To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Kluczyk scyzroyk - problemy z działaniem

Maniaak - 2 Maj 2009, 16:37

Panowie nie bede długo pisał bo jestem na zadupiu gdzie siec bezprzewodowa jest mizerna. W dniu dzisiejszym wymienilem baterie w moim pilocie. dzieki pani w sklepie to trwało na moja jak sie pozniej okazuje niekorzysc-trwalo powyzej 1 minuty. Baterie zaladowałem wychodze ze sklepu i cisza. Drzwi nie moge otworzyc:(Ale przypomniełem sobie stare dobre czasy wysunąłem kluczyk i heja do zamka. Oczywiscie zalaczyl sie alarm wlozyłem kluczyk do stacyjki. Kluczyk sie zakodował i odjechałęm. Po przybyciu na miejsce o dziwo nie dziala mi centralny zamek(z pilota) nie wiem co moglo byc przyczyna. Moj blad to jeszcze fakt ze glup[io pomyslalem i odlaczylem akumulator. Mowie zresetuje sie to bedzie dobrze, a tu guzik. Jeszcze gorzej gdyz swieci mi sie kontrolka bas esp.:(Najgorzej obwaial się, że mi sie dwrzi nie otwieraja?Macie jakas rade lub wiecie co z tym zrobic?Mam nadzieje ze pozniej net sie pojawi znowu i jak wejde to przeczytam dla mnie piejna odpowiedz. Z góry dzieki
Fredek - 2 Maj 2009, 17:41

Ja miałem podobny problem w w140 i to na kluczyku dorabianym w serwisie (jeden z 2 oryginalnych był zepsuty) za który zapłaciłem około 700zł tak jak koledzy wcześniej pisali. U mnie wystarczyło kluczyk włożyć do stacyjki i odczekać około 30-60s, kluczyk sam sie "zakodował" i wszystko wróciło do normy. Ten sposób zreszta podpowiedziano mi w serwisie w Gdyni po zakupie nowego kluczyka serwisant powiedział, ze to "normalne" i w przypadku gdy kluczyk przestanie reagować należy zostawić go na chwilę w stacyjce.
Gerri - 2 Maj 2009, 17:50

Kluczyk-scyzoryk możesz i godzinę trzymać w stacyjce, i to niczego nie zmieni.
Ciekawe w jakim serwisie są tacy mądrzy.
Potrzebna jest tak zwana "synchronizacja" kluczyka. Należy wysłać dwa impulsy w stronę odbiornika podczerwieni (w klamce drzwi lub pod lusterkiem) a następnie w ciągu dwudziestu sekund załączyć zapłon. BYŁO na forum.
Jeżeli chodzi o ESP odpalamy motor, kręcimy kierownicą do oporu, moment przytrzymujemy, kręcimy w drugą stronę do oporu, znowu przytrzymujemy na moment i prostujemy koła. Lampka powinna zgasnąć. To również BYŁO NA FORUM. Nazywa się "inicjalizacja czujnika skrętu"
Podaję tylko dlatego, że masz kłopoty z internetem... :wink:

perzu126 - 3 Maj 2009, 14:21

Skoro tyle osób ma problemy z dorobieniem kluczyka scyzoryka ze względu na cenę, to może zbierzemy się w kilku i udamy się do Niemiec osobiście, żeby dorobić drugi skoro jest tam tam tak tanio?? Jednaj osobie się nie opłaci jechać ale w kilku?
Gerri - 3 Maj 2009, 14:55

Maniaak napisał/a:
Baterie zaladowałem wychodze ze sklepu i cisza. Drzwi nie moge otworzyc:


Dopiero teraz doczytałem, że chodzi o kluczyk "rybkę"
DLACZEGO TEJ INFORMACJI NIE MA W PYTANIU???
Tyle razy prosiłem i znowu widać efekty: pytanie nie wiadomo o co, pierwsza odpowiedź na inny temat, reszta pisze już na wszystkie tematy :evil:

Otóż kluczyka - rybki się nie koduje. Po włożeniu baterii(czas dowolny) MUSI DZIAŁAĆ
Kontrolka na kluczyku się zapala po naciśnięciu dowolnego przycisku?

