To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Jaki olej nalać kiedy nie wiem co było lane wcześniej?

carlos - 31 Maj 2008, 11:31

silverhammer12 napisał/a:
Spokojne dluzsze trasy i wedlug asysta to i ponad 15 kkm do wymiany :) , ale sam wymianiam w przedziale 10-12 kkm. Filtry stosuje Knechta

W CDI Assyst domyślnie startuje od 20kkm pomiędzy wymianami...

silverhammer12 - 31 Maj 2008, 23:48

carlos napisał/a:
silverhammer12 napisał/a:
Spokojne dluzsze trasy i wedlug asysta to i ponad 15 kkm do wymiany :) , ale sam wymianiam w przedziale 10-12 kkm. Filtry stosuje Knechta

W CDI Assyst domyślnie startuje od 20kkm pomiędzy wymianami...


No dokladnie, czyli spokojnie wiecej niz 15kkm :) ja po zakupie celinki mialem w assyst jeszcze 23 kkm do kolejnej wymiany ale kontrolnie zrobilem (bo sprzedawca to zawsze sprzedawca nawet jak jest sprawdzony :) ) i potem po 10 kkm zrobilem wymiane no i do konca czerwca po kolejnych ok 12 kkm zrobie a Assyst ciagle ma ok 4 kkm do wymiany (jeszcze go nie kasowalem) :)

eldeco - 24 Czerwiec 2008, 17:34

2,2 cdi 2000r. 126000 km jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 5W40. nic nie bierze między wymianami
Oleandro - 25 Czerwiec 2008, 10:32

U mnie sytuacja byla identyczna (220 CDi z 1999r przebieg 109 tkm)

Przywiozlem samochod i nie wiedzialem co bylo lane. Wg ogledzin w ASO mechanik powiedzial, ze przebieg jest najprawdopodobniej autentyczny i zasugerowal zalanie syntetyka (stwierdzil, ze mozna zalac 10w40 ale jak mam ochote na lepszy olej to na bank nic nie zaszkodzi aby zalac 5w40 albo 5w30 taki aby spelnial norme dla 220 CDI (norma 229.3 albo w najnowszych olejach 229.5)

Obecnie uzywam syntetyczny Total Quartz 5w40 ktory spelnia norme MB 229.3

Olej byl wymieniany juz trzy ktornie co 10000 km, na oko nie zauwazylem zuzycia oleju (choc poszlo pewnie z 0.3 - 0.5 L na smarowanie turbiny co jest normalne)

Masz kase, lubisz samochod i chcesz nim pojezdzic to lej najdrozsze syntetyki z gornej polki a to napewno nie zaszkodzi...

Polsyntetyk tez bedzie dobry noi zamiast 53 pln za litr bedzie kosztowac 30 pln

Zalewanie turbodiesli mineralem pozostawie bez komentarza

pozdro

Kruk - 17 Kwiecień 2010, 20:57

Dobra, mowa była o dizlach doładowanych turbiną... a co polecicie do kompressora z prawdopodobie rzeczywistym przebiegiem ok 240 kkm.? Półsytetyk czy syntetyk? 8) Wiem że zaleje najprawdopodobniej 5W40 ale nie wiem czy pół czy pełny...
Daniel - 17 Kwiecień 2010, 21:58

corvus-corax napisał/a:
Wiem że zaleje najprawdopodobniej 5W40 ale nie wiem czy pół czy pełny...



Ale Ty masz problem.... Nie mogę...

Zalej 5W40 byleby spełniał normę MB dla Twojego typu silnika.

Kruk - 18 Kwiecień 2010, 21:47

Danielu, a jakie to normy?
Daniel - 18 Kwiecień 2010, 21:51

corvus-corax napisał/a:
Danielu, a jakie to normy?


MB 229.3

lub lepsza

MB 229.5

kristofer55 - 20 Kwiecień 2010, 14:31

Witam, a ja mam takie inne pytanko:

Ile oleju wchodzi do mojego modelu silnika: C240 ?? Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi...

G. - 20 Kwiecień 2010, 14:34

kristofer55 napisał/a:
Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi

Dział DOWNLOAD, część pierwsza dokumentacji (instrukcji): DANE TECHNICZNE. Strona 36.

kristofer55 - 21 Kwiecień 2010, 08:25

dzięki znalazłem

ulala 8l wchodzi :)

AG80 - 7 Listopad 2011, 12:54

Hej,
W tym tygodniu zmieniam olej. Teraz mam zalany Mobil1 TurboDiesel 0W40, ale chyba zmienię na 5W40. Ponieważ zostało mi 0,5 l 0W40 czy w związku z tym mogę go dolać do tego 5W40 gdybym się na niego zdecydował? (mechanik mówi, że tak)

W ogóle zastanawiam się nad olejami :
Mobil1 0W40 lub 5W40
SHELL HELIX ULTRA 5W40

Ten shell dobry? Oba spełniają normy MB...
Dzięki :wink:

Oleandro - 7 Listopad 2011, 16:38

Uwazam, ze 0w jest zbyt rzadki.

Nie wiem ile masz przebiegu i w jakim stanie turbo ale 0w moze ci troszke ubywac

Moje oba Cdi smigaja od wymiany do wymiany bez dolewki (zlewam olej raz w roku albo co 15tkm) w obu CDi mam 5w 40 pelen syntetyk

W sporcie mam Totala a w elegancie Castrola gdzie ten drugi pracuje gorzej wg mnie

Kupilem nowe turbo ostatnio i bedzie wymiana w grudniu, zleje castrola i wleje totala do eleganta - mam porownanie.

jesli chodzi o syntetyki to proponuje Totala ale wszystko co spelnia norme MB 229.3 (nie wyzej) bedzie dobre

Shell ma 229.5 i spelnia wszystkie wymagania najnowoczesniejszych silnkow, jak wiemy OM611 to nie szczyt obecnej mysli inzynieryjnej, wiec z najnowoczesniejszymi olejami nie przesadzalbym

pzdr

misiu129 - 7 Listopad 2011, 17:13

szekles napisał/a:
SHELL HELIX ULTRA 5W40
używam go i jestem zadowolony...wymieniam według wskazań assysta ]co przy mojej jezdzie wychodzi lekko ponad 20tys km] wraz z wszytkimi 4 filtrami. Właśnie przed chwilą zamowiłem na aledrogo shlell helix ultra 5w40 w niezlej cenie 100zł za 5l
zibi_43 - 7 Listopad 2011, 20:27

kilka lat temu wyrosłem z fascynacji napisami z logo producenta. Moim zdaniem ważniejsza jest dokładna specyfikacja danego oleju a nie jego producent. Marka oleju ma bardziej wpływ na jego cenę niż własności smarne. Moja :mb: wg licznika ma ponad 300tyś i cały czas śmiga na pełnym syntetyku i to wcale nie szeroko znanej marki. /ORGANIKA 5W40/
I :mb: i moja kieszeń wydają się być zadowolone.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group