To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Kluczyk scyzroyk - problemy z działaniem

svine - 7 Marzec 2010, 09:49

Proponuje Ci zakupić na allegro oryginalny kluczyk scyzoryk do mercedesa...
ze swojego wyjmujesz grot i płytkę z nadajnikiem przekładasz do tego co kupiłeś i wszystko gra :)

A jeśli dobrze widzę i masz 2 przyciskowy kluczyk to tam nie ma podczerwieni :)
Tam jest nadajnik 433MHz a z przodu miga ci czerwona dioda :)

grabor8 - 7 Marzec 2010, 10:06

Na pilocie mam jeden duży okrągły guzik do otwierania drzwi , i jeden malutki do wyciągania grotu . Jeżeli to coś rozjaśni to C180 Elegance z czerwca 1997r.
Tak on wygląda:
http://www.allegro.pl/ite...ot.html#gallery

A co do dorobienia drugiego kluczyka?? tylko zostaje mi aso , czy jakieś z allegro da radę jakoś zaprogramować?


a tak off top to Na dniach wrzucę fotki samochodu, bo na razie za zimno na pucowanie go :P

svine - 7 Marzec 2010, 10:20

Gdzieś na forum jest temat jak zaprogramować 2 kluczyk...

Żeby ten co masz tak Ci się nie rozłaził musisz go rozebrać :)

Może trochę pomoże Ci foto rozebranego kluczyka, niestety 2 przyciskowego :(


[ Dodano: 7 Marzec 2010, 10:23 ]
A tu masz jak zaprogramować kluczyk
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607

grabor8 - 7 Marzec 2010, 11:38

dzięki wszystkim , którzy pofatygowali się pomóc, kluczyk już jest złożony, trzeba było go lepiej po prostu poskładać :P


SVINE a co do tego zaprogramowania kluczyka, to nie zaprogramuję każdego z allegro , czy jak to jest?? każdy kluczyk da się tak zaprogramować? bo szukajka mi nie pogada tego znaleźć;/

Lorenz - 7 Marzec 2010, 11:57

Dołączę się do tematu. Posiadam identyczny kluczyk jak grabor8. W zapasie mam niestety tylko sam grot (pilot został zgubiony). I tu pytanie czy chcąc dokupić pilot do tego kluczyka mogę dokupić dowolny pilot i go zaprogramować metodą jaką podał Camel w swoim temacie?
Gerri - 7 Marzec 2010, 12:08

Co innego jest zaprogramowanie, a co innego synchronizacja.
Kluczyk ma wewnątrz 250 kodów, które powtarzają się sekwencyjnie (tzn. dochodzi do ostatniego i zaczyna znowu od pierwszego)
Procedura synchronizacji dotyczy klucza który należy do danego samochodu, ale z jakiegoś powodu wypadł z "łańcucha kodów" - np. wskutek zbyt długiej wymiany baterii. W czasie synchronizacji sterownik i kluczyk uzgadniają, od którego kodu zaczynają działalność: słuchaj, zaczynamy od kodu 120, następny będzie 121 (przykładowo oczywiście) i od tego momentu się rozumieją.
Jeżeli kupisz kluczyk na Allegro, to będzie miał wewnątrz zestaw ZUPEŁNIE INNYCH KODÓW!!! - i nic tu nie pomoże synchronizacja. Nawet jak niektóre kody się powtarzają - to będą prawie na pewno w innych miejscach łańcucha. Jeżeli natomiast kupisz kluczyk nowy - to nie będzie miał wewnątrz żadnego kodu i synchronizacja też mu nie pomoże.
Tak więc oficjalnie tylko zakup nowego w ASO, a nieoficjalnie podzwoń po kolesiach którzy ogłaszają się również na Allegro -"naprawa stacyjek elektronicznych"

Lorenz - 7 Marzec 2010, 12:24

Dzięki Gerri za wyjaśnienie :) Czyli zakup nawet oryginalnego pilota np. z tej aukcji http://www.allegro.pl/ite...ot.html#gallery nic nie da, bo mój sterownik nie nawiąże zgodnego połączenia z nim?
olo - 28 Marzec 2010, 09:54

Mam podobny problem. Dziś rano wysiadłem z auta pod sklepem i zamknąłem go jak zawsze. Po powrocie ze sklepu naciskając kluczy (rybak lub scyzoryk) diody w klamce od drzwi kierowcy reagowały ale zamek nie otwierał centralnego zamka. Nie mogłem się również dostać do samochodu otwierając go normalnie kluczykiem od pasażera. Po kilkunastu próbach w końcu przestały mrugać diody w drzwiach i mogłem otworzyć drzwi pasażera poprzez kluczyk jednak nie mogę odpalić silnika. Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka brak reakcji. Moje autko to cklasa, 94 r., elegance, 1.8 benzna. najgorsze jest to ze dziś niedziela. sklepy z bateriami zamknięte a auto w środku miasta pod sklepem. czy ma ktoś może jakąś radę ... co może być i jak go ruszyć ??

dzięki za pomoc z góry

Gerri - 28 Marzec 2010, 11:11

olo napisał/a:
naciskając kluczy (rybak lub scyzoryk)

To który masz? Z tego co piszesz - to możemy sobie wybrać?
olo napisał/a:
diody w klamce od drzwi kierowcy reagowały ale zamek nie otwierał centralnego zamka.