G. - 3 Maj 2009, 19:54

Jak kontrolka BAS/ESP się świeci, to może aku jest wyczerpany i stąd problemy z otwarciem auta - kluczyk nie musi mieć z tym nic wspólnego.
Fredek - 3 Maj 2009, 20:41

Gerri - masz rację i chyba pamięć zaczyna mnie zawodzić, u mnie kluczyk w stacyjce działał, nie można było natomiast otworzyć nim drzwi a pomogła operacja, którą opisałem powyżej z tym, że jak wspomniałem sytuacja z w140. Myślalem, że skoro sposób ten działa na drzwi to i na stacyjkę zadziała :)
Maniaak - 7 Maj 2009, 20:28

Witam ponownie:) Sorki za niedokładne opisanie:D Problem sam zniknął:) jeżeli chodzi o drzwi oraz kontrolkę "bas esp". Nie wiem co się stanęło ale "wszystko" już prawie działa. Po tym zdarzeniu po ruszeniu i przekroczeniu 20km/h nie zamykają mi się teraz drzwi, oraz samochód nie zawsze odpala tj. niekiedy słychać lekki stukot lecz nie załapuje:( ale nic-biorę się za czytanie forum
G. - 7 Maj 2009, 20:54

Maniaak napisał/a:
Problem sam zniknął:) jeżeli chodzi o drzwi oraz kontrolkę "bas esp"

Pewnie aku się podładował ;-)
Cytat:
po ruszeniu i przekroczeniu 20km/h nie zamykają mi się teraz drzwi

Odpowiedzi poszukaj w instrukcji, do ściągnięcia z działu DOWNLOAD.

maciek_gsi - 10 Maj 2009, 15:46

Witam.
Mam duży problem bo po przeczytaniu tych postów i spróbowania wszystkich sposobów nic nie chce działać nie otwiera samochodu ani nie odpala nawet po zmianie tylu razy baterii . Co może być pomoże ktoś ???? Bo nie mogę się ruszyć z domu :(

Gerri - 10 Maj 2009, 20:50

maciek_gsi napisał/a:
Mam duży problem


My też mamy duży problem: jak odpowiadać na zadane pytanie, skoro nie wiadomo nawet, co to za auto???
Może byłbyś uprzejmy napisać DOKŁADNIE jakim autem jeździsz. Dla ciebie to może wszystko jedno - dla wydania diagnozy TO NIE JEST WSZYSTKO JEDNO!
Nie napisałeś nawet jaki masz kluczyk! Poza tym, jakbyś poczytał forum, to byś wiedział, że kluczyk bez baterii też powinien odpalić auto - tak więc wielokrotna wymiana baterii nie ma sensu. Sprawdziłeś drugi kluczyk?
Przejrzałem Twoje posty - bardzo nerwowy jesteś, a przeważnie nie masz podstaw...
W zamian za to mógłbyś trochę popracować nad błędami. Jesteś na forum nowy, i nie licz na to, że wszyscy będą naokoło Ciebie skakać. :?

Pzdr. Gerri

maciek_gsi - 10 Maj 2009, 22:33

Nikt nie musi skakać i jeśli jest to forum mercedesa to chyba jasne że nie jeżdzi się maluchem . A poza tym czepiacie się głupot . Bo zamiast pomocy udzielacie sobie upomnień jak .....
Jeśli chodzi o samochód to jest to MERCEDES BENZ C230 KOMPRESSOR W202 ROK 1999 PO LIFTINGU KLUCZYK JEST NA PODCZERWIEŃ . A co do drugiego kluczyka to on normalnie działa i odpala . Więc jeśli jest ktoś MĄDRY to proszę o pomoc .
P.s może teraz nikt się nie przyczepi do niczego jak kolega ....... :roll:

Gerri - 10 Maj 2009, 23:25

maciek_gsi napisał/a:
Nikt nie musi skakać i jeśli jest to forum mercedesa to chyba jasne że nie jeżdzi się maluchem - jest to MERCEDES BENZ C230 KOMPRESSOR W202 ROK 1999 PO LIFTINGU


