon) pochodził ze sprzęgła
Proszę pomóż ktoś.
jackool - 26 Maj 2008, 22:25
Ponieważ jak wspomniałeś sprzęgło się ślizga i okładziny ( a raczej jej resztki) "palą" się z powodu tarcia (za dużego).Nie odpowiem ci czy to sprzęgło pasuje do twojego merolka ale ten kto sprzedaje powinien wiedzieć
lojek - 27 Maj 2008, 08:43
No niestety tak to jest jak ktoś autkiem z takim silnikiem zaczyna palić gumy pewnie spaliłeś tarcze sprzęgła i ten komplecik który jest n aukcji powinien pasować i rozwiązać twój problem.
norbi89480 - 27 Maj 2008, 09:48
Dzięki Panowie za pomoc i ruszenie tego wątka.
pavel - 27 Maj 2008, 18:25
Zajrzalem do katalogu i widze, ze sprzegla roznia sie w roznych modelach.
Aloiz - 28 Maj 2008, 14:44
Podstawowa różnica miedzy sprzęgłami to jest czy ma sie klimatyzacje... do auta z klima potrzebne jest sprzęgło dwumasowe... Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę..
pavel - 28 Maj 2008, 15:15
Ziola napisał/a: | Podstawowa różnica miedzy sprzęgłami to jest czy ma sie klimatyzacje... do auta z klima potrzebne jest sprzęgło dwumasowe... Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę.. |
zgadzam sie.
Bez klimy srednica samego sprzegla 215-220 mm a z Klima 230 mm
m00n - 4 Czerwiec 2008, 18:12
panowie tzn ze jak niemam klimy to mam kolo zamochowe 1 masowe ?
i czy sprzeglo i kolo zamachowe to to samo czy to sa 2 oddzielne czesci ? czy jedno jest zawarte w drugiej ?
oliva - 4 Czerwiec 2008, 18:18
m00n napisał/a: | czy sprzeglo i kolo zamachowe to to samo czy to sa 2 oddzielne czesci ? czy jedno jest zawarte w drugiej ? |
Mniej więcej wygląda to tak: docisk przykręcony jest do koła zamachowego a między nimi jest tarcza sprzęgłowa. Tarcza "siedzi" na wałku który wychodzi ze skrzyni i jeśli docisk dociśnie tarcze do koła zamachowego to wał silnika poprzez tarczę obraca wałkiem w skrzyni a przez nią wałem i co za tym idzie kołami.
Jeśli o to Ci chodziło to chyba dobrze wytłumaczyłem?
Pozdrawiam
Daniel - 4 Czerwiec 2008, 19:46
zapomniales jeszcze napisac o lozysku oporowym
oliva - 4 Czerwiec 2008, 20:02
Daniel, a no zapomniałem
m00n - 4 Czerwiec 2008, 20:47
ok dzieki za proste wytlumaczenie tylko mi chodzi o to:
czy jak kupuje kompletne sprzeglo to czy te kolo zamachowe jest w tym zawarte czy to jest oddzielna czesc ? bo calkiem slono kosztuje
jjankiello - 4 Czerwiec 2008, 20:49
Koło zamachowe nie wchodzi w skład sprzęgła - kpl sprzęgło, jak wyżej napisano, to tarcza, docisk i łożysko oporowe.
Kołem zamachowym się nie przejmuj.
oliva - 4 Czerwiec 2008, 20:51
Koło zamachowe to oddzielna część, i jeśli tzw. wieniec nie ulegnie uszkodzeniu (co się zdarza bardzo rzadko) to się go nie wymienia.
Komplet sprzęgła powinien zawierać: tarczę sprzęgłową, docisk i łożysko oporowe.
Pozdrawiam
Nex@pl - 4 Czerwiec 2008, 21:15
Jeśli chodzi o koło dwumasowe to występuje ono wtedy, gdy sprzęgło nie ma "tłumika drgań", w moim Vito niestety tak jest, jedna skrzynia mi się rozsypała i uszkodziła dwumasówke, aleprzejechałem na niej już 50 000 km i nic nie wskazuje na to, żeby coś się miało stać.
|
|
|