Tutaj ważne jest, czy równocześnie załączyła się pompka? Po otwarciu klapy bagażnika pracę pompki dobrze słychać. Ale to jest pytanie na później.
olo napisał/a:
Nie mogłem się również dostać do samochodu otwierając go normalnie kluczykiem od pasażera.

To jest mało możliwe - słabo się starałeś albo słabo dbałeś o zamki. To, co opisałeś powyżej nie ma żadnego wpływu na mechaniczne otwieranie zamka
olo napisał/a:
Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka brak reakcji.

Skoro kontrolki się zapalają - to reakcja jednak jest :!: - tak więc jakiej reakcji nie ma?
olo napisał/a:
czy ma ktoś może jakąś radę ... co może być i jak go ruszyć ??

Wcześniejsze wersje immobilizera blokowały tylko rozrusznik. Jeżeli problem polega tylko na tym, że nie kręci rozrusznik (czego nie napisałeś!) to jest szansa że przemieścisz auto podając plus na rozrusznik po załączeniu zapłonu lub w sposób prymitywny "na pych" :mrgreen:

olo - 28 Marzec 2010, 11:24

kluczyk z jednym przyciskiem jak dwa posty wyżej gdzie kolega załączył link do aukcji na allegro. Pompka się załącza, przynajmniej słychać ją po przekręceniu kluczyka. Kontrolki się zapalają a brak reakcji jest w tym sensie że nie uruchamia się rozrusznik. Faktycznie muszę spróbować na pchnięcie i do elektryka. wymiana baterii nic nie dała.
Gerri - 28 Marzec 2010, 11:59

No to mamy chyba problem z rozrusznikiem lub stykiem w stacyjce podającym prąd na rozrusznik. Ale ostateczną diagnozę postawi elektryk. :)
Pytanie tylko dlaczego pilot nie otwiera centralnego zamka skoro pompka jest sprawna i lampki migają?

Speedy - 28 Marzec 2010, 22:07

Witam,

mam podobny problem ze swoja Celina. Centralny zamek nie odryglowuje i nie zamyka drzwi mimo, ze pompka jest sprawna - diody na lusterku i zaslepce migaja 5 czy 6 razy (kiedys byly trzy migniecia), kluczyk jest poprawnie zsynchronizowany, z drugim analogiczna sytuacja. Immobilizer dziala bez problemu, jezdzic sie da ale... glupio tak za kazdym razem otwierac drzwi od pasazera... no chyba, ze sie akurat jakas kobiete wiezie :)
Szukam sprawdzonego, niedrogiego elektryka z kompem w Warszawie a najlepiej w okolicach (na wschod). Bede wdzieczny za wszelkie kontakty...

Pozdrawiam
Speedy

kostek - 26 Kwiecień 2010, 11:20

witam, jeden z kluczyków (scyzoryk) po upadku strajkuje i nie działa. Czy ma ktos namiary i cene gdzie w Warszawie lub okolicach moge go naprawić. ASO mnie nie interesuje.
majster4 - 6 Maj 2010, 20:11

Proszę o pomoc ponieważ szukam i nie bardzo mogę znaleźć ..
Upadł mi kluczyk(scyzoryk) i zaczął świrować, raz otwierał raz nie, diody na lusterku od tego momentu zaczęły migać razem przez dość długi czas po zamknięciu czy tez po otwarciu i odpaleniu auta.Rozebrałem kluczyk okazało się ze oderwany jest "guzik" mikrostyk od ścieżki, wiec przylutowałem go za pomocom odpowiedniego sprzętu powiększającego itd. wtedy kluczyk zaczął działać poprawnie ale diody nadal migały razem przez dłuższy czas, wiec odłączyłem akumulator na ok 20 min. po tym zabiegu zaczęło być ok, jak otwierałem zielona dioda, jak zamykałem czerwona, ale tylko przez ok 3-4 h potem znowu zaczęły migać razem..Dlaczego?? co może być powodem?? skoro kluczy jest już sprawny to skąd jak podejrzewam bierze się błąd?? próbowałem rożnych sposobów łącznie z wymiana baterii i kodowaniem kluczyka jak opisano na forum..z góry dziękuje za pomoc

Camel- - 6 Maj 2010, 20:14

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group