To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny)

Lukas - 19 Maj 2008, 23:59
Temat postu: sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny)
Witam.
W związku z dziwnymi odgłosami silnika muszę sprawdzić łańcuch i ślizgacz.
Jak najłatwiej dostać się tam i sprawdzić napinacz ze ślizgaczem i łańcuch??

Pozdrawiam

Marcin13736 - 20 Maj 2008, 11:56

Zapraszam do lektury książki- do ściągnięcia w dziale "download". :lol:
Lukas - 20 Maj 2008, 12:54

Dzięki- ale mam tę książkę w domu. Nie znalazłem jasno napisane jak sprawdzić łyżwę prowadzącą łańcuch-czy trzeba rozbierać kawał silnika czy nie. Z napinaczem jakoś sobie poradzę
Marcin13736 - 21 Maj 2008, 10:48

Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany.
Lukas - 21 Maj 2008, 15:19

Marcin13736 napisał/a:
Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany.


Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć? :wink:

jjankiello - 21 Maj 2008, 18:45

Lukas napisał/a:
Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć? :wink:

Nawet jak zdejmiesz pokrywę zaworów i zdejmiesz koło/a łańcuchowe z wałka rozrządu, to i tak łyżwę napinającą zobaczysz tylko częściowo w jej górnym odcinku. Poza tym są tam jeszcze dwie inne prowadnice łańcucha po drugiej stronie silnika, czyli między kołem rozrządu a kołem pompy i między kołem pompy a kołem wału.

Ja bym powiedział, że listwami (łyżwami) napinającymi nie ma co sie przejmować. One były robione z bardzo wytrzymałego materiału i chodzą w oleju. Chyba, że ktoś jeździł długi czas ze zwalonym napinaczem i łańcuch mu wytłukł rowki w listwach.

W moim starym aucie podczas zmiany łańcucha rozrządu (metodą przeciągania) przyjrzałem się listwie właśnie od góry i specjalnych wytarć nie zauważyłem. Przebieg wynosił wówczas ok. 320kkm.

Lukas - 21 Maj 2008, 20:06

Już mi nerwy puszczają.
Słychać stukanie na rozgrzanym silniku. Szklanki zmieniane. Chwile po rozruchu silnika słychać bardzo mocno i wolno cichnie (ale nie do końca). Po zwiększeniu obrotów cichną lub wtapiają się w tło. Dochodzą z przodu silnika - okolice rozrządu, pompy wtryskowej itp.
Obskoczyłem kilku mechaników i wizje nie są optymistyczne. Generalnie skończy się rozebraniem kawałka silnika. Stuki się nasilają i nikt nie wie skąd są. Jedna z wersji to była pompa vacum ale trzech kolejnych mechaników obaliło tezę. Kolejny stawia na zawór, ale silnik nie dymi, zapala idealnie i na zimnym silniku stuki są znikome. Za to na gorącym są co raz mocniejsze i delikatnie buja samochodem w ich rytm. Wtryskiwacze sprawdzone a łańcuch ma 30tyś. km. i nie słychać hałasów z łańcucha.
Może macie jeszcze jakieś pomysły??

Daniel - 21 Maj 2008, 21:52

wydaje mi sie, ze zanim zaczniesz rozbierac pół silnika, powinieneś sprawdzic kompresję na poszczególnych cylindrach

wtedy będziesz wiedział jak sie ma spreżanie - ja przynajmniej bym tak zrobił - no bo co innego ci pozostaje

gdyby okazalo sie, ze sprezanie jest w normie i przedewszystkim ROWNOMIERNE na wszystkich cylindrach, to zostaje jeszcze pompa - regulacja tłoczenia na poszczególnych sekcjach

oczywiście, jak bedziesz mierzył kompresję, to przy okazji sprawdzisz wtryskiwacze

i chyba na tyle :)

jjankiello - 22 Maj 2008, 15:36

Zanim zaczniesz grzebać w pompie, to bez zbędnego nakładu pracy i rozbierania połowy silnika wymontuj i obadaj przyspieszacz kąta wtrysku na przednim końcu wałka pompy wtryskowej (piszesz, że stamtąd dochodzi stuk). Dostaniesz się do niego po odkręceniu pompy Vacum. Śruba na wałku ma lewy gwint.
Wentylator i chłodnicę lepiej jest wyjąc dla wygody patrzenia.

Lukas - 24 Maj 2008, 17:39

Witam
Mechanik pogłówkował i znalazł przyczynę stukania. Był to napinacz łańcucha.
Wsadził nowy SWAG i pukanie przestało ale nie całkowicie. Gdy rozgrzany silnik chwilę pochodzi na wolnych obrotach to znów pojawiają się stuki i po chwili znikają i tak w kółko. Co dziwne po wsadzeniu napinacza od innego mercedesa i rozciągnięciu sprężyny o ok 1,5cm stukanie całkowicie zniknęło.
I teraz co o tym myśleć?? Jedną z opcji jest zmienić łyżwy łańcucha a to już nie taki prosty zabieg. Może olej jest zbyt rzadki lub ciśnienie za małe??
Mechanik proponuje w tym nowym napinaczu trochę wyciągnąć sprężynę.
Dodam, że gdy silnik nie stuka to chodzi bardzo cicho i przyjemnie. (słychać jak pompy szumią :mrgreen: )

Pozdrawiam

mark - 24 Maj 2008, 19:30

Może zawór przelewowy w pompie oleju ( regulujący zbyt wysokie ciśnienie ) zawiesił się i może Twoje przypuszczenia o zbyt niskim ciśnieniu są prawidłowe :?: Jedynie wpięcie w układ smarowania czujnika dałoby odpowiedż o wysokości ciśnienia na biegu jałowym silnika ( wtedy najbardziej ujawnia się usterka ) :roll:

Pzdr.

Camel- - 24 Maj 2008, 19:36

Lukas mam to samo u siebie w benzynie. Puka na zimnym, na ciepłym troche mniej, ale cały czas puka, a po zwiększeniu obrotów jakby znikało.

Napinacz + łańcuch do wymiany? :)

Lukas - 1 Lipiec 2008, 21:33

Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.

Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam

Daniel - 1 Lipiec 2008, 21:39

Lukas napisał/a:
Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.

Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam




zdaje mi się, że na takie pytania powinien mechanik odpowiedziec, ale może się mylę...... :lol:

jjankiello - 3 Lipiec 2008, 23:36

Jak już macie tak rozgrzebane to wstaw nowy ślizgacz i nie będziesz potem zachodził w głowę ani w brodę sobie pluł, że "mogłem wymienić". Nawet książka pisze o nie-wymienianiu ślizgaczy, gdy nie mają widocznych śladów zużycia.
Wytarty 1,5mm rowek to wg mnie zdecydowanie oznaka zużycia...
Lukas napisał/a:
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Stukać może i nowy, gdy napinacz jest do niczego. Jeśli w miejscu, gdzie naciska napinacz jest spore wytarcie to owszem...
Lukas napisał/a:
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.
Wyjąć zaślepkę i wkręcić manometr...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group