Ogólnie o C-klasie - archiwum - sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny)
Lukas - 19 Maj 2008, 23:59 Temat postu: sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny) Witam.
W związku z dziwnymi odgłosami silnika muszę sprawdzić łańcuch i ślizgacz.
Jak najłatwiej dostać się tam i sprawdzić napinacz ze ślizgaczem i łańcuch??
Pozdrawiam
Marcin13736 - 20 Maj 2008, 11:56
Zapraszam do lektury książki- do ściągnięcia w dziale "download".
Lukas - 20 Maj 2008, 12:54
Dzięki- ale mam tę książkę w domu. Nie znalazłem jasno napisane jak sprawdzić łyżwę prowadzącą łańcuch-czy trzeba rozbierać kawał silnika czy nie. Z napinaczem jakoś sobie poradzę
Marcin13736 - 21 Maj 2008, 10:48
Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany.
Lukas - 21 Maj 2008, 15:19
Marcin13736 napisał/a: | Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany. |
Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć?
jjankiello - 21 Maj 2008, 18:45
Lukas napisał/a: | Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć? |
Nawet jak zdejmiesz pokrywę zaworów i zdejmiesz koło/a łańcuchowe z wałka rozrządu, to i tak łyżwę napinającą zobaczysz tylko częściowo w jej górnym odcinku. Poza tym są tam jeszcze dwie inne prowadnice łańcucha po drugiej stronie silnika, czyli między kołem rozrządu a kołem pompy i między kołem pompy a kołem wału.
Ja bym powiedział, że listwami (łyżwami) napinającymi nie ma co sie przejmować. One były robione z bardzo wytrzymałego materiału i chodzą w oleju. Chyba, że ktoś jeździł długi czas ze zwalonym napinaczem i łańcuch mu wytłukł rowki w listwach.
W moim starym aucie podczas zmiany łańcucha rozrządu (metodą przeciągania) przyjrzałem się listwie właśnie od góry i specjalnych wytarć nie zauważyłem. Przebieg wynosił wówczas ok. 320kkm.
Lukas - 21 Maj 2008, 20:06
Już mi nerwy puszczają.
Słychać stukanie na rozgrzanym silniku. Szklanki zmieniane. Chwile po rozruchu silnika słychać bardzo mocno i wolno cichnie (ale nie do końca). Po zwiększeniu obrotów cichną lub wtapiają się w tło. Dochodzą z przodu silnika - okolice rozrządu, pompy wtryskowej itp.
Obskoczyłem kilku mechaników i wizje nie są optymistyczne. Generalnie skończy się rozebraniem kawałka silnika. Stuki się nasilają i nikt nie wie skąd są. Jedna z wersji to była pompa vacum ale trzech kolejnych mechaników obaliło tezę. Kolejny stawia na zawór, ale silnik nie dymi, zapala idealnie i na zimnym silniku stuki są znikome. Za to na gorącym są co raz mocniejsze i delikatnie buja samochodem w ich rytm. Wtryskiwacze sprawdzone a łańcuch ma 30tyś. km. i nie słychać hałasów z łańcucha.
Może macie jeszcze jakieś pomysły??
Daniel - 21 Maj 2008, 21:52
wydaje mi sie, ze zanim zaczniesz rozbierac pół silnika, powinieneś sprawdzic kompresję na poszczególnych cylindrach
wtedy będziesz wiedział jak sie ma spreżanie - ja przynajmniej bym tak zrobił - no bo co innego ci pozostaje
gdyby okazalo sie, ze sprezanie jest w normie i przedewszystkim ROWNOMIERNE na wszystkich cylindrach, to zostaje jeszcze pompa - regulacja tłoczenia na poszczególnych sekcjach
oczywiście, jak bedziesz mierzył kompresję, to przy okazji sprawdzisz wtryskiwacze
i chyba na tyle
jjankiello - 22 Maj 2008, 15:36
Zanim zaczniesz grzebać w pompie, to bez zbędnego nakładu pracy i rozbierania połowy silnika wymontuj i obadaj przyspieszacz kąta wtrysku na przednim końcu wałka pompy wtryskowej (piszesz, że stamtąd dochodzi stuk). Dostaniesz się do niego po odkręceniu pompy Vacum. Śruba na wałku ma lewy gwint.
Wentylator i chłodnicę lepiej jest wyjąc dla wygody patrzenia.
Lukas - 24 Maj 2008, 17:39
Witam
Mechanik pogłówkował i znalazł przyczynę stukania. Był to napinacz łańcucha.
Wsadził nowy SWAG i pukanie przestało ale nie całkowicie. Gdy rozgrzany silnik chwilę pochodzi na wolnych obrotach to znów pojawiają się stuki i po chwili znikają i tak w kółko. Co dziwne po wsadzeniu napinacza od innego mercedesa i rozciągnięciu sprężyny o ok 1,5cm stukanie całkowicie zniknęło.
I teraz co o tym myśleć?? Jedną z opcji jest zmienić łyżwy łańcucha a to już nie taki prosty zabieg. Może olej jest zbyt rzadki lub ciśnienie za małe??
Mechanik proponuje w tym nowym napinaczu trochę wyciągnąć sprężynę.
Dodam, że gdy silnik nie stuka to chodzi bardzo cicho i przyjemnie. (słychać jak pompy szumią )
Pozdrawiam
mark - 24 Maj 2008, 19:30
Może zawór przelewowy w pompie oleju ( regulujący zbyt wysokie ciśnienie ) zawiesił się i może Twoje przypuszczenia o zbyt niskim ciśnieniu są prawidłowe Jedynie wpięcie w układ smarowania czujnika dałoby odpowiedż o wysokości ciśnienia na biegu jałowym silnika ( wtedy najbardziej ujawnia się usterka )
Pzdr.
Camel- - 24 Maj 2008, 19:36
Lukas mam to samo u siebie w benzynie. Puka na zimnym, na ciepłym troche mniej, ale cały czas puka, a po zwiększeniu obrotów jakby znikało.
Napinacz + łańcuch do wymiany?
Lukas - 1 Lipiec 2008, 21:33
Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.
Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam
Daniel - 1 Lipiec 2008, 21:39
Lukas napisał/a: | Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.
Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam |
zdaje mi się, że na takie pytania powinien mechanik odpowiedziec, ale może się mylę......
jjankiello - 3 Lipiec 2008, 23:36
Jak już macie tak rozgrzebane to wstaw nowy ślizgacz i nie będziesz potem zachodził w głowę ani w brodę sobie pluł, że "mogłem wymienić". Nawet książka pisze o nie-wymienianiu ślizgaczy, gdy nie mają widocznych śladów zużycia.
Wytarty 1,5mm rowek to wg mnie zdecydowanie oznaka zużycia...
Lukas napisał/a: | Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie?? | Stukać może i nowy, gdy napinacz jest do niczego. Jeśli w miejscu, gdzie naciska napinacz jest spore wytarcie to owszem...
Lukas napisał/a: | Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka. | Wyjąć zaślepkę i wkręcić manometr...
|
|
|