Widzę Kolego, że jednak jesteś nadal przekonany że wszystkie W202 są do siebie podobne (tak, jak "maluchy") i ja się niepotrzebnie czepiam.
Otóż schemat Malucha mieści się na jednej kartce papieru i jest identyczny dla wszystkich egzemplarzy. Schematy W202 to trzy grube książki z różnymi wersjami wyposażenia, wykonania na kraj przeznaczenia, różne wersje silników, skrzyń biegów, różne kluczyki - wszystko pociąga za sobą różnice w diagnozie.

maciek_gsi napisał/a:
Jeśli chodzi o samochód to jest to MERCEDES BENZ C230 KOMPRESSOR W202 ROK 1999 PO LIFTINGU KLUCZYK JEST NA PODCZERWIEŃ


Najlepiej jakbyś to wszystko umieścił w podpisie - unikniesz wtedy niepotrzebnych pytań i (jak widać powyżej) niepotrzebnego zdenerwowania.

maciek_gsi napisał/a:
P.s może teraz nikt się nie przyczepi do niczego jak kolega
Więc jeśli jest ktoś MĄDRY to proszę o pomoc .


Widzę, że już mnie skreśliłeś - bo się przyczepiam. No cóż...

maciek_gsi napisał/a:
KLUCZYK JEST NA PODCZERWIEŃ


Dla ścisłości: poprzedni kluczyk (scyzoryk) też posługuje się podczerwienią

maciek_gsi napisał/a:
A poza tym czepiacie się głupot . Bo zamiast pomocy udzielacie sobie upomnień jak .....


Ale efekty już widać: potrafisz jednak pisać bez błędów! :D

Pzdr. Gerri

jjankiello - 11 Maj 2009, 00:52

maciek_gsi napisał/a:
Bo zamiast pomocy udzielacie sobie upomnień jak .....

Kolego zauważ, że aby udzielić pomocy, trzeba wiedzieć dokładnie, o jakie auto chodzi, bo nikt nie dysponuje szklaną kulą, tym bardziej na odległość, zza klawiatury.
Słusznie zauważyłeś, że wiadomo, ze skoro tu pytasz, to nie masz malucha, którego powstały raptem ze trzy wersje, a tymczasem mercedes produkował przynajmniej trzy wersje jednego modelu, nie wypominając o wersjach silnikowych i o różnym wyposażeniu.

Piszesz w panice, ze nie możesz ruszyć spod domu, a zaraz potem, że drugi kluczyk normalnie działa... jakaś niekonsekwencja...

Na mój gust kluczyk wymaga rozbiórki i przejrzenia przez elektronika pod kątem m.in. zimnych lutów i obluzowanych bądź naderwanych elementów na płytce...
Jakbyś przeszukał forum, na pewno byś o tym znalazł... Niestety - od siebie też trzeba trochę wysiłku dać - po to jest forum, żeby z niego korzystać, a nie nabijać posty i bazę danych na serwerze...

Czytanie forum na pewno jest tańsze od wizyty w ASO :mrgreen:

Nex@pl - 11 Maj 2009, 12:28

maciek_gsi napisał/a:
Nikt nie musi skakać i jeśli jest to forum mercedesa to chyba jasne że nie jeżdzi się maluchem . A poza tym czepiacie się głupot . Bo zamiast pomocy udzielacie sobie upomnień jak .....


Haha, to dobre. Było kilka różnych instalacji elektrycznych w W202, podanie rodzaju kluczyka jest KLUCZOWE przy rozwiązywaniu problemów. Do tego ważne jest czy auto jest przed/przejsciowe/po lifcie.

maciek_gsi napisał/a:
P.s może teraz nikt się nie przyczepi do niczego jak kolega ....... :roll:


Skoro kolega się przyczepił, to czego tu szukasz? Dla mnie on chce Ci pomóc, a nie jest to byle kto i trochę szacunku dla innych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group