To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Jaki olej nalać kiedy nie wiem co było lane wcześniej?

madzara31 - 25 Styczeń 2012, 18:05

Anti22, Dobry będzie też 229.3. Nie ma co przedobrzyć i lać oleje o przedłużonych przebiegach, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.
carlos - 25 Styczeń 2012, 18:09

madzara31 napisał/a:
, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.

W CDI będzie dopiero przy 20kkm klucz migał :mrgreen:

madzara31 - 25 Styczeń 2012, 18:11

Święta prawda. :wink:
Anti22 - 25 Styczeń 2012, 18:14

carlos napisał/a:
madzara31 napisał/a:
, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.

W CDI będzie dopiero przy 20kkm klucz migał :mrgreen:

Dziękuję Wam bardzo, ale, kurcze, gdzie ten magiczny klucz się wyświetla? Ja mam tylko wyświetlacz z ogólnym przebiegiem oraz z przebiegiem od wciśnięcia "0" ? :) Wiem że to jest ASSYST, ale u siebie jakoś nie mogę go " przebadać" :)

madzara31 - 25 Styczeń 2012, 18:15

http://www.w202.pl/dload....n=category&id=1 ściągnij i druknij :wink:
Anti22 - 25 Styczeń 2012, 18:19

madzara31 napisał/a:
http://www.w202.pl/dload.php?action=category&id=1 ściągnij i druknij :wink:

Dziękuję Wam bardzo :) Piwko wiszę :D zabieram się do lektury :)
PS szukałem tego działu, ale nigdzie go nie widziałem :{

Shaggy - 15 Luty 2012, 13:08

Witam zakupiłem CDI i olej był wymieniany dość dawno :? Ostatnie wywieszka z 2009 roku i niby zalany 5w/30. Silnik przebieg 240k km dość dobrze działający nie dymi itp. Pozostać przy 5w/30 czy lepiej 5w/40, ponieważ lepszy zakres pracy. 2 sprawa jeżeli CDI ma assystenta domyślnie co 20k km to znaczy że olej powinno się zmieniać co 20k km :?:
jjankiello - 15 Luty 2012, 16:00

Spróbuj z 5W40, jak będzie brał olej, to zmiana na gorszej klasy i tak nie pomoże...
carlos - 15 Luty 2012, 18:30

Shaggy napisał/a:
2 sprawa jeżeli CDI ma assystenta domyślnie co 20k km to znaczy że olej powinno się zmieniać co 20k km

Tak

Camel- - 18 Luty 2012, 01:31

Ja bym został przy 5W30 :)
jjankiello - 18 Luty 2012, 20:53

Druga liczba mówi o lepkości (odporność na zrywanie filmu) w wysokich temperaturach... 5W30 w upały będzie kiepski...
Camel- - 19 Luty 2012, 12:08

jjankiello, w upały? A co to za różnica. Póki silnik nie przekracza 100°C będzie dobrze... a i tarcie niższe :) Taki motor jak CDI wątpie by przekraczał 120°C t. oleju.
jjankiello - 19 Luty 2012, 13:02

Jakby nie było różnicy, to byśmy się po du*ach całowali :mrgreen:

A tak na poważnie - jest 30-kilka C na dworze - Ty po intensywnie przejechanej trasie wjeżdżasz do miasta i stoisz w korku, temp silnika, który w tej sytuacji jest chłodzony jedynie wentylami, oscyluje w granicach 100C, masz włączoną klimatyzację. Jak myślisz, jaką temp. ma wtedy olej w silniku?
Jest różnica?
Wtedy właśnie ma znaczenie druga liczba w oznaczeniu klasy lepkości oleju. Im wyższa, tym wyższe temperatury toleruje olej, zanim zacznie zrywać film olejowy - nie tylko na ściankach cylindrów, ale i między czopami i panewkami wału...

Wyciągałeś kiedyś bagnet oleju z tak rozgrzanego silnika? Olej skapuje jak woda...

Javoreczek - 19 Luty 2012, 14:58

jjankiello napisał/a:
Wtedy właśnie ma znaczenie druga liczba w oznaczeniu klasy lepkości oleju. Im wyższa, tym wyższe temperatury toleruje olej, zanim zacznie zrywać film olejowy - nie tylko na ściankach cylindrów, ale i między czopami i panewkami wału...


Oczywiscie masz rację. Olej 5W30 ma niższy współczynnik lepkości kinematyznej w 100 st. niż 5W40. Tworzy zatem cieńszy, a więc łatwiejszy do zerwania film olejowy, ale za okoliczności jego zerwania nie są odpowiedzialne tylko własności oleju, ale także konstrukcja silnika. Jesli producent silnika dopuszcza stosowanie tego typu olejów, to znaczy, że w normalnych warunkach eksploatacyjnych (a korek w upale to nie są jakieś ekstremalne warunki) w naszej strefie klimatycznej nie zachodzi obawa zerwania filmu olejowego.
Olej 5W30 to olej energooszczędny i jego stosowanie w silnikach do tego przystosowanych spowoduje spadek oporów ruchu, a co za tym idzie również jakiś drobny spadek zuzycia paliwa.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby lać 5W40. Zwłaszcza jeśli ktoś lubi często "dać ognia" lub wybiera się w lecie autem w rejon zatoki perskiej (bo w Europie południowej też 5W30 da sobie radę) :wink:
Jednak w normalnych warunkach stosując 5W40 nie wykorzysta się poprostu pełni potencjału silnika.

Oczywiście należy dodać, że nie wolno lać 5W30 do silników których producent nie przewiduje lania takich olejów, bo tu zagrożenie łatwego zerwania filmu olejowego jest jak najbardziej realne.

Camel- - 19 Luty 2012, 20:48

jjankiello napisał/a:
Wyciągałeś kiedyś bagnet oleju z tak rozgrzanego silnika? Olej skapuje jak woda...

To nie jest uzasadnienie tego, że taki olej nie sprawdzi się w warunkach o których napisałeś. Myslę, że t. oleju i tak nie przekroczy 120-130°C. CDI to "zimny" motor.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group